ضرب و شتم و تلاش برای ربودن دبیر انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان

تلاش چند نفر که پس از ضرب و شتم دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان قصد ربودن وی را داشتند، با دخالت مردم ناکام ماند.ولی‌پور دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در خصوص تلاش عده‌ای برای ربودن وی گفت:
جمعه، 15 شهريور 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ضرب و شتم و تلاش برای ربودن دبیر انجمن اسلامی دانشگاه اصفهان
 ویرایش عکس شهریور 99

2 روز بعد از ضرب و شتم اعضای انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از سوی اعضای انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که در جریان نشست قانونی این اتحادیه در دانشگاه تهران صورت گرفت، افرادی طی تماسی از طریق تلفن عمومی، اینجانب را تهدید کردند که از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان کناره‌گیری کنم.
وی با بیان اینکه این فرد خود را معرفی نکرد، اما سخنان او نشان می‌داد که از افراد منتسب به طیف تندرو دفتر تحکیم وحدت در دانشگاه است، خاطرنشان ساخت: اینجانب در جواب وی تأکید کردم که ما تا آخر بر سر آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری ایستاده‌ایم و با تهدیدات این و آن کنار نخواهیم کشید بلکه کاری را که شروع کرده‌ایم به نحو احسن به پایان خواهیم رساند و هر هزینه‌ای که لازم باشد در این خصوص می‌پردازیم.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در ادامه سخنان خود تصریح کرد:‌ آنان در جواب سخنان من تهدید کردند، حال که سخنان ما را گوش نمی‌دهید تنها سه روز فرصت دارید که از انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان کناره‌گیری کنید و در غیر اینصورت همان بلایی که بر سر دوستانتان در دانشگاه تهران آمد، بر سر شما نیز می‌آوریم و من نیز در جواب گفتم که آن دوستانمان در راه آرمان‌ها و اهداف خود مضروب شدند و ما نیز حاضریم هزینه حراست از آرمان‌های انقلاب و امام را بپردازیم.
وی گفت:‌ پس از گذشت چند روز از این ماجرا، رأس ساعت 7:30 عصر روز سه‌شنبه هفته گذشته، هنگامی که در خوابگاه دانشگاه اصفهان بودم، از سوی همان فرد مجددا از طریق تلفن عمومی تماسی با اینجانب برقرار و گفته شد که چرا در جلسه‌ای که باید شرکت می‌کردید، حضور ندارید؟، در حالی که من طبق برنامه در هیچ جلسه‌ای قرار نبود شرکت کنم.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان افزود:‌ آنها در جواب به من گفتند که برای شرکت در جلسه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان از شما دعوت شده است و ما هم اکنون در مقابل درب ورودی خوابگاه با یک پیکان سفید رنگ منتظر شما هستیم تا با هم به آن جلسه برویم.
ولی پور ادامه داد: من نیز از سر کنجکاوی برای شناختن این افراد، تصمیم گرفتم به درب خوابگاه مراجعه کنم. بعد از مراجعه اینجانب، یکی از این سه نفر به پیشواز من آمد و به این بهانه که می‌خواهد با 2 نفر دیگر تماسی برقرار کند تا با ماشین به سراغمان بیایند، از من خواست تا تلفن همراهم را به او بدهم.
وی افزود: پس از اینکه این فرد گوشی همراه مرا گرفت، با گرفتن مچ دستم، قصد داشت به زور مرا سوار ماشین کند و مدام به من توصیه می‌کرد که آرامش خود را حفظ کرده و فریاد نزنم.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در ادامه توصیف این ماجرا خاطرنشان ساخت: پس از اینکه دیدم وضعیت رو به خرابی می‌رود و تلاش آنها برای ربودن من جدی است، فریاد زدم، اما چون از درب خوابگاه دانشگاه دور شده بودیم، حراست دانشگاه صدای من را نشنید ولی چند نفر از ساکنان جوان منطقه صدای من را شنیدند و پیش از اینکه آنها بتوانند مرا سوار ماشین کنند، از دست آنها نجاتم دادند، با این حال قبل از رسیدن ساکنان منطقه، فردی که مچ من را در اختیار گرفته بود، با استفاده از وسیله‌ای که داشت، چندین ضربه سنگین به من وارد کرد.
ولی‌پور خاطرنشان ساخت:‌ من توانستم چهره این آدم‌ربایان را به خوبی ببینم و یکی از آنها را پیش از این در یکی از مراسم‌های دانشجویی دیده بودم اما قیافه و تیپ 2 نفر دیگر به دانشجو نمی‌خورد.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن حرکاتی اینچنینی برای ممانعت از فعالیت یک تشکل دانشجویی رسمی و قانونی مستقل در این دانشگاه گفت: کسانی که در گذشته دیگران را چماقدار و گروه فشار توصیف می‌کردند، امروز برای ممانعت از فعالیت تشکلی که مرامنامه و اساسنامه‌اش به تصویب مسئولان دانشگاه رسیده، دست به آدم‌ربایی می‌زنند.
ولی‌پور با تأکید بر پیگیری حقوقی این ماجرا گفت: وقت آن رسیده است که گروه‌های فشار و مدعیان دروغین آزادی‌ بیان و تکثر که در عمل هیچگونه پایبندی به آن ندارند، به خواست دانشجویان احترام بگذارند.
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه پس از این ماجرا، شکوائیه‌ای را تحویل نیروی انتظامی داده است، گفت: هم اکنون از سوی نیروی انتظامی تحت مراقبت ویژه قرار دارم. 
 


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط