حمله تروریستی به حرم شاهچراغ/‌شهادت و مجروحیت زائران در کنار مضجع شریف

عصر روز چهارشنبه حرم مطهر شاهچراغ مورد هدف حمله تروریستی داعش قرار گرفت.
پنجشنبه، 5 آبان 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حمله تروریستی به حرم شاهچراغ/‌شهادت و مجروحیت زائران در کنار مضجع شریف
عصر روز چهارشنبه به تاریخ 4 آبان 1401، فرد مسلح با ورود به حرم مطهر شاهچراغ (ع) به سمت زائران شلیک ‌کرد.‌

به گزارش راسخون، عصر امروز فرد مسلح با تیراندازی به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع)، تعدادی از زائران را شهید و مجروح کرد.  فرد مهاجم پس از ورود به شبستان امام خمینی و مضجع شریف، اقدام به تیراندازی به سمت زوار کردند. اسماعیل محبی‌پور، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: مقارن اذان مغرب امروز تعدادی تروریست مسلح وارد حرم مطهر احمد بن موسی شده و با سلاح کلاشینکف به سوی زائران شلیک کردند. محبی‌پور گفت: تاکنون این حمله تروریستی 15 شهید و 23 مجروح داشته است و احتمال افزایش شهدا وجود دارد.
 

فیلم کامل حمله تروریستی به حرم حضرت شاهچراغ(ع) را اینجا ببینید

 

روایت یکی از خادمان شاهچراغ از حادثه تروریستی را اینجا ببینید

 

یازده آبان 1401

ناجی حرم با 3 گلوله شیطان را زمین‌گیر کرد/ ذکاوت یک خادم در جلوگیری از کشتار بیشتر

یک نیروی امنیتی که روز واقعه در حرم حضور داشت، جان در طبق اخلاص گذاشت و حسب وظیفه برای نجات جان هم‌نوعانش سنگ تمام گذاشت. وقت نماز بود و رفت و آمد به حرم کمتر شده بود، تعداد زیادی در شبستان در صفوف نماز اقامه بسته بودند و تعدادی هم پای ضریح نجوا می‌کردند، صدای اولین شلیک گلوله از درب ورودی به محوطه حرم و زخمی کردن یکی از خدام خبر از یک حادثه خونین می داد.
 
یکی از خدام با هوشیاری و بدون اینکه مطلع باشد چه خبر شده است «درب شبستان» را بست و عنصر ملعون داعشی از هدف اولیه خود که قتل عام نمازگزاران در صفوف نماز بود باز ماند و سراسیمه به سمت ایوان ورودی به حرم دوید. در این فاصله یک نیروی امنیتی که از صدای اولین تیراندازی نسبت به رخدادی هولناک هوشیار شده بود به سمت حرم دوید که در این فاصله عامل داعشی تعدادی را زخمی کرده و به شهادت رسانده بود.

از صدای شلیک گلوله و رعب و وحشتی که عنصر ملعون داعشی در حرم ایجاد کرده بود در کنجی از حرم پناه گرفته بودند، همان مکانی که بیشترین تعداد شهدا را به خود دید! آنجا که دستی ناجی تا رسیدن نیروهای یگان ویژه عامل تکفیری را از نفس انداخت و از قتل عامی بزرگ‌تر جلوگیری کرد. این نیروی امنیتی به خبرنگار فارس می‌گوید: طبق روال هر روز بعد از پایان کار برای زیارت و نماز به حرم رفتم، در حیاط و نزدیک حرم سید میر محمد بودم که صدای شلیک گلوله را شنیدم و با سرعت به سمت ضریح حرکت کردم.

او ادامه می‌دهد: طبق روال مسلح بودم و وقتی به مقابل درب ورودی حرم رسیدم، ضارب را دیدم که در حال رفتن به این سو و آن سو و شلیک گلوله است. وی می‌افزاید: با او درگیر شدم و پنج گلوله به سمت او شلیک کردم که سه گلوله ۹ میلی‌متری به او برخورد کرد و به داخل حرم بازگشت اما تعادلش را از دست داده بود و نیروهای یگان ویژه سر رسیدند و او را دستگیر کردند.

این نیروی امنیتی با اشاره به اینکه عناصر داعش با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده و اهداف مشخص مکان‌های مورد نظر خود را انتخاب کرده و مورد حمله قرار می‌دهند، گفت: ما اجازه نخواهیم داد که داعش با ایجاد ناامنی به اهداف شوم خود دست یابد. این نیروی جان بر کف حافظ امنیت با اقدام به‌موقع خود سبب شد چهار خشاب از ۶ خشابی که عامل تکفیری با خود به همراه داشت، بلا استفاده بماند و وی فرصت نکند همه خشاب‌ها را خالی کند.

فردی که معلوم نیست اگر در آن لحظه، دقیقه و ثانیه در حرم حضور نداشت اکنون چه تعدادی از زائران و خدام قربانی تروریست تکفیری داعش می‌شدند. چند کودک همچون آرتین یتیم می‌شدند و از مهر مادری و محبت پدری محروم! و چند جوان نخبه و نوجوان دانش‌آمرز و آینده‌ساز این مملکت پرمی‌کشیدند. نیروهای جان بر کف حافظ امنیت، نظام و مردم در بین ما هستند، همان‌هایی که جان‌شان را در طبق اخلاص قرار می‌دهند و برای حفظ مردم‌شان تا آخرین قطره خون جان‌فشانی می‌کنند.
 

نهم آبان 1401

عامل دوم حادثه تروریستی شیراز دستگیر شد

حجت الاسلام والمسلمین سیداسماعیل خطیب وزیر اطلاعات در همایش ملی پدافند غیرعامل که صبح امروز برگزار شد از دستگیری عامل دوم حادثه تروریستی حمله به حرم حضرت شاهچراغ(ع) در شهر شیراز توسط سربازان ‌گمنام امام زمان(عج) در شب گذشته خبر داد.
 

فیلم/ نفر دم کجا بود؟ اینجا ببینید


وزیر اطلاعات در توضیح این خبر گفت: این دستگیری با رعایت یک اقدام کوچک پدافند غیرعاملی و براساس گزارش‌های مردمی صورت گرفت. وی همچنین عنوان کرد که اگر عاملان تروریستی همکاران دیگری در داخل داشته باشند، امیدواریم که بتوانیم آن‌ها را هم دستگیر کنیم.
 

۶ نفر دیگر از عوامل پشتیبان حمله تروریستی به حرم شاهچراغ دستگیر شدند

وزارت اطلاعات در بیانیه‌ای اعلام کرد که علاوه بر عامل دوم، ۶ نفر از عوامل پشتیبان تیم تروریستی حمله به حرم شاهچراغ شناسایی و بازداشت شدند. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت اطلاعات پس از انتشار خبر وزیر اطلاعات مبنی بر دستگیری عامل دوم حمله تروریستی به شاهچراغ در بیانیه‌ای اعلام کرد که 6 نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر نیز شناسایی و بازداشت شدند.
در این بیانیه آمده است که اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.

متن بیانیه به‌شرح ذیل است:
باسمه تعالی
به استحضار ملت شریف ایران می‌رساند؛
با الطاف الهی و عنایات اهل‌بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و ادعیۀ مردم مؤمن، به‌ویژه خانواده‌های دلسوختۀ شهدای فاجعۀ تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (علیهم السلام)، در عملیاتی پیچیده و با همکاری مردم هوشیار و بابصیرت ایران اسلامی، عنصر دوم عملیاتی و 6 نفر از عوامل پشتیبانی تیم جنایتکار تروریستی آن حرم مطهر شناسایی و بازداشت شدند. اطلاعات تکمیلی متعاقباً به آگاهی ملت سرافراز ایران اسلامی خواهد رسید.
روابط عمومی وزارت اطلاعات
نهم آبان‌ماه 1401
 

فیلم/ یکی از شلوغ‌ترین روزهای مشهد


این فیلم یکی از شلوغ ترین روزهای شهر مشهد را به نمایش میگذارد، روزی که همه آمده بودند.
 

تشییع ۲ شهید شاهچراغ در «بهمئی»

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ/‌شهادت و مجروحیت زائران در کنار مضجع شریف

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ/‌شهادت و مجروحیت زائران در کنار مضجع شریف
 

پیکر پاک و مطهر شهیدان «هوشنگ و امید خوب» از شهدای حمله تروریستی حرم مطهر شاهچراغ شیراز، عصر دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ مورد استقبال مردم شهید پرور شهرستان بهمئی قرار گرفت.
 

آئین تشییع شهید امنیت «حمزه علی‌نژاد» در رشت


حمله تروریستی به حرم شاهچراغ/‌شهادت و مجروحیت زائران در کنار مضجع شریف
 
حمله تروریستی به حرم شاهچراغ/‌شهادت و مجروحیت زائران در کنار مضجع شریف

فیلم| تشییع پیکر دو شهید حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در بهبهان

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ شیراز با حضور مردم ولایتمدار شهرستان بهبهان در محل امامزاده شاه زید این شهرستان برگزار شد در این آیین مسئولان ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد استاندار این استان معاون سیاسی امنیتی نیز حضور داشتند.
 
در این آیین که با حضور پرشور مردم شهرستان بهبهان برگزار شد مردم شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر آل سعود و مرگ بر اسرائیل سر دادند قرار است تا ساعتی دیگر پیکرهای پاک شهیدان هوشنگ خوب و فرزندش امید خوب از شهدای حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شهرستان بهمئی زادگاه این شهیدان برگزار شود.
 

مرگ بر گلوله‌هایی که کودکی آرتین را به غم گره زد

حمله تروریستی به حرم شاهچراغ/‌شهادت و مجروحیت زائران در کنار مضجع شریف
 

پرده چشمانت را کنار بزن و به این عکس ها خیره شو، خون های جاری شده را ببین که در شفق سرخ  غروب غریبانه شاهچراغ، چگونه بر زمین ریخته شد و از فلک به افلاک رسید. خوب نگاه کن مخصوصا به چشم های زیبای «آرتین» و موهای فرفری اش، کودک پنج ساله ای که گلوله‌ها یتیمش کرد، چشم به راه مادر، پدر و به قول خودش «آق داداشش» است اما دریغ که دیگر این چشم‌ها سایه پدر، مهر مادر و همراهی برادر را نخواهد دید.

آرتین جانم من خطاب به تو می‌گویم: بغض گلویمان را چنگ می زند، عکست را که دیده ام روی تخت بیمارستان تک و تنها... چگونه به تو بگوییم که پدر، مادر و آق داداشت شهید شدند و دیگر در این دنیا نیستند؟ چگونه دلتنگی هایت را تاب بیاوریم؟! لالایی ها و قصه های شبانه را که برایت بخواند؟

کدام  دست جای دستان  پرمهر پدرت را می‌گیرد؟ همان دستی که دیروز محکم می فشردی‌اش تا به شاهچراغ بیایید، کدام دست جایش را بگیرد تا تو دلت قرص شود؟ سراغ  رفیق روزهای زندگی ات، آق داداشت را که بگیری چه بگوییم به تو؟ آرتین قصه سرخ و سیاه روز چهارشنبه را چطور در مقابل  سفیدی چشمانت بازگو کنیم... نمی‌دانم، فقط خطاب به تو می گویم، مرگ بر آن گلوله‌هایی که کودکی‌ات را با غم گره زد.
 

پنجم آبان 1401
داعش حمله تروریستی در شاهچراغ را به عهده گرفت

یک منبع غربی مدعی شده گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ع) در شیراز را به عهده گرفته است.

حبرگزاری فرانسه با استناد به بیانیه‌ای از گروه تروریستی این خبر را گزارش داده‌ است. داعش در بیانیه‌ای منتسب به این گروه نوشته به یک حرم در جنوب ایران حمله کرده است.

در بیانیه‌ منتسب به گروه داعش تصریح شده حمله به شاهچراغ نخستین عملیات این گروه در ایران بعد از سپتامبر 2018 است. داعش گفته در آن زمان به یک مراسم رژه نظامی در اهواز حمله کرده بود.
 

شهدای حادثه تروریستی، در حرم مطهر شاهچراغ دفن می‌شوند

با دستور و نظر مساعدت تولیت آستان مقدس حرم مطهر شاهچراغ، 13 شهید حادثه تروریستی عصر امروز در حرم مطهر خاکسپاری خواهند شد.

به گفته علیرضا صحراییان معاون اجرایی و توسعه حرم شاهچراغ، در حادثه تروریستی امروز یک خادم شهید و 2 خادم دیگر مصدوم شد.


شنبه؛ تشییع شهدای حادثه تروریستی ‌حرم شاهچراغ‌

محبی‌پور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس با اعلام 3 روز عزای عمومی در استان فارس گفت: پیکر مطهر شهداء در روز شنبه 7 آبان ماه در حرم شاهچراغ تشییع و خاکسپاری خواهد شد.


اعلام ۳ روز عزای عمومی در استان فارس

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس از سه روز عزای عمومی در استان فارس خبر داد. به گفته وی پیکر مطهر شهداء در روز شنبه ۷ آبانماه در حرم شاهچراغ تشییع و خاکسپاری خواهد شد.


روایت شاهدان عینی از حادثه تروریستی شاه‌چراغ شیراز

میلاد امیری‌نژاد خبرنگار تسنیم در حاشیه حرم مطهر شاهچراغ گفت: به گفته شاهدان عینی فرد تروریست ابتدا یکی از خادمان را هدف گلوله قرار می‌دهد و در ادامه سلاح وی گیر می‌کند و شلیک نمی‌کند، تعدادی از افراد حاضر در صحن به سمت وی می‌روند اما قبل از خلع سلاح فرد تروریست، او موفق می‌شود دوباره به تیراندازی ادامه دهد که متأسفانه تعدادی از خادمان و زائران شهید و مجروح می‌شوند.

وی ادامه داد: در ادامه تروریست به سمت محل برگزاری نماز حمله می‌کند که خادم آنجا هوشیاری به خرج داد و درب را قفل کرد اما تروریست پس از تیراندازی به سمت درب، از سمت دیگر موفق به ورود می‌شود و آنجا زائران را به رگبار می‌بندد.
 

‌فرد تروریست‌ ‌تلاش داشته ‌صف نماز جماعت را هدف قرار دهد ‌

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس در ‌ارتباط با حمله تروریستی عصر امروز در حرم مطهر شاهچراغ اظهار داشت: همزمان با نماز مغرب و عشا یک حمله توریستی کورکورانه در حرم شاهچراغ ‌‌اتفاق افتاد که متاسفانه 13 نفر در بالا‌سر حضر‌ت و کنار ضریح به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه تاکنون در این حادثه تروریستی ‌19 نفر مجروح شده‌اند، در توضیح چگونگی حمله فرد ضارب به حرم تصریح کرد: این تروریست در بدو ورود ‌خادم و محافظ حرم را مجروح ‌کرد‌ و ‌تلاش داشت‌ تا صف نماز جماعت را هدف قرار دهد که با هوشیاری خادمان موفقیت به انجام این کار نشد.

فرمانده پلیس فارس در گفت و گویی تلویزیونی تاکید کرد «مهاجم حمله تروریستی حرم شاهچراغ یک نفر بوده که دستگیر شده است.»
 

فیلم لحظه ورود فرد تروریست به حرم مطهر شاهچراغ

 

روایت یکی از کسبه اطراف حرم

یکی از مغازه‌داران درب اصلی حرم مطهر شاهچراغ دادستان حادثه تروریستی امروز را اینگونه روایت می‌کند: من فقط صدای گلوله از داخل حرم شنیدم، اگر درست به خاطر داشته باشم ابتدا 5 الی 6 گلوله  شلیک شد و دو شلیک آخر هم صدای متفاوتی داشت. به نظرم ضارب یک اسلحه کمری و یک اسلحه کلاشینکف به همراه داشت.

بعد از آن چند موتوری آمدند و سپس راهنمایی و رانندگی خیابان‌ها را مسدود کردند و بعد از آن نیروهای امنیتی وارد حرم شدند. کسبه‌های منطقه نیز به واسطه این اتفاقات مغازه هایشان را بستند. 
 

روایت یکی از امانتداران حرم

یکی از امانتداران حرم مطهر نیز این گونه حادثه را روایت می‌کند: دقیقا موقع نماز بود که این دو نفر از درب باب الرضا وارد شدند و ما صدای تیراندازی شنیدیم که رفتیم دیدیم همکارمان که تیر خورده است و به ما گفت که فرد تروریست اجازه بازرسی به من نداد و شروع به تیراندازی کرد و به سرعت به سمت حرم و ضریح حرکت کرد.

یکی دیگر از شاهدان عینی نیز این طور ماجرا را تشریح کرد:  درست موقع اذان بود و منتظر بودیم که امام جماعت تکبیر بگوید که از سمت زنان صدای جیغ شنیدیم، دویدیم به سمت درب شبستان و دیدیم که یک نفر با اسلحه کلاشینکف وارد حرم شده و در حال تیراندازی به سمت زوار است.

وقتی ما را دید سریعاً درهای شبستان را بستیم و فرد تروریست شروع به تیراندازی به سمت درب شبستان کرد، وقتی دید که این درب بسته است به سمت ضریح حرکت کرد. یک نفر خادم افتخاری را دیدم شهید شده و افراد دیگری را هم دیدم که زخمی شده اند.
 

اسامی مجروحان حادثه تروریستی امروز در حرم شاهچراغ 

1- فاطمه کشاورز
2- هاشم مفتخری
3- مهرزاد گلمکانی
4- محسن افشین
5- شکر الله کشاورز
6- محمد رضا آذری
7- جواد شاهین مهر
8- کاظم رضایی
9- آرتین سرداران
10- نادر فتحی
11- معصومه دربندی
12- اهورا لورگوفی
13- عباس لورگوفی
14- امیرعلی کیومرثی
15 - دلبر کریمی
16 - محمد جواد دهقانی
17- عجب نارستمی
18- حسن اسلامی
19- فاطمه، ولی زاده
20 - محمد ابراهیم پور
21 - کودک یک ساله بی نام

دادستان شیراز: هویت تروریست حرم مطهر شاهچراغ "خارجی" است

سید مصطفی بحرینی دادستان شیراز با تشریح حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ اظهار داشت:‌ همران با نماز مغرب و عشاء یک فرد با اسلحه کلاشینکف از درب گیت ورودی باب الرضا به خدام حمله و به زائران و مجاروان تیراندازی می‌کند و بعد از آن وارد صحن شاهچراغ و قسمت نماز جماعت در شبستان می‌شود که یک از خادمین حرم با هوشیاری اقدام به بستن درب می‌کند و مانع ورود تروریست به شبستان می‌شود لذا فرد تروریست برمی‌گردد به سمت ضریح و با قساوت و بی رحمی نمازگزاران را مورد حمله قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه استان فارس و شهر شیراز طی این ایام اغتشاشات از امنیت مطلوبی برخوردار بود و آرامش حاکم بود، افزود: این موضوع خوشایند معاندان نبود و این حادثه دلخراش را ایجاد کردند.

وی گفت: تعداد شهدا 15 نفر و مصدومان نیز 19 نفر است بلافاصله بعد از وقوع حادثه بنده و رئیس کل دادگستری فارس و دو تن از بازپرس‌ها و معاون دادستان وارد حرم شدیم و اوضاع با همکاری نیروهای انتظامی و امنیتی تحت کنترل قرار گرفت.

بحرینی بیان کرد: در اخبار شاهد اطلاعات کذبی هستیم و در حال حاضر یک ضارب بیشتر وارد حرم نشده که مورد اصابت گلوله قرار گرفته است.در این حادثه تروریستی به جد موضوع را پیگیری می‌کنیم و هویت شهدا تا اوایل صبح به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی گفت: پیگیر عوامل پشت پرده نیز هستیم و با قاطعیت مورد پیگیری قرار خواهیم داد و درباره همدستان نیز یک سری اطلاعات اولیه نیز کسب کرده ایم.

دادستان گفت: اینکه مباشران و عوامل پشت پرده چه کسانی بودند را بعداً بررسی و اعلام خواهیم کرد. ضارب حدود 30 ساله سن دارند و اطلاعات اولیه حاکی از این است که از یکی از کشورهای مجاور وارد کشور شده است.

پیام رئیسی در پی حمله به حرم شاهچراغ: قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند

سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام نوشت: ندای مظلومیت و اقتدار ملت ایران، این بار در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام طنین انداز شد و جنایتی دیگر بر سیاهه جنایات دشمنان انقلاب اسلامی ایران افزود.

رئیس‌جمهور در ادامه، شهادت و زخمی شدن جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام در این حمله تروریستی را به خانواده‌های این عزیزان و همه مردم ایران تسلیت عرض کرد.

رئیسی خاطرنشان کرد: تجربه نشان می دهد دشمنان ایران، انتقام استیصال و به سنگ خوردن تیرهایشان در ایجاد انشقاق در صفوف متحد ملت و پیشرفت کشور را با خشونت و ترور می‌گیرند.
رئیس‌جمهور تاکید کرد: این شرارت، قطعا بی‌پاسخ نخواهد ماند و دستگاههای امنیتی و انتظامی با شناسایی عقبه‌های این جنایت کور، به آمران و طراحان آن پاسخ پشیمان‌کننده و عبرت‌آموزی خواهند داد.
 

واکنش وزیر کشور ایران

وزیر کشور از شهادت ۱۳ تن در حادثه تروریستی امروز شاهچراغ و مجروح شدن عده‌ای خبر داد.

به گزارش ایسنا، احمد وحیدی در گفت و گویی درباره حادثه تروریستی امروز حرم شاهچراغ اظهار کرد: تاکنون در پی حادثه تروریستی در شاهچراغ ۱۳ شهید و تعداد قابل توجهی مجروح شدند.
وی ادامه داد: کسانی که این حرکت تروریستی را انجام دادند، پرده و لایه جدیدی از توطئه دشمنان علیه ملت رو کردند. این حادثه  نشان داد توطیه دشمن پیچیده است. از سویی این حادثه نشان دهنده مقابله با قداست ها و قساوت قلب دشمنان ما است.

سرلشکر سلامی: آتش خشم و انتقام ملت ایران اردوگاه شیطان را به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند

فرمانده کل سپاه طی پیامی ضمن تسلیت حادثه تروریسیتی شیراز گفت: آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران که توطئه اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر دشمن را در مسیر میرایی قرار داده و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطان آنان را مایوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیامی شهادت مظلومانه جمعی از هموطنان در جنایت تروریستی در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را تسلیت گفت.

متن پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم

شهادت مظلومانه جمعی از زائرین و هموطنان عزیز در جنایت تروریستی اشقیای تکفیری در حرم احمدبن موسی(ع) در شیراز را به پیشگاه مقدس حضرت ولی عصر(ارواحنافداه ) ، مقام معظم رهبری(مد ظله العالی ) و آحاد ملت شریف ایران بویژه خانواده های معظم شهدای حادثه تسلیت و تعزیت می گویم.

این جنایت هولناک نشان داد دشمنان عزت، اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی برای دست یابی به اهداف و آرزوهای شیطانی خود از هیچ جنایتی فرو گذار نکرده و حاضرند مردان، زنان و کودکان بی دفاع را حتی در هنگامه نماز و حمد و ثنای پروردگار متعال در حرم اهل بیت پیامبر اعظم ( ص ) قربانی و به خاک و خون بکشانند.

با محکومیت شدید این جنایت وحشیانه و اقدام پلید به حامیان و همراهان پشت صحنه آن قاطعانه اعلام می کنیم: آتش خشم و انتقام ملت بصیر، هوشمند و همیشه در صحنه ایران که توطئه اغتشاشات و آشوبگری‌های اخیر دشمن را در مسیر میرایی قرار داده و با سلب شادمانی از اردوگاه شیطان آنان را مایوس و ناامید ساخته است، سرانجام دامان آنان را خواهد گرفت و به سزای اعمال ننگین خود خواهد رساند.

از درگاه حضرت حق تعالی برای شهیدان گرانقدر علوم و درجات و همنشینی با حضرت اباعبدالله الحسین ( ع ) و برای مجروحین حادثه شفای عاجل طلب می کنم.
سرلشکر پاسدار حسین سلامی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی


آیت الله آملی لاریجانی: عاملان جنایت تروریستی شیراز سریعا شناسایی و مجازات شوند

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن ابراز تاسف و همدردی با مجروحان جنایت تروریستی در شاهچراغ شیراز خواستار تسریع در شناسایی و مجازات عاملان آن شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با صدور پیامی ضمن ابراز تاسف و همدردی با مجروحان جنایت تروریستی در حرم مطهر احمد بن‌ موسی (علیه السلام) خواستار تسریع در شناسایی و مجازات عاملان آن شد.

متن پیام آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انالله و انا الیه راجعون
جنایت تروریستی که منجر به شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و مجروح شدن عده ای دیگر شد، موجب تاسف و تاثر عمیق اینجانب گردید. ضمن عرض تسلیت به خانواده‌های محترم این عزیزان و مردم شهید پرور کشورمان، انتظار قطعی از تمامی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و خصوصا دستگاه قضایی آن است که با قاطعیت و سرعت هر چه تمام تر نسبت به شناسایی آمران و دست‌های پشت‌پرده این عمل ددمنشانه اقدام نموده و عاملان جنایتکار آن را به سزای اعمالشان برسانند.
دشمنان نظام جمهوری اسلامی نیز بدانند این قبیل جنایات در به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم و بی‌دفاع هرگز نخواهد توانست در اراده مردم صبور و مقاوم ایران اسلامی خللی وارد نماید. خداوند روح مطهر شهدای ما را با انبیا و اولیای الهی محشور گرداند.
صادق آملی لاریجانی
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام

دستور اژه‌ای درباره حمله تروریستی شاهچراغ

 به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، به محض اطلاع حجت الاسلام محسنی اژه ای رییس قوه قضاییه از حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی علیه‌السلام و شهادت و زخمی شدن تعدادی از زائران ، طی تماس با رییس کل دادگستری استان فارس ضمن عرض تسلیت دستور اکید داد با بهره گیری از کلیه امکانات امنیتی انتظامی نسبت به شناسایی عاملان و آمران این حادثه تلخ و تاسف بار اقدام کرده و در اسرع وقت پرونده قضایی تشکیل و خاطیان به اشد مجازات محکوم شوند.

رییس قوه قضاییه همچنین طی پیام تسلیتی حادثه‌ تلخ و تأسف‌بار شهادت جمعی از زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (علیه‌السلام) شیراز به دست تروریست‌های مزدور را تسلیت گفت.

در بخشی از این پیام آمده است کینه و عداوت دشمنان خبیث ملت انقلابی و بصیر ایران اسلامی چنان است که در مسیر تحقق توطئه‌های خود برای مقابله با امنیت کشور، این‌بار زائران حرم احمد بن موسی (ع) را هدف تیرهای دشمنی خود قرار دادند. 

در پیام تسلیت رییس قوه قضاییه اضافه شده است دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی با سرعت و دقت، تمامی عاملان و مسبّبان این جنایت را تعقیب کنند و آنان را به سرپنجه‌ قضایی کشور بسپارند.

در پیام تسلیت حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای آمده است: اینجانب ضمن آرزوی بهبودی و عافیت برای مجروحان این حادثه تروریستی، تسلّا و همدردی خود را به خانواده‌های شهدای عزیز عرض می‌کنم و صبر و سکینه‌ الهی را برای آنان و علوّ درجات را برای شهیدان مسألت می‌نمایم.
 

سیدحسن خمینی: عاملان جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ امنیت جامعه ما را هدف گرفته‌اند

سیدحسن خمینی تولیت حرم امام خمینی(ره) طی پیامی در پی حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) تاکید کرد: عاملان جنایت تروریستی در حرم شاهچراغ امنیت جامعه ما را هدف گرفته اند.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی
جنایت دردناک حرم مطهر حضرت شاه چراغ (ع) در شهر شیراز که منجر به شهادت جمعی از نمازگزاران و جراحت تعدادی دیگر شد، مایه تأسف و تأثر شدید است.

عاملان این جنایت تروریستی امنیت جامعه ما را هدف گرفته اند که به دنبال ایجاد بستر مناسبی برای اهداف پلید خود بوده اند.

طبیعی است که انتظار همگان از مسئولان مربوطه، علاوه بر برخورد با عاملان پیدا و پنهان این اتفاق و پیشگیری از موارد مشابه، آن است که با قصورها و تقصیرهای احتمالی که باعث پیدایش چنین اتفاقاتی می شود برخورد شود.

ضمن آنکه وقوع چنین اتفاقات دردناکی همگان را به درک شرایط حساس کشور و توجه به دشمنان قدیم و جدید آن فرا می خواند.

اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغ دیده و مردم شریف شیراز، از خدای متعال برای شهیدان عزیز غفران واسع و برای مجروحان سلامت کامل و برای بازماندگان صبر و اجر مسألت دارم.
 

محکومیت جهانی حمله تروریستی داعش به شاهچراغ

تهران- ایرنا- اقدام تروریستی در حمله مسلحانه به شاهچراغ - حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) - در شهر شیراز که به شهادت ۱۵ نفر از جمله ۲ کودک و زخمی شدن ۲۷ نفر از زائران آن منجر با محکومیت سازمان ملل متحد و برخی کشورهای جهان مواجه شد.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

سخنگوی سازمان ملل چهارشنبه شب به وقت محلی و به دنبال وقوع حمله تروریستی مزبور در بیانیه ای اعلام کرد که دبیر کل سازمان ملل حمله تروریستی عصر چهارشنبه به حرم مطهر شاهچراغ در شهر شیراز در جنوب ایران را که مسئولیت آن را گروه تروریستی داعش بر عهده گرفت، به شدت محکوم می کند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد چنین اقداماتی که اماکن مذهبی را هدف قرار می‌دهند، شنیع و تاثر آور هستند.

دبیر کل سازمان ملل بر لزوم محاکمه عاملان این جنایت علیه غیرنظامیانی که در حال انجام فرائض مذهبی بودند، تاکید کرد.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که گروهک تروریستی داعش مسؤولیت حمله به حرم شاهچراغ شیراز را به عهده گرفته است.

گوترش با ابراز همدردی با خانواده های داغدار و قربانیان این جنایت و نیز مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، برای مجروحان آرزوی بهبودی سریع کرد.
 

محکومیت از سوی سخنگوی سازمان ملل

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد نیز روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران درباره واکنش این نهاد بین المللی به حمله تروریستی به مردم در حرم مطهر شاهچراغ (ع) در شهر شیراز گفت: اقدامات تروریستی به خصوص حمله به مراکز مذهبی را محکوم می کنیم و با مردم و دولت ایران ابراز همدردی می کنیم.  

سخنگوی سازمان ملل افزود: از حمله شیراز مطلع هستیم و آن را محکوم می کنیم. هرگونه حمله تروریستی مستحق محکومیت است.
 

محکومیت از سوی رئیس مجلس پاکستان

«راجا پرویز اشرف» رئیس مجلس ملی پاکستان هم حادثه تروریستی حرم شاهچراغ در شیراز را بشدت محکوم کرد و به دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

روابط عمومی پارلمان پاکستان چهارشنبه شب در بیانیه‌ای به نقل از این مقام پاکستانی افزود که وی نسبت به حمله تروریستی به زیارتگاه مقدس شاهچراغ در شهر شیراز مرکز استان فارس ابراز تاسف کرده است.

پرویز اشرف افزود: دین اسلام هرگونه خشونت و عمل تروریستی را نفی می‌کند و ما این حادثه تروریستی را محکوم‌ می‌کنیم.  

وی گفت: دولت و مردم پاکستان خود را در اندوه ملت ایران با ویژه داغ خانواده‌های قربانیان شریک می‌دانند و ما برای شهدا از درگاه خداوند طلب آمرزش می‌کنیم.
 

عمیق ترین تسلیت به دولت و ملت ایران

پیش تر رحیم حیات قریشی سفیر پاکستان در ایران نیز طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توییتر نوشت: عمیق ترین تسلیت ما را به دولت و ملت ایران درپی اقدام وحشتناک و تکان دهنده تروریستی در حرم مطهر شاهچراغ اعلام می‌کنم.

وی ضمن ابراز همبستگی با ملت ایران افزود که پاکستان در این ساعات سخت و اندوهناک در کنار جمهوری اسلامی ایران است.
 

ضرورت مقابله با دشمن 

«محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن چهارشنبه شب، ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی شاهچراغ شیراز در توییتی نوشت: همبستگی ملت ایران برای مقابله با دشمن را بیشتر می‌کند.

این مقام انصار الله در توییتی این حادثه جانکاه را به مقام معظم رهبری و خانواده‌های شهدا تسلیت گفت و برای زخمی‌های این حادثه نیز از خداوند متعال شفای عاجل درخواست کرد.


منابع: 
1. ایرنا
2. تسنیم
3. جهان نیوز
4. فارس


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.