حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون برای همیشه

برای ریست کردن تنظیمات گوشی باید دقت کنید که گوشی شما مشکل هنگ کردن نداشته نباشد
دوشنبه، 19 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون برای همیشه
خاموش نشدن گوشی آیفون یکی از مشکلاتی است که اغلب کاربران با آن روبرو هستند. در واقع دلایل بسیاری برای این مشکل وجود دارد که در ادامه به بررسی روش های کاربردی برای حل آنها می پردازیم.

1- Restart اضطراری گوشی آیفون

یکی از راه حل های کاربردی و آسان برای حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون، ریستارت اضطراری آن است. ریستارت گوشی در مدل های مختلف، متفاوت است که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:
 

Restart آیفون 6 و مدل های پایین تر:

برای اینکار ابتدا کلید Power و Home را به مدت 10 ثانیه نگه دارید تا Force Restart انجام شود. توجه داشته باشید که با فشار دادن همزمان این کلید ها، ابتدا صفحه گوشی سیاه شده و پس از چند ثانیه آرم اپل بر روی صفحه گوشی، نمایش داده می شود. در این هنگام می توانید کلیدها را رها کنید.
 

Restart آیفون 7 و آیفون 7 پلاس:

انجام ریستارت در این مدل از گوشی های آیفون به این صورت است که ابتدا دکمه پاور و تنظیم صدا را به صورت همزمان به مدت 10 ثانیه نگه دارید. حال در این مرحله صفحه سیاه شده و آرم اپل بر روی صفحه ظاهر می شود، اکنون می توانید انگشتان خود را از روی کلید ها بردارید و منتظر راه اندازی مجدد گوشی شوید.
 

Restart در مدل های بالاتر از آیفون 7:

در نسخه های بالاتر آیفون که از IOS16 پشتیبانی می کنند بایستی برای ریستارت آن به صورت زیر عمل کرد. ابتدا کلید افزایش صدا را فشار داده و سپس رها کنید. حال کلید کاهش صدا را فشار داده و رها کنید. اکنون با فشردن چند ثانیه کلید پاور منتظر باشید تا آرم اپل بر روی صفحه نمایش ظاهر شده و راه اندازی مجدد گوشی انجام شود. 

 
حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون برای همیشه
 

2- استفاده از قابلیت Assistive Touch

از دیگر روش های حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون، استفاده از قابلیت Assistive Touch در صورت خرابی کلید پاور است. به کمک این ویژگی به راحتی می توانید در صورت خرابی کلید پاور، گوشی خود را به صورت لمسی کنترل کنید.

برای دسترسی به این قابلیت، ابتدا وارد تنظیمات گوشی آیفون خود شده و سپس از قسمت Accessibility، بر روی Assistive Touch کلیک کرده و آن را فعال کنید. پس از انجام این کار، یک دایره کوچک مشکی بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود که با لمس آن چندین گزینه به شما نشان داده می شود.

با کلیک بر روی گزینه Device، چند ثانیه انگشت خود را بر روی Lock Screen فشار دهید. در این لحظه در صفحه جدید گزینه slide to power off نمایش داده می شود. حال اگر بر روی آیکون قرمز رنگ از چپ به راست بکشید، گوشی آیفون شما خاموش خواهد شد. همچنین می توانید از سایر گزینه های کاربردی Assistive Touch برای دسترسی سریعتر به منوی گوشی خود استفاده کنید.
 

3- Reset کردن تنظیمات گوشی

از دیگر روش های حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون، راه حل نرم افزاری آن است. برای ریست کردن تنظیمات گوشی باید دقت کنید که گوشی شما مشکل هنگ کردن نداشته نباشد. همچنین با ریست کردن، تمام تنظیمات شخصی سازی شده نظیر منوها، تم ها و پسوردهای شما حذف خواهند شد. اما تصاویر، مخاطبین و آهنگ ها در حافظه گوشی باقی خواهند ماند.

برای ریست کردن تنظیمات گوشی باید به صورت زیر عمل کنید:

  • ابتدا وارد تنظیمات گوشی شده و بر روی گزینه Generals کلیک کنید.
  • حال در پایین صفحه بر روی گزینه Reset بزنید.
  • در این مرحله باید بر روی گزینه Reset All Settings کلیک کرده تا تنظیمات گوشی به حالت اولیه و کارخانه بازگردد.


 
حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون برای همیشه

4- استفاده از برنامه iTunes

بازیابی به کمک برنامه iTunes  از دیگر روش های حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون می باشد. این روش در صورت خرابی دکمه پاور به کار میرود؛ بنابراین در صورت خاموش نشدن گوشی می توانید از این برنامه استفاده کنید. برنامه iTunes، علاوه بر بازیابی گوشی، امکان انتقال اطلاعات از آیفون قدیمی به جدید را نیز دارد. برای این کار باید گوشی خود را به سیستمی که آخرین نسخه iTunes بر روی آن نصب شده است، متصل کنید.
 

حال با مشاهده نام آیفون بر روی صفحه نمایشگر بر روی آن کلیک کرده و مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا بر روی گزینه Back Up Now کلیک کرده تا نسخه بکاپ از اطلاعات گوشی گرفته شود.
  • حال بر روی گزینه Restore Backup بزنید تا لیست تمام نسخه های بکاپ گرفته شده، نمایش داده شود.
  • بر روی آخرین نسخه بکاپ کلیک کنید.
  • در این مرحله سایر دستورات iTunes را انجام دهید تا آیفون به تنظیمات قبلی خود بازگردد.
  • در صورت تکمیل مراحل، می توانید گوشی خود را از سیستم جدا کرده و آیفون خود را به راحتی خاموش کنید.

حل مشکل خاموش نشدن گوشی آیفون برای همیشه
 

نحوه خرید اپل آیدی

خرید اپل آیدی یکی از اقدامات اولیه کاربران آیفون برای استفاده از سرویس های اپل است. برخی از افراد برای این کار از اپل آیدی های کارتی استفاده می کنند که ممکن است مشکلات بسیاری برای آنها به وجود آید. با این حال در صورت فراموشی ایمیل و پسورد های درج شده بر روی اپل آیدی کارتی، حساب شما قفل شده و دیگر نمی توانید آن را بازیابی کنید.

بنابراین بهتر است برای استفاده از امکانات و سرویس های اپل یا خودتان اپل آیدی بسازید یا از سایت های معتبر و مطمئن خرید کنید. خرید اپل آیدی از سایت های معتبر علاوه بر حفظ اطلاعات و اکانت، دسترسی آسان جهت خرید، ارائه اپل آیدی دائمی و همچنین پرداخت آسان را برای کاربران فراهم می کند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.