مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش

اگر قرار است در هتل‌های کیش یا حتی شهر‌های دیگر اقامت داشته باشید، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید
پنجشنبه، 10 شهريور 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش
کیش یکی از نقاط بی‌نظیر ایران برای سفر است. هتل‌های زیادی در کیش هستند که بهتر است قبل از سفر، یکی از آن‌ها را رزرو کرده باشید. اما هنگامی که به هتل می‌رسید چه مدارکی را باید ارائه دهید؟ در این‌مقاله ‌می‌خواهیم درباره مدارک لازم برای اقامت در هتل های کیش صحبت کنیم.

مسافران زیادی در ماه‌های مختلف سال برای تفریح و بازدید از جاذبه‌های بی‌نظیر جنوب ایران، به کیش سفر می‌کنند. کیش امکانات و خدمات مناسبی برای گردشگران و مسافران فراهم کرده است تا آن‌ها سفر خوبی داشته باشند.

هتل‌های زیادی در کیش هستند مانند هتل ترنج، داریوش، پارسیان و یا شاید قصد رزرو هتل پانوراما کیش یا هر هتل دیگری را داشته باشید، که جزئی از سفر شما حساب می‌شوند.

حتما باید قبل از سفر درباره هتل‌ها تحقیق کرده و مناسب‌ترین آن‌ها را برای اقامت رزرو کنید.

دقت داشته باشید شما برای مسافرت باید مدارکی را همراه داشته باشید. مدارکی هستند که شما هنگام ورود به هتل باید به قسمت پذیرش تحویل دهید. نواقصی مدارک ممکن است اقامت شما را با مشکل مواجه کند.

پس دقت کنید حتما مدارک درستی را با خود ببرید و هنگام ورود به هتل ارائه دهید.

در این‌مقاله به شما کمک می‌کنیم تا مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش را بشناسید. اگر قرار است در هتل‌های کیش یا حتی شهر‌های دیگر اقامت داشته باشید، این‌مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

 
مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش

مدارک لازم برای اقامت افراد تنها

معمولا هنگامی که تنها سفر می‌کنید، مدارکی که باید به هتل ارائه دهید، کمتر هستند. شما در سفر‌های مجردی کافی است مدارک احراز هویت خود مانند شناسنامه و کارت ملی را ارائه دهید. دقت داشته باشید برگه رزرو هتل مانند رسید رزرو اینترنتی به نام خودتان باشد تا مشکلی برای شما پیش نیاید.

حتما برگه رسید رزرو هتل یا کدی که هنگام رزرو به شما داشته شده است را نیز با خود داشته باشید. دقت داشته باشید اگر مدارک شما ناقص باشند یا اختلافی در مدارک ارائه‌شده شما وجود داشته باشد، برای ورود به اتاق خود باید مراحلی را طی کنید.

برخی اوقات طی این‌مراحل ممکن است بخشی از سفر شما را دچار مشکل کند. معمولا کسانی که در مدارک خود مشکلی دارند باید به اماکن مراجعه کنند. اماکن بعد از بررسی به آن‌ها نامه اجازه اقامت در هتل می‌دهد. هتل‌ها شما را بدون مشکلی با آن‌نامه پذیرش خواهند کرد.
 

مدارک مورد‌نیاز برای سفر‌های جمعی

اگر با خانواده، همسر یا اقوام خود سفر می‌کنید باید برای اقامت در یک اتاق مدارک محرمیت داشته باشید. زوجین باید شناسنامه خود را همراه داشته باشند تا هنگام ورود آن را ارائه دهند.

شناسنامه یک طرف کافی نیست و باید هر دو نفر شناسنامه داشته باشند و اسم آن‌ها در شناسنامه یک‌دیگر ثبت شده باشد.

زوجینی که هنوز آن‌ها نام آن‌ها در شناسنامه یک‌دیگر ثبت نشده، باید مدارکی برای اثبات محرمیت داشته باشند. صیغه‌نامه معتبر با مهر و امضا دفترخانه رسمی، کارت ملی زوجین و شناسنامه آن‌ها از مدارکی هستند که بهتر است با خود در سفر داشته باشند.

اگر این‌مدارک را هنگام ورود به هتل های کیش نداشته باشید، سفر و اقامت شما با مشکل جدی مواجه می‌شود.
 
این مطلب را هم بخوانید: جاهای دیدنی تهران نزدیک هتل آزادی
 

قوانین هتل‌ها

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام رزرو هتل به آن توجه کنید، قوانینی است که برای اقامت مسافران وجود دارد. مثلا دقت داشته باشید در بسیاری از هتل‌ها، افرادی که سن آن‌ها کم‌تر از 18 سال باشد، به‌تنهایی نمی‌توانند اتاقی را برای اقامت رزرو کنند.

هزینه اقامت کودکان زیر دو سال معمولا رایگان و برخی هتل‌ها برای کودکان دو تا 12 سال مبلغ کم‌تری دریافت می‌کنند. ساعت ورود و خروج و دیگر قوانین هتل را نیز هنگام رزرو مطالعه کنید و درباره آن‌ها اطلاعات داشته باشید. سایت علی بابا جزئیات کاملی را از هتل‌ها در‌اختیار مسافران قبل از رزرو نهایی می‌گذارد.

 
مدارک لازم برای اقامت در هتل کیش
 

مدارک لازم برای میهمانان خارجی

برخی از مدارکی که در قسمت‌های قبل به آن‌ها اشاره شد برای همه افراد الزامی هستند. مثلا اگر در قسمت سفر افراد تنها نیاز است شما شناسنامه و کارت ملی ارائه دهید، زوجین نیز باید این‌مدارک را با خود داشته باشند. میهمانان خارجی نیز باید مدارکی برای احراز هویت خود به هتل بدهند.

پاسپورت و ویزایی که مهر و امضای معتبر دارد و تاریخ اعتبار آن صحیح باشد، نیز از مدارک مهم برای میهمانان خارجی است. ایرانی‌هایی که پاسپورت خارجی دارند نیز باید مدارک قوانین هتل‌های داخلی مانند هتل های کیش را رعایت کرده و مدارک لازم را هنگام ورود به پذیرش ارائه دهند.

سخن آخر

هنگام ورود به هتل در شهر‌های مختلف مانند کیش باید مدارکی را همراه داشته باشید. در این‌مقاله سعی کردیم با دسته‌بندی مناسبی مدارک لازم را به شما توضیح دهیم. حتما دقت داشته باشید مدارک لازم را در جای مناسبی از چمدان یا وسایل خود بگذارید تا آن‌ها را گم نکنید.

مدارک احراز هویت مانند شناسنامه و کارت ملی، صیغه‌نامه معتبر برای زوجین، ویزا و پاسپورت و برگه رسید یا کد پیگیری رزرو آنلاین هتل از مدارکی هستند که حتما باید همراه خود داشته باشید.

نواقص مدارک اقامت و سفر شما را با دشواری‌های مواجه می‌کند که از شما وقت زیادی را هدر می‌دهد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.