دستور ترور سید مقاومت از نیویورک

رژیم‌صهیونیستی با انداختن ده‌ها بمب سنگرشکن روی مناطقی از بیروت جنایتی بزرگ را رقم زد. رسانه‌های ‌صهیونیستی می‌گویند هدف حمله جنایت‌آمیز به جنوب بیروت که با دستور نتانیاهو انجام شد؛ ترور سیدحسن نصر‌الله بوده است.
4 ساعت و 30 دقیقه پیش
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
دستور ترور سید مقاومت از نیویورک

فرمان ترور از نیویورک
 
عصر جمعه به وقت لبنان ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد مقر مرکزی حزب‌الله را در حومه جنوبی بیروت بمباران کرده است. این حمله که از آن به عنوان سنگین‌ترین حمله دوران معاصر به یک مقر مقاومت در لبنان یاد می‌شود، چندمین حمله تروریستی پیاپی اسرائیل به این منطقه محسوب می‌شود که به شهادت شماری از نیرو‌های حزب‌الله و همچنین شهروندان لبنانی انجامیده‌ است. گفته می‌شود در این جنایت بزرگ،10 ساختمان اداری و مسکونی مجاور هم فرو ریخته‌اند. الجزیره این واقعه را یک قتل‌عام بزرگ خوانده است. ساعتی بعد از این حمله هوایی بی‌سابقه که به گفته ارتش صهیونیستی توسط جنگنده «اف 35» و با چندین بمب سنگرشکن آمریکایی 2 هزار پوندی انجام گرفته، رسانه‌های عبری گمانه‌زنی کردند هدف، شخص دبیرکل حزب‌الله بوده است. البته دانیال هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اگرچه تایید کرد نیروی هوایی رژیم به مقر اصلی رهبری حزب‌الله حمله کرده ولی به ترور سیدحسن نصرالله اشاره‌ای نکرد.

با این حال اعتراف رژیم صهیونیستی به اینکه به مقر یک حزب سیاسی رسمی لبنان حمله برده که رای مردم را پشت سر خود داشته و در ساختار پارلمان و دولت این کشور نمایندگانی دارد، به منزله عبور از تمام خط قرمزها و موازین بین‌المللی است. سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این حمله تروریستی وحشیانه که با بمب‌های اهدایی رژیم آمریکا به رژیم یاغی و سرکش صهیونیستی انجام شده، آن را «نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و نیز حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت ملی لبنان» و  به «یک جنایت جنگی آشکار و غیرقابل کتمان» برشمرد که «بدون شک رژیم آمریکا نیز در کنار رژیم صهیونیستی شریک جرم بوده و باید پاسخگو باشد».

ناصر کنعانی همچنین تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان را نشانه روشنی دانست که دعوت به برقراری آتش‌بس از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی، یک فریب آشکار با هدف خرید زمان برای تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و لبنان است. سفارت ایران در لبنان نیز در واکنش به این ترور اعلام کرد: «جنایت محکوم اسرائیل در بمباران ضاحیه جنوبی بیروت، تشدید خطرناکی است که قواعد بازی را تغییر می‌دهد». از طرف دیگر رسانه‌های عبری با انتشار گزارش‌هایی درباره تصویب طرح این عملیات تروریستی در تل‌آویو، اعلام کردند کابینه نتانیاهو پس از ۲ بار رای منفی به هدف قرار دادن نصرالله، سرانجام رای مثبت خود را در این زمینه صادر کرده بود.

منابع ارشد اطلاعاتی اسرائیل در این مورد به ال‌مانیتور گفتند حمله جمعه، سومین طرح نظامی برای هدف قرار دادن سیدحسن نصرالله پس از آغاز جنگ غزه بوده است. بر اساس این گزارش تل‌آویو از قبل دولت آمریکا را در جریان این حمله قرار داده بود. برخی رسانه‌های عبری نیز گزارش دادند نتانیاهو، مقر سازمان ملل در نیویورک را به اتاق فرمان ترور تبدیل کرده و از همان جا دستور انجام عملیات را صادر کرده است؛ جایی که قبل از وقوع حمله به مقر حزب‌الله برای انجام سخنرانی در صحن سازمان ملل در آن به سر می‌برد؛ اقدامی که به منزله تبدیل مرکز برقراری نظم و صلح در جهان به مرکز تروریسم بین‌المللی است.

او دیروز وقتی در نشست روسای سازمان‌های یهودی در نیویورک بود، توسط خبرنگاران درباره نتیجه عملیات ترور سیدحسن نصرالله مورد سوال قرار گرفت که بدون تکذیب اینکه دستور ترور را صادر کرده، فقط گفت: «صبر کنید». شامگاه جمعه، چند رسانه بین‌المللی از جمله خبرگزاری‌های رویترز و فرانس‌پرس و شبکه الجزیره به نقل از منابع موثق اعلام کردند سیدحسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان در حمله سنگین دیروز رژیم صهیونیستی آسیبی ندیده و در سلامت به سر می‌برد.

برخی از این رسانه‌ها بویژه الجزیره، خبرگزاری تسنیم و همین‌طور مدیر شبکه المیادین، ساعتی پس از وقوع این حمله تروریستی آوردند که سید‌حسن نصرالله در زمان حمله به مقر حزب‌الله در جای دیگری بوده است. شبکه اسکای نیوز با رد خبر روزنامه نیویورک‌تایمز درباره حضور نصرالله در محل بمباران‌شده اعلام کرد نصرالله در جای دیگری در سلامت کامل به سر می‌برد. همچنین رویترز به نقل از یک مقام حزب‌الله نوشت سیدهاشم صفی‌الدین، رئیس شورای اجرایی حزب‌الله  نیز سلامت است. با این حال اما تا ساعات پایانی روز جمعه دفتر حزب‌الله درباره سلامت سید حسن‌نصرالله بیانیه‌ای رسمی منتشر نکرد. /وطن امروز

 
قتل عام در ضاحیه
 
ارتش اشغالگر اسرائیل عصرجمعه چندین حمله هوایی سنگین به محله‌های مسکونی در منطقه حاره حریک در حومه جنوبی بیروت پایتخت لبنان انجام داد. این حمله به موازات تجاوز گسترده‌ای است که رژیم صهیونیستی از روز دوشنبه علیه جنوب لبنان و منطقه بقاع آغاز کرده که طبق اعلام وزارت بهداشت لبنان بیش از 700 کشته برجای گذاشته است. 6 ساختمان در نتیجه تجاوزات اخیر اسرائیل با خاک یکسان شد. منابع عبری گزارش دادند، رژیم صهیونیستی در این حمله از بمب‌های سنگرشکن 2 تنی استفاده کرده است. رسانه‌های صهیونیستی همچنین مدعی شدند، مقر مرکزی حزب‌الله هدف حملات بوده است.

ارتش اسرائیل مدعی شد، مرکز فرماندهی مرکزی حزب‌الله در زیر زمین در ضاحیه بیروت هدف حمله قرار گرفت. بسیاری از شهروندان غیرنظامی لبنانی در این حمله به شهادت رسیدند. سخنگوی ارتش اسرائیل با تأیید خبر حمله جنگنده‌های این رژیم به ضاحیه بیروت مدعی شد، در این تجاوز مقر فرماندهی مرکزی حزب‌الله را در قلب ضاحیه هدف قرار داده است. براساس اعلام رسانه‌های صهیونیستی، این رژیم، ایالات متحده را مدت کوتاهی پیش از انجام حمله، مطلع کرده است.

روزنامه تایمز اسرائیل گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نشست خبری با خبرنگاران اسرائیلی را ناتمام گذاشت. این اتفاق بعد از آن رخ داد که «رومن گافمن»، مشاور نظامی نتانیاهو چیزی در گوش او گفت. وبگاه عبری واللا اعلام کرد، در پناهگاه‌ها در تل‌آویو باز شده است. رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد، سامانه‌های پدافند هوایی و گروه‌های امدادی در سراسر فلسطین اشغالی از بیم حمله گسترده حزب‌الله به حالت آماده‌باش در‌آمده‌اند.
 

حملات پلکانی مقاومت در جبهه شمالی

روز گذشته مقاومت اسلامی لبنان در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و جنوب لبنان، طی چند عملیات، مناطقی در اراضی اشغالی را با سلاح‌های مناسب هدف قرار داد. طبق اعلام منابع مقاومت، مجاهدان حزب‌الله در نخستین عملیات خود، روز جمعه شهرک «کریات آتا» در استان حیفا را با موشک فادی1 بمباران کردند. رزمندگان حزب‌الله طی دو عملیات مستقل هم مواضع دشمن در شهر اشغالی «طبریا» را هدف قرار دادند و همان‌طور که در ادامه ذکر خواهد شد، این شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کردند. طی حملات روز گذشته مقاومت، شهرک یهودی ‌نشین «ایلانیا» با موشک فادی1 و پایگاه «بیاض بلیدا» هم با گلوله‌های توپخانه هدف قرار داده شدند.

منابع اسرائیلی اذعان کردند: ۱۰ موشک از لبنان به حیفا و اطراف آن شلیک شده است. کانال الجزیره به نقل از «اسرائیل هیوم» گزارش داد: پنج موشک در مناطقی در طبریا و اطراف آن اصابت کرد. رئیس اداره محلی حیفا نیز اعلام کرد: خیابان‌ها خالی است و اقتصاد آسیب دیده است.  همزمان با حملات حزب‌الله، گروه‌های مقاومت اسلامی عراق نیز اهدافی در اراضی اشغالی را هدف قرار دادند. رزمندگان مقاومت عراق، بامداد روز جمعه برای دومین‌بار با استفاده از پهپاد به هدفی در جولان اشغالی حمله کردند. پیش از آن، آنها با موشک کروز «الارقب» نقطه‌ای حیاتی را در سرزمین‌های اشغالی هدف قرار دادند.
 

فقط گفتنش آسان است

مؤسسه «میدل ایست آی» در مقاله‌ای در تشریح وضعیت میدان نبرد حزب‌الله و ارتش اشغالگر اسرائیل نوشت: حزب‌الله با سرعت فزاینده‌ای به شلیک به سمت اسرائیل ادامه می‌دهد. اکثر شهرک‌نشینانی که اکنون تحت حملات حزب‌الله در شمال قرار دارند، فعلاً از بمباران‌های گسترده اسرائیل در لبنان حمایت می‌کنند، اما اگر حزب‌الله به حمله متقابل ادامه دهد، ممکن است وضعیت به‌سرعت تغییر کند، زیرا آنها به بازگشت به خانه نزدیک نخواهند شد. اگر حزب‌الله برد موشک‌های خود را افزایش دهد، اسرائیلی‌های بیشتری مجبور خواهند شد خانه‌های خود را ترک کنند، همان‌طور که در جنگ دوم لبنان در سال ۲۰۰۶ اتفاق افتاد.

سپس وضعیت اقتصادی اسرائیل است که در حال بدتر شدن است. برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آژانس‌های رتبه‌بندی بین‌المللی در صورت ادامه جنگ و رشد آن، رتبه اعتباری اسرائیل را کاهشی پیش‌بینی می‌کنند. خطوط هوایی بین‌المللی اکنون پروازهای خود را به اسرائیل یکی پس از دیگری لغو می‌کنند و اگر جنگ در لبنان تشدید شود، احتمال ازسرگیری آنها صفر است.
این مقاله با اشاره به تنگ‌تر شدن محاصره رژیم صهیونیستی نوشت: حس محاصره که در حال حاضر در اسرائیل موج می‌زند، افزایش خواهد یافت. پس از محو شدن سرخوشی کنونی از موفقیت‌های فرضی تل‌آویو در لبنان، نتانیاهو، ارتش و شهرک‌نشینان ممکن است خود را در همان موضعی ببینند که دو هفته پیش بودند: در جنگی که منابع انسانی و اقتصادی آنها را از بین می‌برد، آن‌هم بدون هیچ پایانی و بدون اهداف مشخص.
 

برش شهادت ابوصالح

در پی حمله هوایی اسرائیل به یک ساختمان مسکونی در منطقه القائم ضاحیه بیروت، فرمانده ارشد «محمدحسین سرور» به شهادت رسیده است. طبق بیانیه حزب‌الله، این فرمانده در سال ۱۹۷۳ متولد شد و از سال ۱۹۸۶ به صفوف مقاومت اسلامی پیوست. فرمانده سرور مسئولیت‌های سازمانی در ساختارهای مقاومت را برعهده گرفت، دوره‌های عالی فرماندهی زیادی را گذراند.
وی در بسیاری از عملیات‌های مقاومت اسلامی علیه رژیم اشغالگر شرکت کرد و یکی از افسران کلیدی در مقابله با حملات تکفیری‌ها در مرزهای شرقی لبنان و استان‌های مختلف سوریه بود. ابوصالح از سال ۲۰۲۰ فرماندهی یگان‌های پهپادی مقاومت را برعهده گرفت و عملیات نظامی این نیروها را در جبهه پشتیبانی لبنان از آغاز نبرد طوفان‌الاقصی تا تاریخ شهادت هدایت و  رهبری کرد. /ایران

 

خبر سلامتی سید حسن نصرالله

 
 
مسئول رسانه‌ای حزب‌الله: سیدحسن نصرالله در محل حمله (ضاحیه بیروت) نبوده و در سلامت است.
 
رویترز بامداد شنبه به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان گزارش داد که سید حسن نصرالله دبیرکل این حزب زنده است. به گزارش همشهری آنلاین، رویترز همچنین نوشت، دفتر مطبوعاتی حزب‌الله اعلام کرد که اظهارات درباره حملات روز جمعه اسرائیل به لبنان صحت ندارد. رویترز همچنین به نقل از یک منبع نزدیک به حزب‌الله لبنان اعلام کرد که هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله نیز زنده است.

خبرگزاری فرانسه هم شامگاه جمعه به نقل از یک منبع آگاه لبنانی ادعای محافل صهیونیستی درباره ترور دبیرکل حزب الله لبنان را تکذیب کرد. فرانس پرس به نقل از این منبع آگاه لبنانی تاکید کرد که سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان زنده است. محافل رژیم صهیونیستی در پی بمباران امروز منطقه ضاحیه بیروت مدعی ترور دبیرکل حزب الله لبنان در این رخداد شده اند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی شامگاه جمعه محلات مسکونی منطقه حاره حریک در ضاحیه بیروت را به شدت و به صورت پیاپی بمباران کردند. ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد، هدف این حملات، مرکز فرماندهی اصلی حزب الله بوده است. در نتیجه این حمله تاکنون ۶ تن شهید و ۹۱ تن دیگر زخمی شدند. خبرنگار المیادین تاکید کرد هواپیماهای رژیم صهیونیستی، محلات مسکونی منطقه حاره حریک در ضاحیه جنوبی شهر بیروت را به شدت بمباران کردند.

خبرگزاری فلسطینی سما نیوز نیز در این باره گزارش داد که ارتش رژیم اشغالگر، ۱۰ بار ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کرد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره ادعا کرد که این رژیم مقر مرکزی حزب الله در زیر ساختمان‌های مسکونی در قلب ضاحیه جنوبی بیروت را بمباران کرده است.
 

خاطرات سردار سلیمانی از اتاق عملیات ضاحیه

 

ماجرای انتقال 3 نفره حاج قاسم، عماد و سیدحسن + فیلم

ایران حمله به ضاحیه را شدیدا محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه: این حمله وحشیانه که با بمب‌های اهدایی رژیم آمریکا به رژیم یاغی و سرکش صهیونیستی صورت گرفته، علاوه بر اینکه نقض فاحش قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل و نیز حاکمیت و تمامیت سرزمینی و امنیت ملی لبنان به شمار می‌رود. تداوم جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و لبنان به روشنی نشان می‌دهد که دعوت به برقراری آتش‌بس از سوی آمریکا و برخی کشورهای غربی، یک فریب آشکار است.

 
فیلم های مختلف از حمله جانیان صهیونی به ضاحیه و اتفاقات پیرامون
 

شهروند لبنانی: تسلیم نمی‌شویم

یکی از شهروندان لبنانی: ما هرگز غزه را رها نخواهیم کرد حتی اگر خانه‌هایمان را بر سرمان خراب کنید، این‌ها خانه‌‌های ماست که نمی‌خواهیم آن‌ها را ترک کنیم حالا ما غزه را رها کنیم، ای حرام‌زاده‌های صهیونیست ضاحیه زیر بمباران است. ما حتی یک روز هم ضاحیه را ترک نکردیم الان ترکش کنیم؟ هرگز فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.
 

منطقه ای که در ضاحیه توسط رژیم صهیونی بمباران شد
 


 

منطقه ضاحیه جنوبی بیروت بعد از سلسله بمباران‌های شدید بامداد امروز

 
 
















 




 


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما