تروریست‌ها تکفیری از کجا آمده بودند؟

از فرد متوهمی مانند اردوغان هر اقدام نابجا و اشتباهی بر می‌آید. دست‌پروردگان انگلیس به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و اعتماد به آن‌ها می‌تواند خطرناک بوده و عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. به همین دلیل همیشه از سرمایه‌گذاری ترکیه در کشورمان نگران بوده‌ام چرا که آن‌ها دنبال تجارت سالم نیستند و سرمایه‌گذاری روش امتحان‌ پس‌داده آن‌ها است که پیش از این در سوریه آن را امتحان کرده بودند.
دوشنبه، 23 آبان 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تروریست‌ها تکفیری از کجا آمده بودند؟
بر اساس جدیدترین اطلاعیه وزارت اطلاعات در مورد حادثه تروریستی در شاهچراغ عناصر تکفیری از فرودگاه شهر باکو به ایران آمده بودند...
 

متن اطلاعیه جدید

پیرو اطلاعیه‌ی مورخ نهم آبان ماه جاری پیرامون دستگیری تعدادی از عوامل عملیاتی و پشتیبانی فاجعه‌ی تروریستی حرم حضرت احمدبن موسی (علیهماالسلام)، اینک بخش دیگری از اطلاعات به‌دست آمده را به استحضار ملّت شریف ایران می‌رساند:

1. سلسله عملیاتی که سربازان گمنام امام زمان
(عج) بلافاصله پس از وقوع فاجعه‌ی تروریستی چهارم آبان ماه آغاز کرده بودند، به‌صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه استمرار پیدا کرده است. این پی‌گیری‌ها در ابعاد اطلاعاتی، ضداطلاعاتی، امنیتی و فنی در جریان بوده و یکی از پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین عملیات ضدتروریستی این وزارت را رقم زده است.

2. مجموعه رصدها، تحقیقات و عملیات صورت گرفته تاکنون منجر به شناسایی و بازداشت کلیّه‌ی عوامل هدایت صحنه، عملیاتی و پشتیبانی آن اقدام تروریستی شد. مضاف بر آن تعداد دیگری از عواملی که برای عملیات مشابه وارد کشور شده بودند نیز بازداشت شدند. بدین ترتیب تاکنون 26 تروریست تکفیری دستگیر شده‌اند.

3. کلیه‌ افراد دستگیر شده، غیرایرانی و با ملیّت‌های جمهوری آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند.

4. عنصر اصلی هدایت و هماهنگ کننده‌ی عملیات در داخل کشور، تبعه‌ی جمهوری آذربایجان بوده که از فرودگاه بین‌المللی حیدرعلی‌اف در باکو پرواز و از مرز هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) وارد کشور شده است. این فرد پس از رسیدن به تهران خبر حضور خود را به عنصر  هماهنگ کننده در جمهوری آذربایجان اعلام نمود. بلافاصله از طریق سرپل عملیاتی داعش در افغانستان با شبکه اتباع خارجی داعش نیز ارتباط گرفته و حضور خود در تهران را به اطلاع آن‌ها  رسانده است.

5. عنصر پشتیبانی کننده‌ی صحنه‌ی عملیات در شیراز، فردی افغانستانی به‌نام «محمد رامز رشیدی» با نام مستعار «ابوبصیر» و عامل تیراندازی در حرم مطهر به‌نام «سبحان کُمرونی» با نام مستعار «ابوعایشه» که تبعه‌ی تاجیکستان بود.

6. تروریست‌های مذکور، در استآن‌ها ی فارس، تهران، البرز، کرمان، قم و خراسان رضوی مورد تعقیب قرار گرفته و دستگیر شده‌اند. تعدادی از آن‌ها نیز در مرزهای شرقی و هنگام فرار از کشور بازداشت شدند.

7. نفراتی از تروریست‌های یادشده، در حال آماده‌سازی و فراهم آوردن تمهیدات لازم برای عملیات تروریستی دیگری من‌جمله در زاهدان بودند. به‌عبارت دیگر، خون‌های مطهر و به ناحق ریخته‌ شهدای مظلوم حرم حضرت احمدبن موسی(علیه السلام) موجب کشف مقاصد و اهداف بعدی جنایت‌کاران تکفیری و پیش‌گیری از چند عملیات تروریستی دیگر شد.

8. رصد و تحقیقات همه‌جانبه‌ی اطلاعاتی و فنی، همچنان به‌صورت همه‌جانبه، شبانه‌روزی و سراسری ادامه دارد و همان‌طور که در اطلاعیه‌های پیشین اشاره شد، تا شناسایی و مجازات آخرین تروریست تکفیری دخیل در فاجعه‌ی حرم شاهچراغ، چه در داخل و چه در خارج از کشور باشند، ادامه خواهد یافت. قطعاً «آرتین»های مغمومِ وطن، گرفتنِ انتقامِ «آرشام»های پرپر شده را خواهند دید انشاءالله. 
 

در پایان دو نکته را متذکر می‌شویم:

اولاً) چنان‌که قبلاً اعلام شد، سربازان گمنام امام زمان(عج) در همه‌ی مراحل تحقیقات و عملیات پیش‌گفته، از همکاری تمام عیار مردمی برخوردار بودند که ضمن تقدیر خاضعانه و صمیمانه به پیشگاه مردم عزیز، تقاضا دارد که همچون گذشته فرزندان مجاهد و گمنام خود را در این مأموریت حساس مساعدت فرمایند.

ثانیاً) پس از وقوع حادثه‌ی غمبار صدرالاشاره، تعدادی از بلندگوهای وابسته به دشمنانِ شناخته شده‌ی ملّت ایران و دنباله‌های داخلی آن‌ها، به‌طور مستقیم و غیرمستقیم عملیاتِ تروریستی شیراز را به جامعه‌ی اطلاعاتی پرافتخار کشور منتسب کردند تا (به‌زعم آن‌‌ها) اغتشاشات داخلی را مهار نمایند!

وزارت اطلاعات ضمن محفوظ دانستن حق پیگرد قانونی نسبت به عناصر عنودِ دامن‌زننده به آن اتهام ناجوانمردانه و خائنانه، اعلام می‌نماید که یافته‌ها از اظهارات عناصر تکفیری بازداشت شده، مبین سوءاستفاده‌ی تکفیری‌ها از فضای اغتشاشات و ناامنی برای انجام اقدامات تروریستی بوده است. اعترافات جداگانه‌ی چندتن از تروریست‌ها حاکی است که به‌دنبال وقوع اغتشاشاتی در کشور، فراخوانی از عناصر تکفیری برای انجام عملیات در جای‌جای کشورمان صورت گرفته است.

این دقیقاً مضمونِ همان عملیات ترکیبی است که در بیانیه‌ی تبیینی مشترک این وزارت‌خانه و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد اشاره قرار گرفت. بدین ترتیب کسانی که آن جنایت وحشیانه و بی‌سابقه را به جامعه‌ی اطلاعاتی کشور منتسب کرده‌اند، در واقع نقش مکمل عملیات تروریستی و جنگ روانی داعش را ایفا نموده‌اند و از این جهت باید پاسخگوی مشارکت خویش در سناریوی خون‌بار داعشی-صهیونیستی باشند.
 

چرا رژیم تروریستی باکو را تنبیه نمی‌کنید؟

همانگونه که در اطلاعیه جدید وزارت اطلاعات در مورد دستگیری عناصر تکفیری که در حرم حضرت احمد بن موسی(ع) شاهچراغ در شیراز دست به کشتار زدند آمده است اتاق هدایت این عملیات تروریستی در باکو قرار داشته است و سردسته و فرمانده تروریست‌ها نیز از فرودگاه بین‌المللی شهر باکو به ایران سفر کرده، یعنی به صورت رسمی و از مبادی شناخته شده بین‌المللی وارد ایران شده که نشان می‌دهد به صورت کامل با سیستم امنیتی رژیم مافیای علیف در ارتباط بوده است.

همانگونه که در اوایل اتفاقات اخیر کشور هم در خبری متوجه شدید چند عنصر تکفیری و تروریستی هنگام عبور از مرزهای شمالی کشور از رودخانه ارس توسط دستگاه‌های امنیتی بازداشت شده بودند. در حالیکه برای همه مردم ایران مسلم شده که رژیم باکو به مرکز فتنه‌گری، اغتشاش، ترور، خرابکاری و جاسوسی علیه ایران و مردم کشورمان تبدیل شده مشخص نیست که تا کی باید مقامات جمهوری اسلامی نسبت به این رژیم دروغگو و چندرو مسامحه به خرج دهند و برخورد جدی با آن نداشته باشند. متاسفانه صهیونیست‌ها و سعودی‌ها دست در دست یکدیگر با کمک عوامل امنیتی اردوغان و پشتیبانی کامل آمریکا و کشورهای اروپایی در یک پروژه بزرگ و بی‌سابقه برای نابودی ایران مشارکت و همکاری دارند.

باید یکبار هم که شده مرکز فتنه‌گری در باکو نابود شود؛ ایران این قدرت را دارد و می‌تواند با استفاده از قوانین مشروع بین‌المللی و با تکیه بر اقدامات گذشته و امروز رژیم الهام علیف علیه منافع ملی کشور دست به اقدام تلافی جویانه بزند.

اما اینجا روی سخنم با کسانی است که در طول سال‌های گذشته اقدام به تطهیر چهره نجس و خونریز رژیم علیف در کشور کرده و همواره از آنجا به عنوان «خاک اسلام» و «ملت اسلام» یاد می‌کردند. این افراد باید رسماً از محضر ملت بزرگ و صبور ایران عذرخواهی کرده و نسبت به آنچه در بیانیه سربازان گمنام وزارت اطلاعات آمده واکنش نشان داده و مشارکت رژیم باکو در فتنه‌گری و آدمکشی علیه مردم مظلوم کشورمان را محکوم کنند. متاسفانه در طول این سال‌ها به هر بهانه‌ای و به هر دلیلی این رژیم دروغگو و بی‌شرف که همواره در برابر مقامات ایرانی اعلام خاکساری و بندگی می‌کند بر اساس همان ذات کثیف یهودی خود پشت پرده هیچ وقت دست از خرابکاری فتنه‌گری برنمی‌دارد.

اگر در خاطر دوستان باشد همزمان با سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران رژیم باکو اعلام کرد که یک گروه مسلح وابسته به ایران را دستگیر کرده است! اعلام این خبر را اگر با بیانیه وزارت اطلاعات تطبیق بدهیم مشخص می‌کند که آنها از شناسایی و دستگیری عناصر تروریستی اعزام شده به ایران وحشت‌زده بوده و می‌خواستند با چنین خبرسازی رفتارهای احتمالی آینده دستگاه امنیتی کشورمان را زیر سوال ببرند اما صبر مقامات اطلاعاتی کشور و حوصله آنها در انتشار این بیانیه در زمان و وقت مناسب نشان داد که برنامه‌ها و طرح‌های رژیم صهیونیستی باکو نمی‌تواند راه نجات و راهگشای رفتار غلط و پر از اشتباه و نابخشودنی آنها باشد.

در طول سال‌های گذشته همواره بر خطرناک بودن رژیم حاکم بر باکو نوشتیم و نسبت به جریان پان ترکیسم که ریشه در تفکرات بیمارگونه‌ی افرادی مانند علیف و اردوغان و اسلاف آنها دارد هشدار دادیم اما عده‌ای معدود این هشدارها و نگاه ما را به دشمنی با اقوام تقلیل داده و تلاش می‌کردند با ایجاد یک فضای روانی و رسانه‌ای شفاف سازی و اطلاع رسانی درست و صحیح ما را زیر سوال ببرند. حالا خیلی دوست دارم این افراد بیایند و توضیح دهند که امروز در کجای این ماجرا واقع شده و آیا همچنان این باور باطل را دارند که رژیم باکو خطری برای ایران ندارد؟!

خون شهدای شاهچراغ بدون شک در وهله اول باید از الهام علیه و باند جنایتکار مافیایی حاکم بر باکو گرفته شود و در وهله دوم باید آنهایی که پس از انجام این عملیات تروریستی دستگاه امنیتی مقتدر و اطمینان بخش کشورمان را متهم کردند تحت تعقیب قرار داد. هر کسی در کشور یک کلمه در این مورد صحبت کرده و تروریست‌ها و پشتیبان آنها را تبرئه و به آن‌ها فرصت فرار از حقیقت و مخفی شدن داد و به رسانه‌های معاند جهت دروغگویی خوراک تبلیغاتی داد (مانند سعید شریعتی و امثالهم....) را باید پیگیری و محاکمه کرد که این مسئله در بیانیه وزارت اطلاعات هم آمده است. شک نکنید که گناه این جماعت از تروریست‌ها بیشتر است 
 

دست‌های عریان ترکیه در حادثه تروریستی شاهچراغ...!

وزارت اطلاعات در این بیانیه‌ به روند دستگیری عناصر و عوامل دخیل در عملیات تروریستی شیراز پرداخت و ضمن برشمردن ابعاد جدیدی از مشارکت‌کنندگان در این اقدام تروریستی و خونین، به صراحت اعلام کرد که فرمانده میدانی این عملیات تروریستی به صورت مستقیم از جمهوری باکو راهی ایران شده است. این صراحت لهجه در یک اطلاعیه اطلاعاتی و امنیتی بیانگر مواردی است که پرداختن کامل آن زمان می‌خواهد اما به صورت واضح باید گفت که اگر قرار نبود ایران دست به یک عملیات تلافی‌جویانه و حساب‌شده بزند، هیچ‌وقت با این صراحت از مرکزیت فرماندهی این اقدام تروریستی یاد نمی‌کرد.

از سوی دیگر، روز گذشته شبکه خبری دولتی ترکیه در خبری عجیب اعلام کرد که رژیم باکو موفق شده یک طرح کودتا را خنثی کند! اعلام این خبر همزمان با صدور بیانیه وزارت اطلاعات بیانگر دستپاچگی معمول و همیشگی رژیم باکو و هادیان صهیونیست آن‌ها است که در تاریک‌ترین گوشه ذهن بیمارشان هم خطور نمی‌کرد که دستگاه اطلاعاتی ایران با این اشراف گسترده و دقیق بتواند یک گروهک تروریستی را زیر ضربه برده و آن‌ها را دستگیر کند. دستگیری 26 نفر عنصر تروریستی که از قرار معلوم از دو نقطه، یعنی افغانستان و باکو هدایت می‌شده‌اند بیانگر سنگینی ضربه‌ و بزرگی کاری است که دستگاه امنیتی کشور موفق به انجام آن شده است. 

مشخص شدن نقش رژیم باکو در این عملیات تروریستی دستکم برای نگارنده هیچ جای تعجب نداشت چرا که از بیش از دو سال است که با کمک سازمان جاسوسی ترکیه هزاران تروریست تکفیری از شمال سوریه به منطقه قره‌باغ منتقل شده که در میان آن‌ها سرکرده‌های گروهک داعش هم حضور دارند. بخشی از این گروهک از همان ابتدا با «میت» در ارتباط بود و حتی همین سازمان امنیت ترکیه و شخص «هاکان فیدان» در تعیین جانشین ابوبکر البغدادی نقش مستقیم داشت، چرا که او تلاش کرد تا یک ترکمن سنی را به رهبری داعش برساند و از این طریق برای عملیات‌های تروریستی مورد نیاز، ارتباط کافی و کامل را داشته باشند. 

تلاش‌های اردوغان برای حضور در افغانستان و کنترل فرودگاه کابل و سایر فرودگاه‌های این کشور نیز به همین دلیل بود، چرا که این کشور به راحتی می‌توانست در مبادی ورودی و خروجی افغانستان عناصر تروریستی مورد نیاز خود را جابجا کند، مساله‌ای که شاید کمتر کسی به آن توجه کرده است. در نظر داشته باشید که در ماجرای کودتای رنگی در قزاقستان، فرودگاه آلماتی در اختیار یک شرکت ترکیه‌ای بود که مناقصه را با مداخله سازمان امنیت این کشور برده بود. حتی در مورد فرودگاه حیدر علیف باکو نیز داستان از همین قرار است.

بنابراین ضرورت دارد که در ماجرای اعزام تروریست و حضور اتاق عملیات حادثه خونبار شیراز، فقط الهام علیف را مقصر ندانسته و تاکید کنیم که مجموعه‌ای از کشورها، منجمله ترکیه نقش دست اولی در این حادثه تروریستی داشتند. نکته جالب ماجرا آنجاست که هم ترکیه و هم باکو این حادثه تروریستی را محکوم و با بازماندگان ابراز هم‌دردی کرده بودند!! این اوج رذالت این دو رژیم خونریز است که در دشمنی با مردم ایران از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرد‌ه‌اند. ترکیه به صورت کامل اختیارش دست MI6 رژیم انگلیس است و اختیار باکو هم به صورت کامل در دست سازمان تروریستی و آدمکش موساد است. 

این چند خط را نوشتم تا ذهن خود را نسبت به ماجرا بازتر کنید. چه کسی عناصر تروریستی را به شمال ارس آورد و آنجا ساکن کرد؟ چه کسی بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین حامی گروهک تروریستی داعش و سایر گروهک‌های تروریستی در سوریه بود و آن‌ها را به صورت کامل به این کشور و آن کشور منتقل می‌کرد؟ چه کسی در طول این سال‌ها از داعش نفت می‌خرید و با آن‌ها معاملات هنگفت داشت؟ کدام سازمان امنیتی در طول 11 سال گذشته ده‌ها هزار عنصر تروریستی را از خاک خود برای جنگ با دولت سوریه راهی این کشور کرد و آن‌ها را سازماندهی نمود؟ پاسخ به این سوالات می‌تواند ما را به طرف اصلی پشت ماجرای شاهچراغ برساند. در واقع، اردوغان دست انگلیسی‌ها بود و داعش هم پوششی برای انجام این اقدام. 

امید می‌رود که مسئولان امر در این زمینه با دقت نظر بیشتری ماجرا را بررسی کنند. از فرد متوهمی مانند اردوغان هر اقدام نابجا و اشتباهی بر می‌آید. دست‌پروردگان انگلیس به هیچ عنوان قابل اعتماد نیستند و اعتماد به آن‌ها می‌تواند خطرناک بوده و عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد. به همین دلیل همیشه از سرمایه‌گذاری ترکیه در کشورمان نگران بوده‌ام چرا که آن‌ها دنبال تجارت سالم نیستند و سرمایه‌گذاری روش امتحان‌ پس‌داده آن‌ها است که پیش از این در سوریه آن را امتحان کرده بودند. /جعفری


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.