گزارش انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان

امروز در مسیر گلزار شهدای کرمان صدای انفجاری شنیده شد و تا این لحظه 103 نفر شهید شدند. نیروی‌های امدادی در حال کمک‌رسانی به آسیب دیدگان این حادثه هستند.
چهارشنبه، 13 دی 1402
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
گزارش انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان
امروز در مسیر گلزار شهدای کرمان صدای انفجاری شنیده شد و تا این لحظه 103 نفر شهید شدند. نیروی‌های امدادی در حال کمک‌رسانی به آسیب دیدگان این حادثه هستند. 

15:18 صدای انفجار دوم نیز در مسیر گلزار شهدای کرمان شنیده شد.
15:20 خبرنگار فارس از شهادت و زخمی شدن شماری از زائرانی که در مسیر گلزار شهدای کرمان حاضر بودند خبر داد. نیروهای حافظ امنیت در حال حاضر مشغول خلوت کردن مسیر گلزار شهدای کرمان هستند.
15:30 سخنگوی هلال احمر کرمان از انتقال حداقل 10 مصدوم این حادثه به مراکز درمانی خبر داد.
15:35 رئیس اورژانس کرمان از انتقال 15 مجروح این حادثه به مراکز درمانی کرمان خبر داد.
15:40 رسانه ملی از شهادت دست‌کم 20 تن در این حادثه خبر می‌دهد.
15:50 رئیس مرکز فوریت‌های مرکز پزشکی کرمان از انتقال حداقل 20 مجروح این حادثه به مراکز درمانی خبر داد.
15:59 معاون استانداری کرمان از تروریستی بودن این انفجارها خبر داد.
16:00 هر دو مورد بمب گذاری یا انتحاری بودن در حال بررسی است.
16:02 رئیس اورژانس کرمان نیز آخرین تعداد مجروحان را ۴۰ نفر و شهدا را ۲۰ نفر اعلام کرد.
16:20 سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: تاکنون ۲۰ نفر شهید شدند و ۷۱ مصدوم نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده اند. 
16:38: بر اساس اعلام روابط عمومی اورژانس کشور تا این لحظه  73  نفر شهید شدند و 170 مصدوم نیز توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده اند. 
16:48: روابط عمومی هلال احمر از شهادت ۱ امدادگر که برای کمک رسانی به مصدومان حادثه تروریستی به محل اعزام شده بودند، در انفجار دوم خبر داد.17:35: رئیس اورژانس کرمان از رسیدن آمار شهدا به 103 تن خبر داد.
17:45: وزیر کشور در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی روایت حادثه تروریستی را چنینن ابراز می‌کند:ساعت 3 بعد از ظهر اولین انفجار اتفاق می‌افتد و وقتی که مردم برای کمک به مصدومین جمع می شوند، انفجار دوم در حدود ساعت 15:20رخ می دهد و عمده شهدا و مجروحان ما در انفجار دوم دچار حادثه می‌شوند. پس از وقوع حادثه، مجروحان با حضور امدادگدران اورزانش مجروحین به بیمارستان منتقل می‌شوند. 
18:05: براساس اعلام سازمان اورژانس کشور ارتش جمهوری اسلامی ایران یک دستگاه هواپیمای سی ۱۳۰ جهت انتقال مصدومین  به کرمان اعزام می‌کند.

وزیر کشور از اوضاع عادی در شهر کرمان عادی خبر داد و گفت: «طبیعتا همه چیز در کنترل است و مردم نگرانی نداشته باشند.» وحیدی همچنین از افزایش آمار شهدا به بیش از 100 نفر خبر داد و گفت:  دستگاه‌های امدادرسان و وزارت بهداشت و اورژانس در حال خدمت‌رسانی بوده مجروحین تحت مداوا قرار دارند. وی افزود: این توطئه جدید و کاری که امروز اتفاق افتاد، پاسخ کوبنده دستگاه های امنیتی و نظامی و انتظامی را به دنبال خواهد داشت. وحیدی از خنثی شدن برخی توطئه‌ها در کشور خبر داد و بیان کرد: در مراسم های مختلف در نظر داشتند این عمل را انجام بدهند که توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی دستگیر شدند.

وی گفت: این عمل بزدلانه و جنایت کوری که انجام شد، علیه کسانی بود که عشق شان و راهشان گرامی داشتن اسطوره مقاومت و سردار دل‌ها بود. وحیدی گفت: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی ما هوشیار هستند و سیلی محکم به کسانی که این جنایت مرتکب شدند خواهند زد. وزیر کشور در پاسخ به چگونگی وقوع این حادثه تروریستی گفت: این در حال بررسی است و اطلاعاتی ما داریم که بهتر است زمانی که قطعی شد اعلام کنیم.

.
خبرنگار تسنیم: انفجار اول و دوم در ۲ نقطه جدا رخ داد

ساعت ۱۴:۵۰ و ۱۵:۱۸ دقیقه عصر امروز دو انفجار در حاشیه گلزار شهدای کرمان به وقوع پیوست که تا این لحظه ۱۰۳ شهید و ۱۴۳ مجروح داشته است. طبق گفته مسئولان امدادی، مجروحان این دو انفجار به بیمارستان‌های پیامبر اعظم، باهنر، شفا و افضلی‌پور منتقل شده‌اند. گلزار شهدای کرمان هم با تصمیم مسئولان امنیتی از ساعتی پیش تعطیل شد و نیروهای امنیتی و امدادی در حال پاکسازی هستند.  

درباره حادثه شایعات زیادی مطرح شده ولی چیزی که مشخص است این است که انفجار اول در ورودی گلزار بوده و آن‌طور که بعضی منابع اعلام کردند، داخل زیرگذر نبود بلکه ده‌ها متر پس از زیرگذر و به سمت گلزار شهدا رخ داد. برخلاف برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه هر دو انفجار در یک نقطه بوده است، باید گفت که این دو انفجار با فاصله‌ حداقل ۳۰۰ متری از هم رخ داده است. 

درباره نوع انفجارها هم ۳ روایت وجود دارد: روایت اول مدعی انفجار کیف‌های جاسازی‌شده کنترل‌شونده داخل سطل زباله است، روایت دوم حاکی از حضور یک دستگاه خودروی پژو در محل حادثه و انفجار بخشی از خودرو به محض توقف است. روایت سوم هم حاکی از این است که یک عامل انتحاری هنگام تفتیش توسط مأموران، خود را منفجر کرده که این روایت همان ابتدا تکذیب شد.
.

ایرنا خبر داد: انفجار اول کرمان انتحاری بوده است.

یک منبع آگاه در کرمان: درحالیکه بررسی صحنه در ساعات اولیه انفجار حاکی از عملیات بمب‌گذاری به وسیله بسته‌های انفجاری در کرمان بود اما اکنون با بررسی شواهد و قرائن از جمله فیلم دوربین‌های مداربسته، با قطعیت می توان گفت که یکی از انفجارهای تروریستی در گلزار شهدا در نتیجه اقدام عامل انتحاری و دیگری هم به احتمال زیاد به همین شیوه بوده است.
به گفته این منبع مطلع انفجار اول مشخص شده انتحاری بوده و دومی نیز در دست بررسی است که به احتمال زیاد آن هم انتحاری بوده است. عامل انتحاری اول مرد بوده که در نتیجه انفجار تکه تکه شده است و کار شناسایی در دست بررسی قرار دارد. محل انفجارها به ترتیب در فاصله ۱.۵ کیلومتری و ۲.۷ کیلومتری مزار شهید حاج قاسم سلیمانی بوده که علت انفجار در این اماکن عدم امکان عبور از گیت‌های بازرسی در آن محدوده بوده است./ ایرنا

بمب‌ های منفجر شده در حادثه تروریستی کرمان از نوع ترکش‌زا بودند که مخصوص گرفتن تلفات از نفرات است، در این نوع بمب از ساچمه یا براده های آهن استفاده می‌شود که پس از انفجار تلفات زیادی از جمعیت بگیرد.


لحظاتی بعد از انفجار اول:

.

فیلم انفجار دوم:

.

تصاویری از داخل گزار شهدای کرمان

.

دقیق تر از انفجار حادثه تروریستی کرمان

.

۶ کودک در این حادثه به شهادت رسیده‌اند

.

بازگشت مردم به گلزار شهدا با شعار مرگ بر اسرائیل 

.
ساعتی پس از انفجار تروریستی در ورودی گلزار شهدای کرمان، بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، مردم عزادار با تجمع در سر مزار حاج قاسم، با شعار مرگ بر اسرائیل، مرگ بر آمریکا و مرگ بر منافق عملیات تروریستی را محکوم کردند.
 

فریاد مرگ بر آمریکا و اسرائیل در حرم حضرت معصومه (س)

.

محل دقیق انفجارها

.
انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح تا این لحظه
.
نقاط قرمز: محل وقوع عملیات تروریستی ؛ نقطه زرد: مزار شهید سلیمانی
.

پیام تسلیت رهبرمعظم انقلاب

.
انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح تا این لحظه

بسم الله الرّحمن الرّحیم
دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.
ملت ایران عزادار شد و خانواده‌های زیادی در سوگ جگر گوشگان و عزیزان خود غرق ماتم شدند. جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند. بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد. چه دستهای آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.

اینجانب عزای خانواده‌های مصیبت دیده با آنان همدل وهمراهم و صبر و تسلّای آنان را از خداوند متعال مسألت میکنم. روح مطهر شهیدان انشاءالله میهمان بانوی دو عالم و مادر شهیدان حضرت صدیقه‌ی طاهره سلام الله علیها است. با مجروحان حادثه همدردی میکنم و شفای آنان را از درگاه الهی خواستارم.

پیام تسلیت آیت‌الله سیستانی درپی حادثه کرمان

انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ ۸۴ شهید و ۲۸۴ مجروح تا این لحظه
انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
آیت‌الله سیستانی: حادثه تروریستی امروز در استان کرمان که صدها انسان بی گناه را به خاک و خون کشید موجب تأسف و تأثر فراوان گردید. این مصیبت جانکاه را به خانواده‌های داغ دار وعموم مردم شریف ایران تسلیت عرض می‌نماییم. و از خدواند متعال برای شهدای گرامی رحمت و رضوان الهی و برای مجروحان شفای عاجل مسألت داریم.

رئیسی: ملت ایران تا خشکاندن ریشه‌های ترور در میدان مبارزه حضور خواهند داشت

انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه


سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور با صدور پیامی، با محکومیت شدید جنایت تروریستی در گلزار شهدای کرمان همزمان با مراسم بزرگداشت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپهبد شهید قاسم سلیمانی، این اقدام را جنایت ایران ستیزان و عمال ترور و سیاهی عنوان کرد و ضمن موظف کردن مسئولان به رسیدگی فوری به مجروحان این حادثه، بر پیگیری و شناسایی سریع عاملان و آمران این اقدام کور و بزدلانه تاکید کرد. 
.
اژه‌ای: عاملان جنایت کرمان مجازات خواهند شد 

رئیس قوه‌قضاییه: بدون تردید، آمران و عاملان این جنایت اندوهبار از طرق مقتضی مجازات خواهند شد؛ بر همین اساس دستگاه‌های مسئول اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی مکلف هستند با سرعت و دقت، به تعقیب تمامی سرنخ‌ها و عاملان و مسبّبان این جنایت اهتمام ورزند و آنان را به سرپنجه قضایی کشور بسپارند. مسئولان قضایی مربوطه چه در استان کرمان و چه در سایر مناطق که ردی از تروریست‌های دخیل در این ماجرا وجود دارد نیز موظفند نهایت مساعی خود را برای دستگیری این جانیان به کار بندند. 

.

پیام تسلیت مخبر در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان

در پی حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان، معاون اول رئیس‌جمهور در پیامی شهادت جمعی از هموطنان را تسلیت گفت

.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین انفجار تروریستی در کرمان را به شدت محکوم کرد

انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
.
جنبش جهاد اسلامی فلسطین انفجار تروریستی در میان مشارکت کنندگان در آیین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی در کرمان را به شدت محکوم کرد.  جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد: تجاوز ظالمانه در کرمان باعث افزایش همبستگی امت اسلامی پیرامون مقاومت خواهد شد که شهید سلیمانی یکی از نمادهای آن باقی خواهد ماند...
.

پوتین انفجار تروریستی کرمان را تسلیت گفت

انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
.
رئیس‌جمهور روسیه انفجار تروریستی در کرمان را به رهبر انقلاب تسلیت گفت.
.

اردوغان: حادثۀ تروریستی کرمان را به مردم ایران تسلیت می‌گویم

ما از حملات شنیع تروریستی در استان کرمانِ ایران بسیار متأسفیم. خداوند کسانی را که در این حملات جان خود را از دست دادند رحمت کند و برای مجروحان شفای عاجل آرزومندم.
.

پاکستان اقدام تروریستی در کرمان را محکوم کرد

«جلیل عباس جیلانی» وزیر امور خارجه: پاکستان حملات غیرانسانی تروریستی در کرمان که جان چندین بیگناه را گرفت به شدت محکوم می‌کند. تسلیت صمیمانه به دولت و مردم ایران. پاکستان در این زمان اندوهگین با ایران همبستگی می‌کند.
.

انصارالله یمن انفجارهای تروریستی کرمان را محکوم کرد

انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای، انفجارهای امروز در جوار بارگاه شهید قاسم سلیمانی را محکوم کرد و آن را جنایتکارانه خواند.
.

تسلیت آنتونیو گوترش

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل حمله تروریستی امروز چهارشنبه در کرمان ایران را بشدت محکوم کرد و به دولت و ملت ایران تسلیت گفت. خانم فلورنسیا سوتو نینو، معاون سخنگوی سازمان ملل: دبیرکل سازمان ملل حمله امروز به مراسم یادبود در شهر کرمان در جمهوری اسلامی ایران را که بر اساس گزارش‌ها بیش از ۱۰۰ کشته و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت، به شدت محکوم می‌کند. 

دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار پاسخگو شدن مسئولان این حمله شد. دبیر کل سازمان ملل به خانواده های داغدار و مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران عمیقاً تسلیت می‌گوید و  برای مجروحان آرزوی بهبودی دارد.
.​​​​​​

واکنش مولوی عبدالحمید به حادثه انفجار کرمان: به شدت محکوم می کنم

مولوی عبدالحمید، امام‌جماعت مسجد مکی زاهدان، با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی کرمان را محکوم کرد. مولوی عبدالحمید: حادثه تروریستی در کرمان که منجر به شهادت ده‌ها تن و مجروح شدن تعداد بیشتری از شهروندان شد، بسیار تکان‌دهنده بود. بنده این عملیات تروریستی را به شدت محکوم می‎کنم. برای شهدای این حادثه رفع درجات، برای مجروحان شفای عاجل و کامل و برای بازماندگان صبر و اجر را از بارگاه الهی مسئلت دارم.
.

اتحادیه اروپا انفجار تروریستی کرمان را محکوم کرد

سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد:
اتحادیه اروپا با شدیدترین لحن بمب‌گذاری امروز در شهر کرمان در ایران را محکوم و همبستگی خود را با مردم ایران ابراز می‌کند. این اقدام تروریستی باعث مرگ و زخمی شدن شوک‌آور غیرنظامیان شده است، دل‌های ما اکنون با قربانیان و خانواده‌های آن‌هاست، مرتکبان بایستی پاسخگو شوند.
.

پیام تسلیت آلمان، عربستان و قطر به ایران

وزارت خارجه آلمان: آمار بالای تلفات انفجارهای امروز کرمان که در میان آنها کودکان زیادی وجود دارد، ما را عمیقا غمگین کرده است و این اقدام تروریستی را محکوم می‌کنیم. 
وزارت خارجه عربستان: ما صمیمانه تسلیت، همدردی و همبستگی خود را با ایران در این رویداد دردناک اعلام می‌کنیم و برای مجروحان آرزوی بهبودی عاجل داریم.
وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای به شدت دو انفجار تروریستی کرمان را محکوم و نسبت به آن ابراز انزجار کرد.
.

فناوری و شیوه کار بمب گذاری کرمان مال موساد است!

انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
.
یکی از اکانت های معروف حوزه مسائل جنگ و ژئوپولتیک که از سال 2020 میلادی در توییتر با نام مگاترون مشغول به فعالیت است و دارای 160 هزار دنبال کننده در توییتر است پس از جنایت کرمان با منتشر کردن پیامی چنین نوشت: من کوچکترین شکی ندارم که موساد پشت حمله تروریستی در ایران بود که هدف آن کشتار غیرنظامیان بود. بیش از 50 نفر در حمله تروریستی در مراسم یادبود مزار سردار سلیمانی با 2 بمب از راه دور با کنترل از راه دور جان خود را از دست دادند این فناوری و شیوه کار موساد است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان: شناسایی عوامل دخیل در این حادثه تروریستی، تعقیب و دستگیری تروریست‌ها در دستور کار ویژه دستگاه‌های امنیتی و قضایی قرار گرفته است. بغداد ائتلاف آمریکایی را مسئول حمله به مقر الحشد الشعبی دانست‌. شرکت هواپیمایی کانادا همه پروازهای خود به سرزمین های اشغالی را لغو کرد.
 

وقتی ارباب اسرائیلی اینترنشنال برای تبرئه خود، جنایت کرمان را گردن اپوزیسیون خارج‌نشین می‌اندازد

.
خبرنگار اسرائیلی اینترنشنال در حالی اظهارات مقامات و رسانه‌های عبری درباره حادثه تروریستی کرمان را گزارش می‌کند و در تلاش برای بی‌گناه جلوه دادن تل‌آویو است که گویی فراموش کرده که رژیم صهیونیستی بیش از هفت هزار کودک و بیست هزار فلسطینی را به شهادت رسانده‌اند!!!

دوباره صدای عوعو سگها بلند شد

انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
❌در ماجرای بمباران بیمارستان المعمدانی غزّه هم می‌گفتند راکت‌های حماس، کمانه کرده و کار خودشونه! امّا بعداً بمباران بیمارستانهای دیگر هم عادی شد. اینجا هم می‌گفتند آمریکا و اسرائیل بمباران هوشمند می‌کند. حالا که زن و بچه ترور شده‌اند، می‌گویند کار خود جمهوری‌اسلامی است. گروهی از حرام لقمه های بی شرف که هیچ بویی از انسانیت و شرافت نبرده اند.
.
انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
.
❌روی تصویر زوم کنید، این‌ها نه سپاهی‌اند، نه بسیجی، نه حتی حزب‌اللهی. اینها زن و بچه ایرانی هستند، کم حجاب، محجبه، پیر و جوان… اینها خود خود مردم ایرانن… اسرائیل دشمن خود خود ایران است. این رژیم حرامزاده؛
.
انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
.
اینایی که الان میگن جمهوری اسلامی نمیتونه انتقام بگیره و داره خودزنی میکنه؛ همونایی هستن وقتی سپاه زد تجزیه‌طلبای کرد رو تار و مار کرد و حبیب اسیود تروریست رو قپونی کرد آورد ایران، به جمهوری اسلامی گفتن تروریست؛ تازه جدیدا از گروهک منافقین در دادگاه سوئد هم حمایت می‌کنند، چون معتقدند حمید نوری توی محاکمه تروریست‌های گروهک منافقین نقش داشته...
.

پایکوبی اکانت‌های سایبری اسرائیل پس از حمله‌ی تروریستی کرمان ادامه دارد

.
انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
.
انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
.
انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه
‏.
طبق معمول پادوهای رسانه‌ای اسراییل دوباره فعال شدن و میگن چون اسراییل مردم نمیزنه پس کار خودشونه! این مزدورای کثافت این حرفا رو در حالی میزنن که همین سه ماهه اسراییل ۲۰ هزار فلسطینی و ۸ هزار کودک کشته! آدم سگ باشه ولی سگ صهیون نه؛
.

پاسخ دندان‌شکن یک کاربر به کارگران رسانه‌ای نتانیاهو در توئیتر


انفجار تروریستی در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان/ 103 شهید و 188 مجروح تا این لحظه

 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.