سیدعباسی در گفتگو با راسخون:

نقطه ی تاریک فوتبال ایران "var" است/کنار گذاشتن اسکوچیچ شرافتمندانه نیست

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو معتقد است نقطه ی تاریک فوتبال ایران سیستم کمک داور ویدئویی است که می تواند خیلی از مشکلات را از بین ببرد.
يکشنبه، 18 ارديبهشت 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
نقطه ی تاریک فوتبال ایران "var" است/کنار گذاشتن اسکوچیچ شرافتمندانه نیست
سید داود سیدعباسی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به عملکرد خوب تیمش در آغاز نیم فصل دوم و امیدواری به بقاء در لیگ برتر اظهار داشت: بچه ها نهایت تلاش خود را می کنند تا تیم به لیگ یک سقوط نکند. همه می دانند که چه اتفاقاتی برای تیم ما در ابتدای فصل افتاد و چه مشکلاتی بود. آن کارشکنی ها و اذیت کردن ها در نهایت به اینجا رسید. از وقتی مسئولیت این تیم را برعهده گرفتم، تیمم در اواخر نیم فصل اول بازی های خوبی از خودش به نمایش گذاشت. اما در امر نتیجه گیری نوسان داشتیم. در 5، 6 هفته ی اخیر واقعا بچه ها عالی کار کردند. من فقط ناراحت و نگران سلامتی شان هستم که این قدر تحت فشار هستند. ما از هر بازی درس می گیریم و امیدوارم در این 6 هفته ی باقی مانده بتوانیم، آن چه که شایستگی اش را داریم برسیم و تیم در لیگ برتر حفظ شود.
 
مقابل گل گهر از روی شکم سیری بازی کردیم
وی افزود: همه فکر می کردند کار ما مقابل گل گهر تمام است و می بازیم. فراموش نکنید این تیم پرافتخارترین مربی ایران را روی نیمکتش دارد و بازیکنان خیلی خوب و سطح بالایی هم برایشان بازی می کنند. اما ما خیلی خوب مقابل آنها بازی را شروع کردیم و وقتی هم 3 بر یک پیش افتادیم، متاسفانه بچه ها از روی شکم سیری بازی کردند. با تمام احترامی که برای تیم گل گهر قائلم اما فرصت این را داشتیم که به گل های چهارم و پنجم هم برسیم. این فرصت سوزی ها باعث شد تا گل گهر را امیدوار نگه داریم. آنها روی قدرت ارسال هایی که بازیکنانش دارند، ما را در دو صحنه آن هم در دقایق آخر غافل گیر کردند و بازی به تساوی کشیده شد. ما حتی وقتی 3 بر 3 شدیم هم به تیم حریف حمله کردیم و دقیقه 96 هم برای رسیدن به گل برتری فرصت داشتیم. تیم حریف را خیلی خوب کنترل کردیم. ما اصلا زیر فشار گل گهر نبودیم. تازه ما به آنها فشار آوردیم و باید 4، 5 تا گل می زدیم. این بازی تجربه ی بزرگی برای ما شد. البته که تیم گل گهر زهردار است و وقتی جلوی این تیم ها اشتباه کنی، سخت جریمه می شوی و ما را از سمت اشتباهاتی که داشتیم، جریمه کردند.
 
داوران تیم ما را به چشم بچه سرراهی می بینند
سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو با بیان اینکه نمی داند چرا اشتباهات داوری در کل لیگ چرا علیه تیم های دیگر مقابل این تیم رخ نداده است، تصریح کرد: شاید این حرف قشنگی نباشد اما تیم ما مثل بچه سرراهی است و برخوردهایی که داوران با تیم ما می کنند واقعا تعجب برانگیز است. همه ی تیم ها از اشتباهات داوری گله و شکایت دارند و اگر از آنها سند بخواهید، اندازه ی 2، 3 ساعت از اشتباهات علیه تیمشان سند می آورند. اگر اسناد اشتباهات داوران را از همه ی تیم ها جمع کنید، صحنه ای را نمی توانید پیدا کنید که آن اشتباهات علیه آنها مقابل تیم ما بوده باشد! خدا شاهد است سر سوزنی راضی نیستم داوران مقابل ما علیه دیگر تیم ها سوت بزنند که نزدند. ما دنبال عدالت هستیم نه کمتر نه بیشتر. نمی خواهم داوران به نفع ما سوت بزنند اما انتظار دارم حق ما را هم به این راحتی نخورند. همه ی تیم ها علیه هم سند دارند که داوران اشتباه کردند اما جلوی ما هیچ تیمی ضرر نکرده است. چرا از این 26 هفته حتی یک بار هم به نفع شهرخودرو یک اشتباه داوری نبوده است؟ فرق ما با 15 تیم دیگر لیگ برتر این مسئله است که نگاه داوران نسبت به تیم ما مثل بچه سرراهی است. این مشکلات را کسی نیست رسیدگی کند. ما هیچ دادرسی نداریم و مجموعه ی باشگاه ما از مدیرعامل و بازیکنان گرفته تا تدارکات و 2، 3 نفر دیگر به 40، 50 نفر هم نمی رسد. ما طرفدار هم نداشتیم که بتوانند از ما حمایت کنند.
 
نقطه ی تاریک فوتبال ایران نداشتن "VAR" است
داود سیدعباسی با اشاره به راه دشوار این تیم در مسیر بقاء، گفت: ما به این دیدارها به چشم یک فرصت بزرگ نگاه می کنیم. بچه ها باید در این بازی های باقی مانده، توانایی خودشان را به اثبات برسانند. همه دیدند که توانایی تیم ما خیلی بالاست و واقعا جایگاه ما اینجای جدول نیست. تیم های ما در شرایط خوبی هستند و چندین سال است که خودشان را تجهیز می کنند. تمام نقطه تاریک فوتبال ایران نداشتن "VAR" است. ما با نداشتن این سیستم نمی توانیم حتی از داوران خود حمایت و محافظت کنیم. الان این سیستم چندین سال است که در فوتبال دنیا اجرا می شود و نیازی به آموزش آنچنانی هم ندارد و همه کارکردش را بلدند. در لیگ برتر از هفته ی اول مربیان و بازیکنان سر نداشتن این سیستم و اشتباهات داوری دست به یقه می شوند. حداقلش این است که اشتباهات به حداقل می رسد و اگر صحنه ای پیش بیاید، مربیان خیالشان راحت است که صحنه چک می شود و حقشان ضایع نمی شود. حداقل 70، 80 اشتباهات کم می شود. متاسفانه اراده ای برای از بین بردن این اشتباهات نیست. ما هم مثل شما نمی دانیم چرا این اتفاق نمی افتد. از لحاظ پتانسیل و سرمایه مشکلی وجود ندارد و نمی دانم واقعا دلیل نیاوردن این سیستم چیست. ورزشگاه های آزادی تهران، اصفهان، اهواز، مشهد و تبریز می توانند به سیستم VAR تجهیز شوند تا زیر ساخت برای بقیه ی ورزشگاه ها هم فراهم شود. مگر الان چند ورزشگاه فعال داریم؟ آن وقت می خواهیم به دور بعد جام جهانی برویم در حالی که استقلال و پرسپولیس بخاطر مجوز حرفه ای از لیگ قهرمانان آسیا حذف می شوند.
 
برکناری اسکوچیچ شرافتمندانه نیست
وی در ادامه ی گفتگوی خود با خبرنگار راسخون با اشاره به وضعیت تیم ملی و تحت فشار قرارگرفتن اسکوچیچ تاکید کرد: نمی دانم چرا برخی ها آن روزها را فراموش کرده اند که وقتی تیم ملی در شرایط سختی بود و همه دستشان را به علامت تسلیم بالا گرفته بودند، کسی حاضر نشد مسئولیت تیم ملی را بپذیرد؟ به شخصه به انتخاب اسکوچیچ انتقاد داشتم اما باید قدردان او باشیم که توانست در آن شرایط سخت تیم ملی را به جام جهانی ببرد. آن موقع که بخاطر ساکت کردن مردم، فدراسیون رفت دنبال ویلموتس و با او قرارداد ترکمنچای بست، کسی فکر اینجا را نکرد. نزدیک بود یک نسل طلایی از فوتبال ایران نابود شود اما اسکوچیچ توانست از آن جلوگیری کند. انتخاب اسکوچیچ بد بود اما حالا که کارش را درست انجام داده، برکناری اش شرافتمندانه نیست. به جای اخراج او، کادرش را تقویت کنید. دیدید که کی روش فقط در ایران کی روش بود. در منچستر دستیار بود اما در رئال با ان همه ستاره افتضاح بود. در مصر نتوانست به جام جهانی برود. با کلمبیا هم افتضاح نتیجه گرفت. به جای اینکه کی روش به فوتبال ما خدمت کند، فوتبال ما 10 برابر به او خدمت کرد.
 
گروه ما در جام جهانی مثل شمشیر دولبه است
داود سیدعباسی با بیان اینکه نباید انتظارات را از تیم ملی در جام جهانی بالا برد، گفت: گروه ما خیلی هم سخت است و نباید آسان پنداری کنیم. این گروه ما مثل شمشیر دولبه است که هم فرصت است و هم تهدید. نمی دانم چرا می گویند فوتبال انگلیس قدرتی است؟ انگلیسی ها تیمی قدرتی سرعتی هستند. اکراین که جنگ زده است اما اسکاتلند و ولز مثل این است که انگار با انگلیس بازی می کنیم. تیم آمریکا هم خیلی قدرتمند است. بازیکنانش در بوندسلیگا، لیگ جزیره و اسپانیا بازی می کنند. البته تیم ما هم خیلی خوب است ویکی از بهترین نسل های طلایی را در اختیار داریم. اگر یک تیم آفریقایی با ما می افتاد، کار ما راحت تر بود. تیم ما جلوی تیم های سرعتی به مشکل می خورد و همگروهی های ما سرعتی هستند. گروهی داریم که نباید انتظارات را بالا ببریم. باید تیم ملی را تجهیز کنیم و بعد دنبال مسائل دیگر برویم. اگر تیم خوب تدارک شود، می توانیم امیدوار باشیم.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.