خرید اینترنتی ارزان ترین بلیط قطار برای سفر به مشهد

در بین افرادی که برای رزرو بلیط قطار اقدام می‌کنند معمولاً بزرگسالان بیشترین قیمت بلیط قطار را باید بپردازند. اما برای افراد زیر 12 سال بلیط نیم بها صادر می‌شود.
سه‌شنبه، 25 بهمن 1401
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
خرید اینترنتی ارزان ترین بلیط قطار برای سفر به مشهد
زائر حرم امام رضا(ع) باشید، گردشگر حوزه سلامت یا مسافری که برای گردش قصد سفر به مشهد را دارد، باتوجه به اینکه چقدر می خواهید هزینه کنید و چقدر زمان دارید، راه های مختلفی برای سفرکردن پیش روی شماست.

استفاده از هواپیما یکی از روش‌های ساده و راحت است که در کمترین زمان ممکن به مقصد خواهید رسید. درباره سفرهای زمینی یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید و هزینه‌های خود را کاهش دهید، استفاده از بلیط قطار است.

اما قطار‌های بین شهری نیز خدمات متفاوتی دارند که قیمت‌های آن‌ها را با هم متفاوت است. در این مطلب به خرید اینترنتی ارزان ترین بلیط قطار برای سفر به مشهد می‌پردازیم و بررسی می‌کنیم چه عواملی در خرید ارزان ترین بلیط قطار موثر خواهد بود؟
 

خرید ارزان ترین بلیط قطار

یکی از راحت‌ترین روش‌های سفر زمینی به مشهد، استفاده از خطوط ریلی در سراسر کشور و بلیط قطار مشهد است. سرعت و زمان یکی از عوامل مهمی است که در حمل و نقل بین شهری اهمیت زیادی دارد.

در سفرهای زمینی استفاده از قطار علاوه بر این که یکی از روش‌های راحت امن سفر به شمار می‌رود، قیمت آن نیز مناسب خواهد بود. علاوه بر ایمن بودن سفر با قطار می‌توان به مزایای دیگر آن مانند تجربه سفر خانوادگی و یا دوستانه امکانات رفاهی، لذت از مسیر سفر اشاره کرد.

شاید تجربه کرده باشید که برای سفرهای خانوادگی می‌توانید یک کوپه مجزا برای خانواده خود را رزرو کنید. اما چه عواملی بر بلیط های ارزان قیمت قطار تاثیر گذار است؟

عوامل موثر بر خرید ارزان ترین بلیط قطار

یکی از عواملی که نقش مهمی در تعیین قیمت بلیط قطار ارزان دارد، مسیر مقصد مورد نظر شماست. اگر فاصله شهر مبدا تا شهر مقصد زیاد باشد، این عامل می‌تواند در تعیین قیمت بلیط قطار ارزان قیمت نقش داشته باشد.

یکی دیگر از عوامل مهم در قیمت گذاری بلیط قطار، شرکت ریلی و نوع قطاری است که انتخاب می‌کنید. انواع قطارهای موجود را می‌توان به ترتیب قطارهای لوکس، درجه یک، درجه دو، سالنی و اتوبوسی نامید که هر کدام از آن‌ها خدمات و امکانات متفاوتی را در اختیار مسافران قرار می‌دهند و قیمت‌های آن‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است.

عامل سومی که می‌تواند در تعیین ارزان‌ترین بلیط قطار تاثیر گذار باشد، نوع خدماتی است که شرکت ریلی در قطار‌هایش ارائه می ‌دهد. قطارها بر اساس نوع خدمات و امکاناتی که در اختیار شما قرار می‌دهند به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند:

قطارهای لوکس و ویژه

قطارهای ویژه از بهترین قطار هایی هستند که خدماتی مانند سیستم تصویری، کتابخانه، سیستم تهویه مطبوع، میان وعده رایگان، امکانات تفریحی و دکوراسیون زیبای کوپه ها را شامل می شوند. قطارهای فدک در این لیست قرار می‌گیرند.

بلیط قطار تهران مشهد نورالرضا نیز از قطارهای ویژه به شمار می‌روند که خدمات و امکانات خوبی دارند. خرید بلیط قطارهای خلیج فارس، دلیجان، سیمرغ، صبا و غزال از انتخاب‌هایی است که در دسته‌بندی قطارهای ویژه قرار می‌گیرند.

 
خرید اینترنتی ارزان ترین بلیط قطار برای سفر به مشهد

قطارهای درجه یک

در بین بهترین قطارهای موجود در شرکت ریلی قطارهای درجه یک رتبه دوم را به خود اختصاص می‌دهند. از قطارهای درجه یک می‌توان به قطارهای برون مرزی استانبول، درجه یک لوکس 4 تخته، درجه یک 4 تخته، قطار کویر و... اشاره کرد. از امکاناتی که قطارهای درجه یک در اختیار مسافران قرار می‌دهند می‌توان سیستم صوتی، بوفه و رستوران، تهویه مطبوع و دکوراسیون خوب را نام برد.

قطارهای درجه 2

برای ارزان ترین قیمت بلیط قطار و صرفه جویی در مخارج شما قطارهای کلاس 2 نیز وجود دارند که خدمات کمتری برای مسافران ارائه می‌دهند. از این نوع قطارها می‌توان به قطارهای درجه 2 شش تخته، درجه دو معمولی و درجه دو اتوبوسی اشاره کرد.


 
خرید اینترنتی ارزان ترین بلیط قطار برای سفر به مشهد


 

مهمترین عامل در خرید اینترنتی بلیط قطار

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم تعرفه بلیط قطار با توجه به نوع شرکت ریلی، مسافت و درجه بندی قطار تعیین می‌شود که این تنوع می‌تواند در پیدا کردن بلیط قطار ارزان قیمت یوتراوز تاثیر زیادی بگذارد. اما یکی از مهمترین عواملی که می‌توان برای خرید بلیط قطار ارزان به مشهد از آن نام برد، دربست کردن کوپه مجزا برای خانواده است.

در این روش با دربست کردن کوپه و تعیین تعداد مسافران بزرگسال و خردسال می‌توان قیمت تمام شده برای صندلی‌های خالی و همچنین خدمات را کاهش داد. این روش می‌تواند قیمت مقرون به صرفه‌تری برای شما داشته باشد و همچنین سفر خانوادگی شما در حریم خصوصی تعیین شده با لذت آغاز شود.

ارزان ترین بلیط قطار تهران مشهد

برای سفر از تهران به مشهد خرید ارزان ترین بلیط قطار یکی از معقول‌ترین روش‌هایی است که برای سفر می‌توان از آن استفاده کرد. اما برای سفر از تهران به مشهد از چه شرکت ریلی با قیمت مناسب می‌توانیم بلیط تهیه کنیم؟ شرکت ریلی فدک یکی از قطارهای 5 ستاره کشور به شمار می‌رود و از انواع قطارهایی است که در بین بهترین قطارهای موجود قرار می‌گیرد.

کلاس «اکونومی» این قطار برای خرید ارزان ترین بلیط قطار فدک مناسب است. خرید بلیط قطار رجا نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای سفر به مشهد با قیمت مناسب باشد. رجا نیز یکی از قطار های 4 ستاره در بین شرکت‌های ریلی است.

قطارهای سالنی این شرکت قیمت‌های مناسب‌تری برای ارزان ترین بلیط قطار نسبت به نوع کوپه‌ای آن دارد. خرید بلیط قطار اتوبوسی صبا از شرکت رجا نیز بهترین قیمت‌ها را برای سفر به مشهد و برای مسیر بازگشت ارزان‌ ترین بلیط قطار مشهد به تهران را دارد. بلیط قطار اتوبوسی ارزان برای سفری مقرون به صرفه مناسب است اما خدمات و امکانات آن کمتر است و حریم خصوصی در آن معنایی ندارد.

 
خرید اینترنتی ارزان ترین بلیط قطار برای سفر به مشهد

بهترین روش خرید ارزان ترین بلیط قطار

روش‌های مختلف برای خرید بلیط قطار ارزان وجود دارد. یکی از روش‌هایی که از قدیم تا به امروز وجود داشته و مردم ترجیح می‌داده‌اند که برای خرید ارزان ترین بلیط قطار از آن استفاده کنند، مراجعه حضوری به آژانس‌های فروش بلیط قطار بوده است.

اکنون اما خرید آنلاین در دستر‌س‌ترین و ساده‌ترین گزینه برای خرید بلیط قطار است. با مراجعه به سایت‌های معتبر فروش بلیط می‌توانید بر اساس شرایطی که مدنظر شماست فیلترهای موجود را طی کنید و در تاریخ مدنظر خود انواع بلیط قطار با شرکت‌های ریلی مختلف را مشاهده کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای سفر خانوادگی کوپه دربست رزرو کنید تا هزینه‌هایتان کاهش پیدا کند.
 

خرید ارزان ترین بلیط قطار برای کودکان و خانواده‌ شهدا و جانباز

در بین افرادی که برای رزرو بلیط قطار اقدام می‌کنند معمولاً بزرگسالان بیشترین قیمت بلیط قطار را باید بپردازند. اما برای افراد زیر 12 سال بلیط نیم بها صادر می‌شود. مثلاً برای نوزادان تا دو سالگی آن‌ها قیمتی که برای بلیط قطار در نظر گرفته می‌شود معادل با 10 درصد از قیمت کل بلیط است. برای خانواده‌های شهدا و جانباز بلیط قطار نیم بها حساب می‌شود اما برای خرید بلیط نمی‌توانند به صورت اینترنتی اقدام کنند و باید با مدارک خود به مراکز حضوری فروش بلیط مراجعه کنند.

در پایان...

ما در این مطلب با ارائه مطالب مفید و جامع درباره خرید ارزان ترین بلیط قطار همراه شما عزیزان بودیم. فراموش نکنید که برای خرید بلیط قطار ارزان زمان سفر خود را در نظر بگیرید و از قبل برای خرید آن اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره و رزرو بلیط قطار می‌توانید به وب‌سایت یوتراوز مراجعه کنید.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.