حسن خان محمدی در گفتگو با راسخون:

وزارت هیچ نقشی در فینالیست شدن پرسپولیس نداشته است/به شجاع 8 میلیارد می دادند، نمی رفت

پیشکسوت پرسپولیس با بیان اینکه وزارت ورزش هیچ نقشی در فینالیست شدن این تیم نداشته است، گفت: شجاع خلیل زاده با قطری ها داخلی بسته بود اما اگر 8 میلیارد به او می دادند، نمی رفت.
شنبه، 17 آبان 1399
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
وزارت هیچ نقشی در فینالیست شدن پرسپولیس نداشته است/به شجاع 8 میلیارد می دادند، نمی رفت
حسن خان محمدی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به شرایط پرسپولیس اظهار داشت: این همه هوادار و پیشکسوت از شرایط تیم و باشگاه ناراضی بودند و دلشان می خواست یکی از جنس فوتبال و این باشگاه مدیرعامل شود اما وزارت ورزش به حرف و نظر هواداران احترام نگذاشت. پیشکسوتان با مجلسی ها هم حرف زدند. وزارت حتی به مجلسی ها هم توجه نکرد. اصلا کاری به سمیعی ندارم. او آدم شریفی است و آمده ابراهیم شکوری را به عنوان قائم مقام انتخاب کرده که کار خیلی خوبی بود. وقتی از بالا به او دستور می دهند که این سمت را بگیرد، نمی تواند اجرا نکند. روی سخنم با مدیرعامل جدید نیست. پرسپولیس جایی نیست که حاشیه ایجاد کنیم. باید همه جانبه به این انتخاب احترام بگذاریم چون فینال آسیا را در پیش داریم و همه باید حمایت کنیم تا تیم قهرمان شود. ما انتقاداتی هم داریم و این انتخاب اصلا توقع ما نبود. هرچه که بود دیگر گذشته و باید حمایت کنیم تا تیم صدمه نبیند.
 
مردم برای پرسپولیس خون دل خوردند!
وی افزود: حرفی که می خواهم بزنم شاید برای خیلی ها سنگین باشد. وزیرورزش هم اگر دقت کنید، متخصص این کار نیست ولی در راس امور ورزش کشور قرار گرفته است. اگر او انتخاب های غیرورزشی و ناکارآمدی دارد به خاطر این است که خودش ورزشی نیست و تخصصی ندارد. ما اگر انتقاد می کنیم از سر دلسوزی است و دلمان برای فوتبال می سوزد. سلطانی فرهم در این جایگاه نباید باشد اما انتخاب شده است. مردم برای پرسپولیس خون دل خوردند و این تیم با همه ی مشکلات به فینال آسیا رسیده است. یکی را باید می آوردند که متخصص این کار باشد. اگر از روی عمد می خواست این طور فوتبال را نابود کند، خیلی سخت بود اما اینها دارند با فوتبال این کار را می کنند. نمی شود که ساکت بنشینیم و فقط نگاه کنیم. خیلی ها کار کرده اند تا این تیم به اینجا رسیده است. وقتی انتخابی از ریشه غلط باشد، طبیعی است که ادامه ی کار هم درست نمی شود. اصلا مدیرعامل و سلطانی فر هیچ نقشی در رسیدن پرسپولیس به فینال آسیا نداشته اند. فقط موقع موفقیت می آیند عکس می گیرند.
 
وزارت هیچ کاری برای پرسپولیس نکرده است
پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: فکر نکنید که این موفقیت ها را وزارت ورزش باعث شده است. برانکو با شخصیت جنتلمن و فوق العاده ی خودش تیم را درست کرد. خیلی دوست دارم که مربیان ایرانی روی نیمکت پرسپولیس بنشینند. عاشق این هستم که یحیی گل محمدی پرچم ایران را به عنوان یک مربی ایرانی در آسیا بالا ببرد. اما برانکو کاری کرد کارستان. 3 سال این تیم را قهرمان کرد. فینال آسیا برد و سال قبل هم موفقیت پرسپولیس به خاطر تیم فوق العاده ای است که برانکو درست کرده بود. در پایه های پرسپولیس هستم و می دانم که چه خبر است. هیچ کاری را مدیریت و وزارت برای پرسپولیس نکرده اند. آن مربی همه کار کرد و آخر سر پولش را با هزار دردسر و شکایت گرفت. بالاوپائین فوتبال را می دانم. گل محمدی تنهای تنهاست. هیچ کس از او حمایت نمی کند. دسته گل و تبریک گفتن که حمایت نمی شود. زیرپای یحیی را خالی نکردن مهم است. الان دارند این کار را می کنند. اما به کوری چشم بدخواهان پرسپولیس یحیی موفق می شود و در آسیا قهرمانی را به دست می آورد. مسئولان وزارت برای فوتبال هیچ کاری نکردند. اگر بخواهند فردا قهرمانی پرسپولیس را به خودشان بچسبانند، بدانید که اینها هیچ کاره بوده اند.
 
برای فوتبال متاسفم که دست مدیران غیرورزشی است
حسن خان محمدی گفت: وزارت ورزش به حرف هیچ هوادار و پیشکسوتی گوش نداد. سمیعی آدم شریفی است و امیدوارم موفق شود. کوری ورزشی است و به او تبریک می گویم. جوان است و تجربه کسب می کند. او درد فوتبالیست ها را می داند. سمیعی را خودشان گذاشتند. عرب هم انتخاب وزارت بود. ببینید چقدر به باشگاه آسیب رساند و لطمه زد. با دلار 8 هزار تومانی پول برانکو را نداد. بعد از عرب، انصاریفرد هم نتوانست کاری بکند. رسول پناه چطور به باشگاه آمد؟ وقتی چنین افراد غیرمتخصص و غیرورزشی ای روی کار می آیند و پشت میز می نشینند، مشکلات عدیده ای به وجود می آورند. متاسفیم برای فوتبال که دست چنین مدیرانی است. اگر مردم نان شب هم نداشته باشند، با دیدن فوتبال کمی خوشحال می شوند. این کمترین خوشی را از مردم نگیرید و اجازه ندهید فوتبال نابود شود. بعد از رفتن به فینال آسیا، هواداران پرسپولیس رنگ خوشی ندیدند. مردم غصه می خورند وقتی وضعیت تیم را می بینند.
 وزارت هیچ نقشی در فینالیست شدن پرسپولیس نداشته است/به شجاع 8 میلیارد می دادند، نمی رفت
پرسپولیس بی پول نیست
وی خاطرنشان کرد: رفتن نادری به استقلال هم کوتاهی رسول پناه بود. رفتن شجاع خلیل زاده هم به قطر تقصر مدیریت بود. خیلی از مسئولان کشور استقلالی هستند. ایرادی ندارد. از آنها طرفداری هم بکنند، هشتم آسیا هم نمی شوند. موضوعی که ناراحت کننده است، بی پولی پرسپولیسی است که فینالیست آسیا شده. حرف 150 میلیارد پول است. حالا دارند برای این پول نقشه می کشند. آن موقع هم عرب را آوردند و مشخص نشد پول تیم کجا خرج شد. می گویند پرسپولیس بی پول است. پرسپولیس کجا بی پول است؟ این تیم در 2، 3 سال اخیر 400، 500 میلیارد درآمد داشته است. کارگزار و اسپانسرها چقدر پول داده اند؟ این پولها کجا رفته که می گویند تیم بی پول است؟ این چه حرفی است. این تیم برای 10 سال آینده اش هم پول دارد اما مشخص نیست این مدیران این همه سرمایه را کجا می برند. کسی هم پاسخگو نیست. به عرب گفتم برند باشگاه را نابود کردی.
 
این تیم به راحتی از قهرمانی آسیا نمی گذرد
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: پرسپولیس از لحاظ فنی مشکل ندارد و هرچقدر نمی توانند برای این تیم در زمین مشکل درست کنند، در بیرون دنبال ضربه زدن به تیم هستند. گل محمدی، باقری، پیروانی، مطهری و بقیه نفرات با تجربه ای که دارند مثل کوه ایستاده اند و با درایت مشکلات را مدیریت می کنند. این تیم مطمئن باشید در لیگ بیستم هم برای قهرمانی می رود. این بچه ها نشان دادند که در شرایط سخت چطور باید کار کنند. بازیکنان این قدر سختی کشیده اند که مثل گرگ بالان دیده شده اند. اگر از بیرون برای تیم حاشیه درست نکنند، در زمین هیچ تیمی حریف پرسپولیس نمی شود. آنها غیرت و توانایی خود را بارها در لیگ و آسیا نشان داده اند و قطعا به راحتی از قهرمانی آسیا نمی گذرند. از کادر فنی پرسپولیس باید تشکر ویژه کنم که ایستادند و همه ی زندگی خود را برای تیم گذاشته اند.
 
محرومیت آل کثیر عادلانه نبود
حسن خان محمدی در خصوص قطعی شدن محرومیت آل کثیر گفت: این حکم ناعادلانه بود اما کاری نمی شود کرد. عیسی آل کثیر تازه در پرسپولیس خود را پیدا کرده بود و یقین بدانید اگر این حکم ناعادلانه نبود، این بازیکن می توانست آقای گل لیگ شود. واقعا کوه انگیزه بود. اما او می تواند دوباره روی پای خودش بایستد. نباید عیسی ناامید شود. او با تمرین کردن باید هم انگیزه و هم آمادگی خود را برای بعد از محرومیت حفظ کند.

شجاع با 8 میلیارد می ماند
وی درخصوص رفتن شجاع افزود: شجاع پیش من آمد و گفت که به من احترام نمی گذارند. هوادار حق دارد از دست او ناراحت شود اما شجاع به من گفت من قطر قرارداد بستم اما من در پرسپولیس امنیت ندارم چون مدیر 3 بار مرا سرکار گذاشته است و سر جلسه نیامده. در پرسپولیس نمی شود با بازیکن مجانی قرارداد بست. در قطر به او 50 میلیارد پول دادند اما این بازیکن با یک ششم این پول می ماند. باید مجسمه ی بشار رسن را در پرسپولیس بسازند. 3 و نیم میلیون دلار به او پول می دادند اما نرفت و ماند. شجاع لحظه ی آخر هم با من بود. گفت داخلی با آنها بستم اما منتظرم اگر باشگاه با من قرارداد بست، آنجا نمی روم. رسول پناه بلد نبود چطور حرف بزند. در جلسه ای که بودیم در مورد بیرانوند صحبت می کرد. اصلا به ما چه ربطی دارد که درباره ی دیگری حرف می زنید. آیا مدیریت کردن به پول دادن است؟ اگر به شجاع 8 میلیارد می داد، می ماند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.