حداقل نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه‌های آمریکا + جدول نمرات قبولی

استاندارد مشخصی برای دانشگاه‌های آمریکا وجود ندارد و اما اغلب دانشگاه‌ها مدرکی برای تسلط به زبان انگلیسی می‌خواهند. آزمون آیلتس بطور عمومی در همه دانشگاه‌ها مورد قبول است
دوشنبه، 4 دی 1402
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: مرتضی شعله کار
موارد بیشتر برای شما
حداقل نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه‌های آمریکا + جدول نمرات قبولی
اگر شما هم قصد تحصیل در آمریکا را دارید پس باید اول به فکر مدرک زبان باشید! اما مسیر یادگیری زبان تا رسیدن به نمره دلخواه آیلتس آنقدرها هم سخت نیست که بعضی از تحصیل در خارج و زبان خواندن منصرف می‌شوند!

می‌توان گفت اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا برای اینکه پذیرش بدهند به مدرک آیلتس شما نگاه می‌کنند. اما شرایط دیگری هم وجود دارد که بدون مدرک زبان هم می‌توانید اپلای کنید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

اما برای اینکه آماده آزمون شوید اول باید حداقل نمره لازم برای هر دانشگاه را بدانید که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
 

سیستم نمره‌دهی آزمون آیلتس چگونه است؟

برای شرکت در آیلتس ابتدا باید درک درستی از نحوه نمره ‌دهی آن داشته باشید. این آزمون برای سنجش میزان تسلط متقاضی در هر چهار مهارت اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیسنینگ طراحی شده است.

برای هر کدام 9 نمره در نظر گرفته شده که مجموع آن 36 می‌شود ولی نمره نهایی میانگین مجموع عملکرد شما در هر چهار مهارت است. در جدول زیر نمره آزمون و سطح مرتبط با آن با جزئیات آمده:

 
حداقل نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه‌های آمریکا + جدول نمرات قبولی
 

حداقل نمره آیلتس اپلای دانشگاه‌های آمریکا چند است؟

بطور کلی و به گفته سایت رسمی آیلتس حداقل نمره مورد نیاز برا دانشگاه‌های آمریکا 6 یا 6.5 است. اما این نمره با توجه به هر رشته و هر دانشگاه متفاوت است. در اینجا نمره قابل قبول تعدادی از دانشگاه‌های آمریکا را بر اساس رشته و مقطع بررسی کردیم.
 

دانشگاه Arizona State

دانشگاه آریزونا برای رشته‌های پزشکی، پرستاری، مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد حداقل نمره آیلتس 6.5 را در نظر گرفته است. اما در مقطع کارشناسی نمره 6 هم قابل قبول است.
 اما برای رشته‌های مرتبط با علوم انسانی مثل خبرنگاری و روزنامه نگاری در مقطع کارشناسی ارشد باید حداقل آیلتس 7 داشته باشید.

 

دانشگاه Colorado State

دانشگاه کلورادو نمره آیلتس را برای همه مقاطع و همه رشته‌ها حداقل 6 در نظر گرفته است. همچنین آزمون SAT با نمره 520 یا بالاتر در قسمت ریدینگ و رایتینگ را هم به عنوان جایگزین آیلتس قبول می‌کند.
 

دانشگاه  Iowa State

این دانشگاه‌ها هم برای همه رشته‌ها در همه مقاطع حداقل نمره 6 را در نظر گرفته است. اما نکته مهم آنکه نباید نمره هر مهارت کتر از 5.5 باشد!
 

دانشگاه Saint Louis

دانشگاه سنت لوییس حداقل نمره آیلتس را برای همه مقاطع و رشته‌ها 6 در نظر گرفته است. اما حتما باید در مهارت ریدینگ و رایتینگ نمره 5 یا بالاتر داشته باشید.
 

دانشگاه Pace

این دانشگاه بطور جداگانه برای هر رشته و کالج مرتبط آن یک نمره تعریف کرده است. بطوری که برای رشته‌های علوم انسانی و مدرسه بیزینس باید حداقل نمره 7 داشته باشید.

برای رشته‌هایی که مربوط به بهداشت و سلامت  حداقل نمره 7.5 قابل قبول است. برای رشته‌های مربوط به کامپیوتر هم باید حداقل نمره  6.5داشته باشید.
 

دانشگاه Northeastern

دانشگاه نورث ایسترن برای رشته‌های مختلفی تفاوت قائل نشده و برای اپلای در هر مقطع نمره به خصوصی را در نظر گرفته است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی حداقل نمره 6.5 لازم است.

برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد باید حداقل 6.5 داشته باشید و نمره هر مهارت هم حداقل 6 باشد. برای مقطع دکترا هم حداقل نمره 7 لازم است و باید نمره هر مهارت 6.5 یا بالاتر باشد.
 
S.no.             Universities     Required IELTS score
1 Arizona State University 6.5
2 Colorado State University 6
3 Iowa State University 6
4 Saint Louis University 6
5 Pace University 7
6 Northeastern University 6.5
7             Washington University in State Louis 6.5
8             Rochester Institute of Technology      6.5
9 The University of Texas at Arlington 6.5
10             University of New Haven        7.5
 
حداقل نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه‌های آمریکا + جدول نمرات قبولی
 

چرا برای پذیرش آمریکا به مدرک زبان نیاز داریم؟

اهمیت نمره آیلتس برای دانشجویان با توجه به موسسه و رشته‌ای که می‌خواهند می‌تواند متفاوت باشد.

اما بطور کلی اهمیت این آزمون به شرح زیر است:

  • نمره بالای آیلتس می‌تواند یه امتیاز مثبت و برتری شما نسبت به بقیه دانشجویان باشد. در نتیجه شانس پذیرش را بلا می‌برد و حتی شانس بیشتری برای گرفتن فاند و اسکالرشیپ دارید. حتی برخی دانشگاه نمره خاصی را برای متقاضیان فاند و اسکالرشیپ در نظر دارند!
  • دانشجویانی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند باید طی یک مصاحبه انگلیسی ویزا بگیرند. هر قدر تسلط بیشتری برای صحبت کردن داشته باشید، شانس ویزای بالاتری هم دارید. حداقل برای اینکه در مصاحبه ویزا سر بلند باشید روی زبان انگلیسی‌تان کار کنید!

برای بالابردن نمره آیلتس چه کار کنیم؟

 بالا بردن سطح دانش عمومی زبان انگلیسی یا GE مهمترین کاری است که برای ارتقا نمره آزمون آیلتس باید انجام دهید.

در حقیقت گرفتن نمره خوب به دانش بالا، یادگرفتن مهارت‌های آزمون و مدیریت زمان بستگی دارد. پس اگر سطح زبان خوبی ندارید یا به تازگی یادگیری انگلیسی را شروع کرده اید وقتتان را با کلاس‌های آیلتس هدر نکنید!

اغلب کلاس‌های آیلتس بر تقویت تست زنی در مهارت‌های اصلی تمرکز دارند که پیشنهاد ما این است که برای شرکت در کلاس‌های آیتلس به وب سایت دیجی زبان مراجعه کنید.

برای مثال با تکنیک‌هایی یاد می‌گیرید که چطور سوالات لیسنینگ را با دقت و با یکبار شنیدن جواب دهید یا در اسپیکینگ آیلتس چطور صحبت کنید. به همین علت وقتی هنوز GE مطلوبی ندارید نمی‌توانید موفق شوید.

برای آشنایی با شیوه کلی آزمون می‌توانید در آزمون ماک آیلتس که برای هر چهار مهارت یا تک مهارتی برگزار می‌شود شرکت کنید. آزمون ماک با کامنت و بدون کامنت برگزار می‌شود که در بخش کامنت فیدبکی نسبت به عملکردتان در هر قسمت داده می‌شود.

اگر نمی‌خواهید برای آزمون ماک هزینه کنید می‌توانید از طریق سایت IELTS Mock Test بطور رایگان و هر چند بار که خواستید در انواع متنوعی از آزمون‌ها شرکت کنید و نمره نهایی را ببینید.
با توجه به اینکه اخیرا آزمون آیلتس در ایران کامپیوتری شده حتما بر روی مهارت‌های تایپ کردن نیز کار کنید تا سریع بنویسید و از زمانبدی بخش رایتینگ عقب نمانید.

 
حداقل نمره آیلتس برای اپلای دانشگاه‌های آمریکا + جدول نمرات قبولی
 

از یک معلم آیلتس کمک بگیرید

مسیر ناشناخته آیلتس را به تنهایی طی نکنید! از یک معلم یا تیوتر آیلتس کمک بگیرید. قاعدتا انتظار می‌رود دانشجویی که در کلاس آمادگی IELTS شرکت می‌کند، سطح زبان عمومی خوبی داشته باشد و نزدیک به نمره‌ی مد نظر باشد.

اما یک راهنمای خوب بصورت موثر، در مهارت رایتینگ و اسپیکینگ به شما بازخورد یا فیدبک می‌دهد. همچنین استراتژی‌های مناسب برای نوشتن رایتینگ و حل کردن سوال‌های ریدینگ و لیسنینگ را به شما یاد می‌دهد.

همانطور که برای کنکور دادن تکنیک‌های تست‌زنی یاد می‌گیرید، برای موفقیت در آیلتس هم باید تکنیک و استراتژی آن را تمرین کنید.
 

در آخر

استاندارد مشخصی برای دانشگاه‌های آمریکا وجود ندارد و اما اغلب دانشگاه‌ها مدرکی برای تسلط به زبان انگلیسی می‌خواهند. آزمون آیلتس بطور عمومی در همه دانشگاه‌ها مورد قبول است.

برای اینکه به عنوان یک دانشجوی معمولی پذیرش بگیرید باید سعی کنید نمره 6 یا 6.5 داشته باشید. اما اگر برای مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ارشد یا دکتری اپلای می‌کنید و می‌خواهید یک سر و گردن از بقیه بالاتر باشید به فکر آیلتس 7 باشید

 البته بعضی از دانشگاه‌ها بدون مدرک زبان یا با نمره آیلتس کمتر از حد معمول هم به دانشجویان پذیرش می‌دهند که به آن پذیرش مشروط Conditional admission می‌گویند.

این پذیرش مشروط به آن است که  دانشجویان قبل از شروع درس یا بطور هم زمان باید در یک دوره فشره زبان انگلیسی شرکت کنند و به سطح مطلوبی که مد نظر دانشگاه است برسند.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.