بیانیه نمایندگان مجلس برای برخورد با مشایی

بیش از 200 نماینده مجلس شورای اسلامی با امضای بیانیه ای ضمن محکوم کردن موضع رحیم مشایی رئیس سازمان میراث فرهنگی درباره دوستی مردم ایران و اسرائیل، از رئیس جمهور خواستند این موضع گیری را محکوم و با وی برخورد جدی کند.
چهارشنبه، 23 مرداد 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بیانیه نمایندگان مجلس برای برخورد با مشایی


به گزارش واحد مرکزی خبر : متن این بیانیه که از تریبون مجلس قرائت شد به شرح زیر است :
"ما با ملت اسرائیل دوست هستیم"
رحیم مشایی معاون رئیس جمهور
زمانی که برای اولین بار این سخن عجیب و مغایر با سیاست های اصولی جمهوری اسلامی و مخالف صریح مواضع امام عظیم القدر و مقام معظم رهبری را معاون رئیس جمهور آقای رحیم مشایی عنوان نمود این تصور ایجاد شد که ایشان مرتکب یک اشتباه سیاسی شده است که با تسامح قابل اغماض است ولی هنگامی که این موضوع با این جمله تکرار گردید که "برای هزارمین بار و قوی تر از گذشته اعلام می کنم" یک زنگ خطر جدی در این مقطع در نظام به صدا درآمده که نشان از یک انحراف غیرقابل بخشش در زمینه یکی از مهم ترین مسائل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.
درست است که این انحراف فکری در یک فرد بروز نموده ولی پست معاونت رئیس جمهوری متعلق به همه ملت ایران است و ما به عنوان نمایندگان این ملت بزرگ و حافظان و مدافعان منافع آنها اجازه چنین انحرافی را حتی در یک دولت اصولگرا به هیچ وجه نخواهیم داد.
مفاهیم سیاسی امروزه ملت دارای ویژگی های خاصی است ما با همه ملت ها و اکثر کشورها دوست هستیم اما سرزمینی به نام اسرائیل را به رسمیت نمی شناسیم تا در آن سرزمین ملتی به نام ملت اسرائیل را به رسمیت بشناسیم. در زمینه این نظر که "زمان آن گذشته است که یک دین بر همه جهان مسلط شود" این نظریه خلاف نص صریح قرآن کریم است که می فرماید: (لیظهره علی الدین کله و لو کره المشرکون...) و با مبانی اعتقادی ما در مورد مهدویت و اصل ظهور منافات آشکار دارد و این نشان دهنده عدم آشنایی با معارف قرآنی و مذهبی است.
آقای مشایی اگر این دانش سیاسی را ندارد که کسانی که آنها را مردم اسرائیل می نامد همان اشغالگران خانه های میلیون ها فلسطینی مظلوم و آواره هستند و همان کسانی هستند که بدنه ارتش رژیم صهیونیستی را تشکیل می دهند و همان کسانی هستند که یازده هزار زن و مرد و کودک فلسطینی را در سیاه چال ها شکنجه می نمایند و همان کسانی هستند که رژیم غاصب نامشروع صهیونیستی را به وجود آورده اند، حق ندارد از تریبون معاونت رئیس جمهور این موضع ذلیلانه و حقیرانه را اتخاذ نماید؛ او اصولاً صلاحیت قرار داشتن در چنین مسئولیتی را ندارد.
بنابراین، ما به عنوان نمایندگان این ملت بزرگ و انقلابی ضمن محکوم نمودن این موضع تأسف بار از جناب آقای دکتر احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری می خواهیم این موضع گیری را محکوم و با ایشان برخورد جدی نمایند



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.