حسین بادامکی در گفتگو با راسخون:

از مربیان بپرسید چرا لیگ کم گلی داریم/نتایج پرسپولیس قابل دفاع است

بازیکن سابق پرسپولیس اعتقاد دارد که این تیم نتایج خیلی خوبی گرفته است و فقط آن صلابت گذشته را نداشته و نتوانسته قهرمان شود.
سه‌شنبه، 3 خرداد 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سیدمجتبی سیدی
موارد بیشتر برای شما
از مربیان بپرسید چرا لیگ کم گلی داریم/نتایج پرسپولیس قابل دفاع است
حسین بادامکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی راسخون، با اشاره به برتری پرسپولیس مقابل پیکان، اظهار داشت: بازی دشواری بود. این تیم استقلال را اذیت کرده بود و همان طور که همه می دانیم، جوانهایی دارد که واقعا عالی کار می کنند. آنها خیلی دونده، منظم و باصلابت کار می کنند. این نشان می دهد، مربیانش کار کرده اند و با کمترین هزینه توانستند تیم خیلی خوبی جور کنند. شک نکنید این تیم در فصل های آینده می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد. اما چیزی که مشخص شد این بود که پرسپولیس عزمش را برای برد جزم کرده بود و از همان ابتدای بازی توانست تیم حریف را تحت فشار بگذارد و به گل برسد. بعد از گل کمی جریان بازی فروکش کرد تا اینکه آن اتفاق افتاد و عالیشاه اخراج شد. به هرحال صحنه ی خوبی نبود چرا که نباید بازیکن آن قدر بی محابا تکل می زد. ممکن بود آن اخراج برای پرسپولیس گران تمام شود و امتیاز حساسی را از دست بدهد. خدا را شکر تیم توانست علاوه بر حفظ نتیجه، براندوخته اش اضافه کند و گل دوم را بزند. نکته ی مثبتی که بازی داشت، پرسپولیس توانست با یک بازیکن کمتر مقابل تیم خیلی خوب پیکان گلی دریافت نکند.
 
برخی تیم ها از تعطیلی لیگ سود بردند
وی افزود: متاسفانه بازی ها مدت زیادی به خاطر بازی های سپاهان و فولاد در لیگ قهرمانان تعطیل بود. این نامنظمی لیگ باعث شد تا تیم ها از شرایط بدنی و آرمانی دور شوند. بهتر است برای چنین شرایطی برنامه ریزی بهتر و دقیق تری انجام دهند تا تیمی آسیب نبیند. البته در این فاصله ی زیاد برخی تیم ها استراحت کردند و از لحاظ آمادگی بدنی و تاکتیکی ریکاوری شدند. برخی تیم ها هم که در شرایط برد بودند، مطمئن باشید آسیب می بینند. اما در این تقویم چاره ای جز تعطیلی لیگ نبود. چرا که هم بخاطر حضور سپاهان و فولاد در آسیا و هم اینکه این دو تیم در حذفی نبودند، لیگ تعطیل شد و مسابقات حذفی برگزار شد و به سرانجام رسید. البته که تیم هایی که در حذفی نبودند، فقط مجبور بودند تمرین کنند. این بازی ها فرصت خیلی خوبی برای پرسپولیس بود تا بتواند جام بگیرد و خودش را با روحیه ی بالاتر در لیگ ببیند. اما مشخص شد که بچه ها با عملکردی که مقابل پیکان داشتند آن اتفاق را فراموش کرده اند و مصمم هستند تا انشالله لیگ برتر را بگیرند.
 
پرسپولیس می توانست قهرمان شود اگر..
بازیکن سابق پرسپولیس تصریح کرد: در 5 هفته ی پایانی کار خیلی سخت شد. فاصله  4 امتیاز شده بود و تیم ها همه با هم بازی داشتند. بازی های رودررو خیلی تعیین کننده بود. سپاهان و استقلال مساوی کردند و 2 امتیاز کم شد. اما پرسپولیس اگر می خواست قهرمان شود، باید همه ی بازی ها را با برد پشت سر می گذاشت ولی به ذوب آهن امتیاز داد. به سپاهان باخت. شخصا خیلی امیدوار بودم جدول جابه جا شود و پرسپولیس بتواند صدر را بگیرد اما نشد. دوست داشتم بازهم پرسپولیس قهرمان شود. کار سختی در پیش داشتند اما این تیمی که من می شناسم، امسال آن صلابت گذشته را نداشت. این تیم همیشه متخصص انجام کارهای بزرگ و سخت است. تا دلتان بخواهد می توانم برای شما فکت بیاورم که این تیم همیشه توانسته کارهای خیلی بزرگ و تقریبا ناممکن را انجام دهد. این توانایی در بازیکنان پرسپولیس است. اما امسال کمی تمرکز و صلابت گذشته را نداشتند و خیلی از مسائل باعث شد نتوانند آن طور که باید پیش بروند.
 
برای قهرمان شدن، فرصت اشتباه ندارید
حسین بادامکی گفت: بازی آسان یا راحتی نداریم که بگوئیم مثلا با فلان تیم پائین جدولی 3 امتیاز را راحت می گیریم. واقعا این طور نیست. شاید استقلال روی کاغذ بازی های سخت تری داشت اما شک نکنید تیم های جلوی پرسپولیس به راحتی امتیاز از دست نمی دهند. جذابیت لیگ هم بخاطر همین چیزها بالاست. بازی ها قبل پیش بینی نیست. تیم ها می خواهند از سقوط نجات پیدا کنند و برخی تیم ها هم دنبال سهمیه یا رتبه های خوب در جدول هستند. هرتیمی براساس هدف گذاری خودش پیش می رود. بدون شک رویارویی تیم ها یا بازیکنان با پرسپولیس انگیزه ها را بالا می برد و می خواهند خودشان را نشان دهند تا در فصل جدید با قراردادهای بهتری کار کنند. همیشه این طور بوده که قبل از بازی با تیم های بزرگ، بازیکنان هم انگیزه ی شخصی دارند و هم تیمی و با تمام تمرکز دوست دارند بهترین نمایش خود را داشته باشند. به خصوص این که این طور بازی ها بیشتر از بقیه دیده می شود.
 از مربیان بپرسید چرا لیگ کم گلی داریم/نتایج پرسپولیس قابل دفاع است
نتایج پرسپولیس قابل دفاع است
وی با بیان اینکه نتایج پرسپولیس قابل دفاع است، تاکید کرد: هیچ وقت نمی توانید تیمی را پیدا کنید که در بهترین و ایده آل ترین شرایط باشد. هواداران پرسپولیس به این شرایط عادت نداشتند و طبیعی است که این تیم با مشکلاتی که داشته نتواند باصلابت حرکت کند. پرسپولیس همیشه بزرگ بوده و خواهد بود. با توجه به انتظاراتی که از این تیم می رود، واقعا خوب نتیجه گرفته است و هنوز هم در کورس قهرمانی است. شما مشکلات اول فصل از مدیریتی، مصدومیت، محرومیت و بی پولی را در نظر بگیرید، خواهید دید که آنها نتایج قابل دفاعی گرفتند. شک نکنید پرسپولیس ظرفیت و توان بالایی دارد و می تواند بازهم به جاده ی قهرمانی برگردد. این تیم تقویت شود بازهم مدعی اول قهرمانی در سال آینده خواهد بود.
 
خارجی های پرسپولیس گره گشا نبودند
بازیکن سابق پرسپولیس افزود: کار کردن در تیم های بزرگ سختی خاص خودش را دارد. انتظارات بالاست و همه دوست دارند همیشه تیم شان برنده باشد. مربی و بازیکن و هرکسی که در چنین تیم های بزرگی کار می کند همیشه تحت فشار است. پرسپولیس چندین سال است که خوب کار کرده و قهرمان شده، به همین خاطر همه انتظار دارند بازهم کار تداوم داشته باشد. بازیکنان خارجی هم زیر این فشار نتوانستند خودشان را نشان دهند و برای پرسپولیس گره گشا نبودند. باید فرصت بیشتری به آنها داده شود. هماهنگ شدن در تیم های ایرانی سخت است. فوتبال ما را نمی توانید با دیگر جاها مقایسه کنید. نباید بگوئیم که بازیکن حق اشتباه ندارد اما از بازیکن خارجی همه انتظار بالا دارند که کار را برای تیم درآورد. با این حال خارجی های پرسپولیس را بد ندیدم و امیدوارم در بازی های باقی مانده بتوانند کمک حال تیم باشند.
 
از مربیان بپرسید چرا بازی ها کم گل است
حسین بادامکی در پایان با اشاره به بازی های کم گل لیگ گفت: تیم ها اول می آیند تا نبازند. این خیلی بد است. باید از کادر فنی تیم ها بپرسید که چرا همگی این شیوه را در پیش گرفتند. شاید بخاطر صبر کم مدیران باشگاه ها و نتیجه محوری آنهاست. وقتی مربی می بیند که کسی تحمل شکست یا نتایج ضعیف را ندارد، رو به فوتبال تدافعی می آوردند و اول دوست دارند نبازند. ضمن اینکه تجربه نشان داده در فوتبال ایران تیمی که کم گل بخورد، می تواند موفق باشد. پرسپولیس 5 سال پیاپی قهرمان لیگ شده و طبیعی است که همه ی تیم ها جلوی این تیم می آیند که اول نبازند و بازی دفاعی می کنند. متاسفانه در کنار این مسائل، در لیگ بازیکن خوب و تاپ نداریم که مثل سال های قبل بتوانند آقای گل شوند. می بینید که در لیگ گلزنان هم خارجی ها صدر هستند. لیگ ما واقعا خالی از پدیده و بازیکن گلزن است و این زنگ خطری است برای فوتبال ایران.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.