بهترین آموزشگاه برق ساختمان

یکی دیگر از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سطح کیفی آموزش در دوره‌های آموزشی برق ساختمان، سطح علمی و تجربی استاد و مدرس دوره است.
دوشنبه، 2 آبان 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
بهترین آموزشگاه برق ساختمان
اگر قصد ورود به دنیای برقکاری ساختمان را دارید، بدون شک انتخاب بهترین آموزشگاه برق ساختمان یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های شما خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ویژگی‌های یک آموزشگاه برق ساختمان خوب بپردازیم و ببینیم که چه ویژگی‌هایی بهترین آموزشگاه را از یک آموزشگاه خوب متمایز خواهد کرد.

علاوه بر آن در انتهای این نقد و بررسی به یک جمع بندی خواهیم رسید و بهترین آموزشگاه برقکاری ساختمان که می‌توانید در تهران به آن مراجه کنید را به شما معرفی خواهیم کرد.







 

بهترین آموزشگاه برق ساختمان در تهران؛ بررسی مزیت‌هایی که یک مجتمع آموزشی باید داشته باشد!

برخی از ویژگی‌ها وجود دارند که لازمه دادن لقب خوب به یک آموزشگاه فنی و حرفه ای هستند. اما اگر بخواهیم یک آموزشگاه را بهترین بنامیم، باید کمی فراتر برویم و به صورت جزئی‌تر به بررسی ویژگی‌های آن بپردازیم.

در واقع شاید تفاوت اندکی میان یک آموزشگاه خوب و بهترین آموزشگاه برق ساختمان وجود داشته باشد. اما همین تفاوت‌های اندک هستند که تاثیر زیادی در نتیجه نهایی کار خواهند داشت.
در ادامه به بررسی ویژگی‌هایی می‌پردازیم، که عدم وجود حتی یک مورد از آن‌ها در یک آموزشگاه برق ساختمان بهترین بودن را برای آن آموزشگاه غیر ممکن می کند.
 

وجود تجهزات کافی برای تبدیل شدن به بهترین آموزشگاه برق ساختمان ضروری است!

یکی از اصلی‌ترین ارکان برای یادگیری یک حرفه تخصصی و مهارتی، تجربه کار کردن به صورت عملی بر روی وسایل و لوازمی است که در طی سال‌های کار خود، با آن سر و کار خواهید داشت.






 

بهترین آموزشگاه برق ساختمان باید تجهیزات کافی برای کلاس‌های دوره عملی داشته باشد.


به همین دلیل است که اگر یک آموزشگاه برق ساختمان بخواهد به عنوان بهترین آموزشگاه این رشته شناخته شود، نه تنها باید تمامی تجهیزات روز را داشته باشد و علاوه بر آن، امکان استفاده از این تجهیزات را در طول کلاس برق ساختمان برای کارآموزان را نیز فراهم کند.
 

بهترین آموزشگاه باید اساتید برق ساختمان تراز اول داشته باشد.

یکی دیگر از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار بر سطح کیفی آموزش در دوره‌های آموزشی برق ساختمان، سطح علمی و تجربی استاد و مدرس دوره است.

در واقع گرچه وجود یک استاد متوسط نیز می‌تواند شما را برای یادگیری و ورودی به بازار کار آماده کند، اما اگر بخواهید به عنوان یک نیروی تمام عیار در حوزه کاری خود فعالیت کنید، باید کار خود را نزد یک استاد ماهر و همه فن حریف شروع کنید.
 

قیمت منصفانه برای دوره‌های برق ساختمان

فاکتور بعدی که باید در زمان انتخاب یک آموزشگاه برق ساختمان در نظر بگیرید، عادلانه بودن قیمت دوره‌ها است. در واقع هیچ آموزشگاهی، حق ندارد به هیچ دلیلی، هزینه شهریه دوره خود را نسبت به رقم اعلام شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور، تغییر دهد.

قیمت دوره‌های برق ساختمان فنی حرفه ای همه ساله توسط سازمان کل فنی و حرفه ای تعیین و به آموزشگاه‌ها ابلاغ می‌شود و مراکز موظف هستند ثبت نام در دوره‌های خود را با همین قیمت مصوب انجام دهند.
 

ارائه بهترین مدرک ممکن به شرکت کنندگان دوره آموزش برق ساختمان

یکی دیگر از مواردی که باید پیش از ثبت نام در آموزشگاه برق ساختمان به آن توجه کنید، امکان یا عدم امکان ارائه مدرک بین المللی برق ساختمان است.
این مدرک که در صورت قبولی در آزمون‌های عملی و تئوری سازمان فنی حرفه ای به علاقه‌مندان اعطا می‌شود، به دلیل عضویت ایران در پیمان جهانی کار، از سوی ساختمان جهانی کار(ILO) مورد تایید بوده و پس از ترجمه رسمی توسط دارالترجمه‌های دادگستری در تمامی کشورهای عضو این پیمان دارای اعتبار بوده و مورد پذیرش می‌باشد.






 

مدرک بین المللی در بهترین آموزشگاه برق ساختمان

توجه کنید، که برخی از آموزشگاه‌ها، میکرو دوره‌هایی را بر اساس برخی از سرفصل‌های دوره برق ساختمان فنی حرفه ای برگزار می‌کنند، که گرچه ممکن است برای هنرجویان کاربردی باشد، اما امکان قبولی در آزمون جامع سازمان را برای هنرجویان فراهم نمی‌کند و به این دلیل نمی‌توانید به واسطه آن مدرک بین المللی فنی و حرفه ای برق ساختمان دریافت کنید.

چرا باید به دنبال بهترین آموزشگاه برق ساختمان باشیم؟

رشته برق ساختمان در کشورهای درحال توسعه مانند ایران، درآمد نسبتاً بالایی دارد. این درحالی است که در سایر کشورهای جهان اولی نیز، مشاغل خدماتی همیشه خواهان بسیار زیادی داشته و فرایند مهاجرت برای متخصصین این دسته از مشاغل آسان‌تر است.

در رابطه با وضعیت شغلی پس از شرکت در دوره آموزش برق ساختمان می‌توانید مطلب درآمد برق کشی ساختمان را مطالعه کنید؛ اما اگر بخواهیم به صورت مختصر به بررسی درآمد یک متخصص برقکاری بپردازیم باید بگوییم:

اگر یک برقکار ساختمان روش های زیر را انتخاب کند، می‌تواند درآمد خود را به بازه حدودی 10 تا 30 میلیون تومان افزایش دهد.
 
  • هر روز به دنبال کسب مهارت‌های جدید در حوزه کاری خود باشید تا هم سو با رقبای خود پیش بروید.
  • قیمت مناسب و رقابتی را فراموش نکنید: معمولا مشتری‌ها بیشتر برقکاری را انتخاب می‌کنند که علاوه بر باکیفیت بودن کارش، قیمت مناسبی هم برای خدمات خود تعیین کرده باشد.
  • کسب‌وکار شخصی خود را شروع کنید: بعد از اینکه در زمینه برق ساختمان و سیستم‌های برق صنعتی تجربه کافی به دست آوردید، با سرمایه‌ای که به دست آوردید برای افزایش درآمد می‌توانید کسب و کار شخصی خودتان را راه‌اندازی کنید.
  • حوزه تخصصی خود را ارتقا دهید: مهارت‌های مرتبط با برق سه فاز و ابزار صنعتی شما را به درآمد بالاتر می‌رساند.
  • افزایش سرعت عمل و دقت
  • مشتری مداری و جلب اعتماد او
  • افزایش مهارت‌های عملی با به دست آوردن تجربه بیشتر
  • گسترش روابط کاری با صنایع مختلف برای دسترسی به بازار هدف بزرگتر

بهترین آموزشگاه برق ساختمان در تهران از نظر ما

من نویسنده این متن، برای تکمیل مطلب به بررسی جزئیات ذکر شده در مورد ویژگی‌های بهترین آموزشگاه برق ساختمان، در رابطه با 5 آموزشگاه فنی و حرفه ای در شهر تهران پرداختم، که البته به منظور جلوگیری از تبلیغات منفی نمی‌توانم به توضیح در مورد ویژگی‌های منفی چهار گزینه شکست خورده با ذکر نام بپردازم.

اما اگر بخواهم به صورت کلی در مورد معایب گزینه‌های شکست خورده در این مقایسه بپردازیم، باید بگوییم که موارد زیر از بزرگترین معایب این آموزشگاه‌ها محسوب می‌شدند:
 
  1. حضور در مرکز شهر و محدوده طرح ترافیک که امکان دسترسی به آموزشگاه با وسیله نقلیه شخصی را غیر ممکن می‌سازد.
  2. عدم برخورداری از خوابگاه اختصاصی که ثبت نام و شرکت در کلاس‌ها برای هنرجویان غیر تهرانی را دشوار می‌کند.
  3. عدم برخورداری از فضای کافی برای فراهم ساختن شرایط کار در کارگاه عملی اختصاصی در بخش های مختلف کار.
اما گزینه‌ای که از نظر ما می‌تواند به عنوان بهترین آموزشگاه در شهر و استان تهران محسوب شود؛ یعنی آموزشگاه فنی حرفه ای دارالفنون به آدرس اینترنتیhttps://dar.ir  چند مزیت و ویژگی زیر را دارد، که در قیاس با سایر مراکز آموزشی به عنوان ویژگی‌هایی غیر قابل چشم پوشی محسوب می‌شوند:
 
  • برخورداری از خوابگاه اختصاصی

  • ارائه مدرک رسمی با امکان ترجمه و ارائه در سطح بین المللی به واسطه شرکت در آزمون‌های سازمان فنی حرفه ای

  • حضور اساتید با تحصیلات دانشگاهی و تجربه کار عملی بالا

امیدواریم مطلبی که در رابطه با مواردی که لازم است در زمان انتخاب بهترین آموزشگاه برق ساختمان مورد بررسی قرار دهید نوشتیم، برای شما کارایی کافی داشته باشد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.