حمید درخشان در گفتگو با راسخون:

پرسپولیس روی کاکل بازیکن خاصی نمی چرخد/بازیکنان جداشده پشیمان می شوند

سرمربی اسبق پرسپولیس با بیان اینکه این تیم این قدر بزرگ است که روی کاکل بازیکن خاصی نمی چرخد، گفت: هربازیکنی که از سرخپوشان جدا می شود، بعدا پشیمان می شود و این را در سال های اخیر خیلی دیدیم.
سه‌شنبه، 6 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
پرسپولیس روی کاکل بازیکن خاصی نمی چرخد/بازیکنان جداشده پشیمان می شوند
حمید درخشان در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به وضعیت پرسپولیس، اظهار داشت: واقعا جای تعجب است که وقتی تیمی به فینال آسیا می رود، این طور دچار حاشیه می شود. اتفاقاتی که افتاده واقعا در هیچ کجای دنیا نمی افتد. تیمی که در تورنمنت مهمی مثل لیگ قهرمانان آسیا می درخشد، این قدر از لحاظ فنی و مالی باید خوب باشد که دیگر نیازی به این و آن نباشد اما می بینیم که پرسپولیس متاسفانه در شرایط بغرنجی قرار گرفته است. این تیم به خاطر عدم مدیریت مناسب در سال های قبل و امسال اصلا شرایط خوبی ندارد و بدهی ها کمر تیم را خم کرده است. الان هر تیمی بود و می توانست به فینال برسد، از لحاظ مالی این قدر توانمند می شد که دیگر نیازی نبود این همه هوادارانش استرس بکشند. نمی دانم واقعا چه باید بگویم.
 
مدیران بخاطر نداشتن تخصص، فقط بدهی بالا می آورند
وی افزود: عدم مدیریت قوی و مناسب و ناکارآمدی و عدم تخصص باعث شده تا اکثر تیم ها با مشکلات مالی و حقوقی روبرو باشند. اگر واقعا خیلی از تیم ها را بخواهیم بررسی مالی کنیم، خیلی وقت است که ورشکسته شده اند و بدهی رو بدهی می گذارند. از سال های قبل مدیران را اشتباهی انتخاب کرده اند. بی پولی مشکلات فراوانی ایجاد کرده است و هر وقت پول هم بوده یک جور دیگر تیم دچار حاشیه شده است. مشکلات مالی از قدیم بوده است. هر مدیری که آمده نتوانسته این وضعیت مالی را بهبود ببخشد. نتنها مدیران کمک نکرده اند بلکه حتی بدهی ها را افزایش داده اند. همین طوری دارد ارث به مدیران می رسد و مشکل باید ریشه ای حل شود. به خاطر نداشتن تخصص کافی و عدم کارایی، قراردادهای آنچنانی می بندند و بدهی ها روی هم انباشته می شود.
 
انتخاب مدیران از سوی وزارت ورزش غلط است
سرمربی اسبق پرسپولیس تصریح کرد: وزارت ورزش باید در انتخاب ها دقت کند. وقتی مدیران تخصصی و وارد انتخاب نمی شود، مشکلات طبیعی است. وقتی ماشین را به یک راننده ی ناشی و نابلد بدهی و بگویی تصادف نکن، نمی شود. می رود و هم خودش را از بین می برد و هم ماشین را. خیلی از مدیران آدم های خوبی هستند اما چون تخصص باشگاهداری و مدیریت ورزشی را ندارند، راحت دلالان می آیند با ترفندهای خاص سرش را کلاه می گذارند و با قراردادهای نجومی بازیکنان بنجل و درجه پائین به تیم ها قالب می کنند. وقتی بازیکنی 2 میلیارد نمی ارزد را با قرارداد 6 میلیاردی به باشگاه ها می فرستند. این تعهد به گردن باشگاه است و مدیران بعد از چندماه عوض می شوند. این بدهی ها به مدیران بعدی می رسد و این طور می شود که باشگاه در ادامه با محرومیت های بین المللی روبرو می شود. وقتی مدیران می روند، تعهدات مالی از بین نمی رود. دلالان مدیران غیرورزشی را گول می زنند. شنیدم خیلی از بازیکنان با دلال به پرسپولیس رفته اند و حتی جدا شده اند. مسلما این تاثیر منفی می گذارد. این اشکال بزرگی است که دلال ها نصف بازیکنان تیم را تحت قرارداد دارند و هرکاری دلشان می خواهد انجام می دهند. وقتی این طور باشد، دلال ها مدیران و مربیان را تحت فشار می گذارند.وقتی دلال ها تیم را ببندند، هم تیم به هم می ریزد و هم رقم قراردادها نجومی بالا می رود و باشگاه نمی تواند به تعهدات عمل کند و تیم به هم می ریزد.
 پرسپولیس روی کاکل بازیکن خاصی نمی چرخد/بازیکنان جداشده پشیمان می شوند
کسی جای خالی بازیکنان جدا شده را حس نخواهد کرد
حمید درخشان در خصوص اینکه آیا شجاع با رفتنش تیم را به هم ریخت؟ گفت: نه این را قبول ندارم. شما ببینید چه کسانی رفتند دنبال اینکه قرارداد خود را افزایش دهند و مدیربرنامه ی این بازیکنان چه شخصی است. فقط شجاع نبود. اشکال را باید در ریشه ی این عوامل جستجو کنیم. وقتی همه چیز دست دلال باشد، تیم را به هم می ریزد. کاری به تعصب و این چیزها ندارم. پرسپولیس این قدر بزرگ است که این همه سال ستاره ها از آن رفته اند اما همیشه باقدرت باقی مانده است و راهش را رفته. طبیعت فوتبال است. مگر پرسپولیس روی کاکل بازیکن و شخص نمی چرخد. بیرانوند و علیپور و ترابی ستاره های پرسپولیس بودند اما دیدید که بارفتن آنها بازهم توقفی در روند تیم ایجاد نشد. این تیم با اقتدار به فینال آسیا رفت. همه نگران بودند اما بازیکنان جدید به بهترین شکل جای آنها را پرکردند و کسی الان سراغی از آنها نمی گیرد و جای خالی شان احساس نشد.
 
پرسپولیس با رفتن بازیکن ضربه نمی خورد
وی خاطرنشان کرد: پرسپولیس این قدر بزرگ است که سکوی پرتاب بازیکنان شده و از بدو تاسیس دیدید که ستاره های بزرگی را به فوتبال اروپا داده و بهترین بازیکنان سال آسیا از این تیم بوده اند. هرسال بازیکنان درجه یک از این تیم رفته اند اما پرسپولیس سرپا مانده و توانسته جام بگیرد و قهرمانی بیاورد. اما از اول سال باید مدیران و مربیان آینده نگری کنند و با خرید جایگزین، بتوانند در صورت رفتن و جدایی بازیکنان فعلی، تیم را از آسیب حفظ کنندو خاصیت فوتبال همین است. کسی نگران نباشد و بارفتن بازیکن تیم ضربه نمی بیند. پرسپولیس تیمی است که هرساله بازیکنانش می روند اما اگر درست برنامه ریزی شود، کسی استرس نمی گیرد.
 
قرار نیست بازیکنان 50 سال در پرسپولیس بمانند
پیشکسوت پرسپولیس افزود: باشگاه باید دنبال پشتوانه سازی باشد. هیچ کسی 50 سال در تیم ماندگار نشده و همیشه این طور بوده. یک بازیکن سک سال، بعضی ها 4 سال و بعضی ها هم تا آخر فوتبالشان در پرسپولیس می مانند. باید برای هرسال تیم، آینده نگری شود. وقتی برای یک بازیکن جایگزین خوب داشته باشید، هم در صورت جدایی بازیکنی، تیم مختل نمی شود و هم اینکه بازیکن جرات نمی کند ناز کند. در این صورت رقابت ایجاد می شود. به این راحتی نه تیم خالی می شود و نه هواداری استرس می گیرد. در چندساله هر بازیکنی که از پرسپولیس رفته، پشیمان شده است.
 
تضمینی برای موفقیت نادری در استقلال نیست
حمید درخشان در خصوص جدایی بازیکنان و رفتن نادری به استقلال گفت: این خیلی بد است که مدیران این بازیکن را حفظ نکردند. نمی دانم رفتن نادری به استقلال درست یا غلط بوده اما جایگزین بهتری داریم. پرسپولیس قدرتمند و تیم ضعیف نشده است. هرکسی زندگی شخصی خودش را دنبال می کند و نمی توانید ماندن و موفقیت کسی را تضمین کنید. می دانید او در استقلال موفق می شود؟ خریدهای پرسپولیس خیلی خوب بوده اند و در جام باشگاه های آسیا جواب دادند. وقتی تیم می تواند این طور تقویت شود و بازیکنان در جای خود قرار بگیرند، دیگر کسی نگران نمی شود. پس می شود با برنامه ریزی دقیق برای بازیکنان فعلی هم جایگزین پیدا کرد. پرسپولیس چیزی کم ندارد و اصلا ضعیف نیست. همه چیز سرجایش است و این حواشی همیشه بوده است. سالی نبوده که این تیم حاشیه نداشته. همیشه تیم های بزرگ دچار حاشیه بوده اند. چون اتفاقات کوچک در تیم های بزرگ همیشه بزرگ جلوه می کنند. امیدوارم بدون درنظر گرفتن اتفاقات اخیر، هواداران با قدرت از تیم و کادر فنی حمایت کنند و بازهم اگر پشت این تیم باشند، یقین بدانید بازهم پرسپولیس با اقتدار قهرمان لیگ بیستم می شود.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.