کاملترین چک لیست بازسازی دفتر کار اداری

اگر از یک طراح حرفه ای برای بازسازی ساختمان اداری کمک می گیرید، می توانید در انتخاب رنگ جسارت به خرج داده و الگوهای سبک را در هم بشکنید
شنبه، 11 شهريور 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
کاملترین چک لیست بازسازی دفتر کار اداری
اگر تصمیم به بازسازی دفتر کار گرفته اید، بهتر است پیش از هر چیز یک چک لیست از نیازهای خود تهیه کنید. این کار می تواند این فرآیند را ساده تر کرده و سرعت ببخشد.

مراحل بازسازی دفاتر اداری
بازسازی اداری یک پروسه زمانبر و طولانی است که ابعاد مختلفی از دکوراسیون را در بر می گیرد.


1.تعیین بودجه بازسازی دفتر اداری

اولین گام از بازسازی اداری به تعیین بودجه اختصاص می یابد. باید میزان سرمایه گذاری بر روی دکوراسیون را تعیین کنید تا در تناسب با آن، فعالیت های مرتبط را انجام دهید.


2.تعیین مهلت زمان بازسازی شرکت

در قدم بعد باید مدت زمان انجام بازسازی را تعیین کنید. اگر دفتر کار شما دائر شده و کارمندان مشغول به کار هستند، باید به شکل دقیق تری مهلت انجام آن را تعیین کنید. چرا که احتمالاً این فرآیند منجر به اخلال در عملکرد آنان یا نظم شرکت شما شود. اگر مراحل بازسازی را با یک شرکت خوش قول و متعهد دنبال کنید، خیلی سریع استارت آن را زده و آن را به اتمام می رسانید.


3.انتخاب سبک برای بازسازی اداری

پس از اینکه بودجه بازسازی و مهلت انجام آن را تعیین کردید، سراغ انتخاب طرح بروید. طرحی که بر روی دکوراسیون اداری شما اجرا می شود، می بایست تناسب کافی با ماهیت کسب و کارتان داشته باشد.

معمولاً پیشنهاد می شود برای دفاتر رسمی، از سبک هایی همچون کلاسیک و رومی استفاده شود. به طور عکس در دفاتر کاری هنری یا غیر رسمی که با تکنولوژی نیز سرو کار دارند، از سبک مدرن یا مینیمال استفاده شود.

از آنجایی که سبک در انتخاب آیتم هایی همچون متریال و رنگ تعیین کننده است، پیشنهاد می کنیم در انتخاب آن دقت کافی به خرج دهید. به خاطر داشته باشید با انتخاب سبک رومی یا همان کلاسیک، شرکت شما جلوه ای مجلل و با شکوه پیدا می کند.

اما احتمالاً هزینه طراحی و اجرای بازسازی بالا می رود. درست در نقطه مقابل، با انتخاب سبک مدرن دکوراسیون اداری شما ساده و لوکس شده و با هزینه کمی به سرانجام می رسد.

 
کاملترین چک لیست بازسازی دفتر کار اداری
 

4.انتخاب رنگ در بازسازی دفتر اداری

در قدم بعد باید هارمونی رنگ مناسب را انتخاب کنید. اگر از یک طراح حرفه ای برای بازسازی ساختمان اداری کمک می گیرید، می توانید در انتخاب رنگ جسارت به خرج داده و الگوهای سبک را در هم بشکنید.

اما اگر در انجام اینکار به دانش شخصی خود اکتفا می کنید، به هیچ وجه قاعده شکنی نکنید. از پالت رنگی هر سبک برای دیزاین محیط استفاده کنید.

معمولاً با انتخاب سبک رومی توناژ رنگ های گرم و تیره به محیط اضافه می شوند. قهوه ای، مشکی، کرم، زیتونی و ... از جمله اصلی ترین رنگ های این سبک هستند. اما با انتخاب سبک مدرن، هارمونی رنگ های روشن و خنثی به محیط اضافه می شوند.

این رنگ ها قادرند با بزرگ نمایی محیط، فضاهای کوچک اداری را بزرگتر از آنچه که هست نمایش دهند. به همین خاطر است که معمولاً در بازسازی دفاتر اداری کوچک از سبک مدرن و رنگ های روشن استفاده می شود.


5.انتخاب متریال برای بازسازی دفتر کار

متریال یکی دیگر از آیتم هاییست که در بازسازی شرکت ها تعویض و یا تعمیر می شود. اگر تصمیم به تعویض سبک دارید، شاید لازم باشد متریال های موجود در فضا را نیز تغییر دهید.

چرا که مثلا اجرای سبک مدرن در دکوراسیون هایی که دارای چوب های کنده کاری شده هستند، امکان پذیر نیست. باید این متریال را با یک چوب ساده و خالص تعویض کنید تا بتوانید جلوه سبک مدرن را به نمایش در آورید.

در سبک های رومی و مجلل از انواع متریال های نفیس و ارزشمند استفاده می شود. اما در سبک مدرن از متریال های سبک همچون فلز، شیشه، چوب، بتن یا سیمان استفاده می شود. با اینحال می توان در تناسب با بودجه کارفرما، در ارزش مالی متریال ها کمی تغییر ایجاد کرد.


6.رفع اشتباهات موجود در دکوراسیون اداری

اگر بودجه شما برای دریافت خدمات بازسازی دفتر کار اداری گسترده کم و محدود است، می توانید با رفع اشتباهات موجود در دکوراسیون، شکل تازه ای به آن دهید. برای مثال اگر تیغه کشی و ایجاد یک دیوار منجر به جلوگیری از انتقال نور شده، آن را کنار بگذارید و از یک پارتیشن شیشه ای استفاده کنید.

یا اگر چیدمان لوازم اداری شما صحیح و ایده آل نیست و همین مسئله منجر به کوچک نمایی شرکت شده، با تغییر در مبلمان و چیدمان آن، یک بازسازی مقرون به صرفه انجام دهید. گاهی حتی حذف لوازم غیر ضروری در شرکت نیز می تواند منجر به بازسازی دکور و احیا آن شود.

 
کاملترین چک لیست بازسازی دفتر کار اداری
 

7.بازسازی کفپوش، دیوارپوش و سقف شرکت

بخش گسترده ای از عملیات بازسازی مربوط به کفپوش یا دیوار پوش می شود. فرسودگی و استهلاک در این بخش ها، مدیران را وادار می کند تا اقدام به بازسازی ساختمان اداری و نوسازی شرکت کنند.

معمولاً بازسازی کف به شکل نقطه به نقطه صورت گرفته و نیاز به تخلیه لوازم اداری وجود ندارد. در تعویض دیوارپوش ها نیز روال به همین طریق است. بسیاری از مدیران خوش ذوق دوست دارند تا سقف شرکت را نیز به طرح های کلاسیک یا مدرن مجهز کنند. روند طراحی سقف نیز بسته به متراژ سقف دو تا چند روز زمان می برد.


8.خرید مبلمان اداری

خرید و تعویض مبلمان اداری نیز در چک لیست بازسازی ساختمان اداری وجود دارد. می توانید با تغییر در رنگ و سبک مبلمان ها برای ایجاد هماهنگی میان اجزای مختلف دکوراسیون، دکور شرکت را بازسازی کنید.


9.طراحی نورپردازی در دفتر کار اداری

بخش گسترده ای از عملیات باسازی دفاتر اداری به تغییر در سیستم نورپردازی اختصاص می یابد. با ایجاد تغییر در نحوه توزیع نور می توان کارآیی شرکت را تا حد قابل توجهی ارتقا داد. معجزه نور در همراهی با رنگ و سبک می تواند جلوه ای خاص و ویژه یا به دکوراسیون اداری شما دهد.

نتیجه گیری
بازسازی دفاتر اداری یک اقدام هوشمندانه جهت احیای ساختمان اداری است. گاهی می توان با هزینه های کم و اندک نیز شکل دکوراسیون را احیا کرد.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.