تفاوت های بازسازی و طراحی داخلی ساختمان

یک پیمانکار بازسازی و یک طراح داخلی هر کدام نقش های متفاوتی را در یک پروژه بازسازی و طراحی داخلی ساختمان بر عهده دارند.
چهارشنبه، 3 خرداد 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
تفاوت های بازسازی و طراحی داخلی ساختمان
پروژه های بازسازی و طراحی داخلی، هر دو نیازمند جمعی از متخصصین است که بر روند انجام پروژه نظارت دارند. نقش هایی اعم از مدیریت پروژه، مهندس سازه، معمار، پیمانکار عمومی و طراح داخلی که هر یک به فراخور مسئولیت هایشان، کارهای مختلفی را انجام می دهند.

بنابراین هر فرد نقشی در پروژه دارد، اما اینجا صحبت از تفاوتی است که بین بازسازی و طراحی داخلی ساختمان وجود دارد. بنابراین می خواهیم راجع به تفاوت های بازسازی و طراحی داخلی ساختمان صحبت کنیم. در این مطلب به تفاوت های پیمانکار بازسازی و طراح داخلی می پردازیم و راجع به اینکه هر نقش چگونه به موفقیت پروژه کمک می کند، صحبت می کنیم.
 

بازسازی چیست؟

پیمانکار عمومی اغلب یک تیم یا شرکتی است که برای نظارت بر پروژه بازسازی، ساخت و ساز یا تخریب یک ساختمان استخدام می شود. یک پیمانکار بازسازی و یک طراح داخلی هر کدام نقش های متفاوتی را در یک پروژه بازسازی و طراحی داخلی ساختمان بر عهده دارند.

پیمانکار بازسازی بر یکپارچگی سازه تمرکز می کند و با یک تیم معمار و مهندسی برای اطمینان از ایمنی فرآیند ساختمان و همچنین نظارت بر بودجه، مجوزها، اسناد مورد نیاز و سایر عوامل ساخت و ساز کار می کند.
 

طراح داخلی چیست؟

از طرف دیگر طراحان داخلی بر زیبایی شناسی کلی فضا تمرکز می کنند. آن ها در انتخاب فرش، دیوارها، دکوراسیون کاربردی و غیر کاربردی و مبلمان کمک می کنند. همچنین ممکن است ایده ها و پیشنهادات خود را راجع به ساخت راهروها و راه پله در ویلاهای دوبلکس ارائه دهند؛ اما به ندرت در فرآیند ساخت فونداسیون سازه دخالت دارند.

 
تفاوت های بازسازی و طراحی داخلی ساختمان



اصول چیدمان داخلی منزل، از گذشته تا به امروز، تغییرات زیادی داشته است. هر روزه ترندهای جدیدی وارد این موضوع می شود و تغییراتی را در سبک های چیدمان اعمال می کند. اما اصول چیدمان داخلی منزل، همیشه ثابت است. منظور از اصول طراحی داخلی، جانمایی صحیح هر بخش از خانه و چیدمان عناصر مختلف در بخش های گوناگون آن می باشد.

بنابراین اگر بخواهید طراحی داخلی منزل را به صورت اصولی انجام دهید، ابتدا باید جانمایی صحیحی برای فضای نشیمن، اتاق ها، آشپزخانه، حمام و سرویس های بهداشتی در نظر بگیرید. از همین رو، ممکن است که در حین پوسه طراحی داخلی، مجبور به تغییر دادن محل برخی از دیوارها باشید.

طراحان داخلی برای تزئین هر فضایی که در پروژه خانه گنجانده شده است، گزینه های مختلفی را پیش روی مشتری قرار می دهند؛ این گزینه ها تنها به مصالح و متریال محدود نمی شود، بلکه راجع به طرح ها و نحوه چیدمان لوازم نیز مربوط است. طراحان داخلی همچنین با پیمانکاران در مورد وظایف خاص مربوط به سیم کشی برق و سایر خدمات مرتبط با چیدمان آن ها همکاری می کنند.
 

تفاوت های بارز بین بازسازی و طراحی داخلی

به عبارت ساده، تیم بازسازی خانه ای می سازند؛ در حالی که طراحان داخلی خانه ای را ایجاد می کنند. هر دو نقش در هر پروژه بازسازی برای ساختار و راحتی ضروری هستند و اکثر طراحان داخلی با پیمانکاران بازسازی کار می کنند تا فضا را مطابق با ترجیحات مشتریان خود طراحی نمایند. در همین حال، پیمانکاران اطمینان حاصل می کنند که پروژه بدون مشکل و ایمن تکمیل می شود.

 
تفاوت های بازسازی و طراحی داخلی ساختمان

آیا به یک پیمانکار بازسازی نیاز دارم یا یک طراح داخلی؟

حالا باید طراح داخلی استخدام کرد یا پیمانکار بازسازی؟ این به محدوده پروژه خانه شما بستگی دارد. در اغلب موارد، پیمانکاران عمومی می توانند شما را به یک مشاور طراحی شریک معرفی کنند که ممکن است در مورد چیدمان و زیبایی خانه شما مشاوره ارائه دهد.

پیمانکاران می توانند یک تیم کامل از طراحان و دیگر متخصصان را به پروژه شما اختصاص دهند، بنابراین نیازی به جستجوی مهندس یا کارگران ساختمانی برای انجام کارهای بازسازی نخواهید داشت.
 

چه زمانی به بازسازی نیاز دارید؟

پیمانکاران کل فرآیند ساخت و ساز را از ابتدا تا انتها مدیریت و نظارت می کنند، به خصوص اگر تیم آن ها متشکل از افراد حرفه ای باشد. اگر نگران استخدام نقش های مختلف برای پروژه بازسازی خود هستید، استخدام یک پیمانکار یا پیمانکاران فرعی بهترین گزینه برای تکمیل پروژه خود به طور موثر است.

پیمانکاران با تمام برنامه های مربوط به پروژه شما از جمله بودجه، منابع مواد، نیروی انسانی، نقشه ها و موارد دیگر سروکار دارند. آن ها ممکن است ارزیابی کامل و جزئیات پروژه را پس از جلسه اولیه ارائه دهند که مشتریان می توانند آن را تایید کنند. همچنین توانایی گرفتن مجوزها را دارند و توصیه های خوبی در مورد چگونگی صرفه جویی در هزینه با مواد و طرح ها ارائه می دهند.

چه زمانی به یک طراح داخلی نیاز دارید؟

کارهای نوسازی و پروژه ‌هایی که نیاز به کار ساختمانی ندارند، ممکن است فقط به یک طراح داخلی احتیاج داشته باشند. اگر می‌خواهید استفاده بهینه از فضای خود را به حداکثر برسانید، باید یک طراح داخلی استخدام کنید و طراحان داخلی می‌توانند چیدمان‌های مد روز را برای یک اتاق ناهارخوری مدرن، چیدمان آشپزخانه کاربردی، یا بازسازی اتاق خواب ‌های شما برای راحتی بیشتر ارائه دهند.

از آنجا که بسیاری از طراحان داخلی با پیمانکاران کار می کنند، خدمات آن ها ممکن است در بسته بازسازی شما گنجانده شده باشد. پیمانکاران طراحی و ساخت، خدمات صفر تا صد بازسازی و نوسازی ساختمان را ارائه می دهند. همچنین کارهایی مانند اخذ مجوزهای لازم از سازمان امور شهرسازی را عهده دار می شوند.


 
تفاوت های بازسازی و طراحی داخلی ساختمان

پیدا کردن یک پیمانکار خوب

جستجو برای یک پیمانکار مناسب زمانی که شما با این صنعت آشنا نیستید می تواند چالش برانگیز باشد، اما یک پیمانکار خوب باید بتواند تخصص و دانش کافی در زمینه بازسازی ساختمان داشته باشد تا کلیت اجرای یک پروژه را بدون دردسر، به صورت کارآمد و به بهینه ترین شکل ممکن، انجام دهد.

سخن پایانی

در این مطلب، راجع به تفاوت های بازسازی و طراحی داخلی صحبت کردیم. دریافت مشاوره از یک مجموعه معتبر و فعال در زمینه ساختمان سازی به شما کمک می کند تا ضمن نیازسنجی ساختمان تان، راه حل درست را برای انتخاب میان بازسازی و یا طراحی داخلی پیش رویتان بگذارد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.