1800 وقف‌نامه و رقبه در آستان قدس رضوی وجود دارد

در بحث تعامل با سازمان اوقاف و امور خیریه، در حال حاضر طرحی در حال تهیه و تدوین است که پس از انجام جلسات کارشناسی و تدوین نهایی، تفاهمنامه‌هایی بین دو طرف امضا خواهد شد. مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در توسعه موقوفات گفت: یکی از وظایف وقف، تلاش برای معرفی الگوهای اسلامی با زبان‌ و نمادهای جهانی است. ...
شنبه، 28 دی 1387
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
1800 وقف‌نامه و رقبه در آستان قدس رضوی وجود دارد
 مشاور اجرایی آستان قدس رضوی گفت: حدود 900 وقف‌نامه و بیش از 900 رقبه در این نهاد وجود دارد.
متولی حبیبی جمعه شب پس از بازدید مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌های کشور از رواق‌های جدید و تأسیسات حرم حضرت رضا (ع) و در دیدار با مدیران آستان قدس رضوی گفت: این وقف‌نامه‌ها در 26 ردیف مشخص شده و درآمد آنها به مصارف مورد نظر واقفان می‌رسد.
معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی نیز در این نشست گفت: بیش از دو‌‌ سوم درآمدهای موقوفاتی این نهاد در مسائل فرهنگی هزینه می‌شود.
امیر خوراکیان اظهار داشت: عمده فعالیت‌های فرهنگی آستان قدس رضوی در حرم مطهر و 14 موسسه شورای عالی فرهنگی صورت می‌گیرد که در مجموع صدها هزار زائر، مجاور، کودک، نوجوان و جوان را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث تعامل با سازمان اوقاف و امور خیریه، در حال حاضر طرحی در حال تهیه و تدوین است که پس از انجام جلسات کارشناسی و تدوین نهایی، تفاهمنامه‌هایی بین دو طرف امضا خواهد شد.

مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های آستان قدس رضوی در توسعه موقوفات گفت: یکی از وظایف وقف، تلاش برای معرفی الگوهای اسلامی با زبان‌ و نمادهای جهانی است.

محمد ضرابی ایجاد بیمارستان رضوی را در همین ارتباط ذکر کرد و اظهار داشت: آستان قدس رضوی علاوه بر پذیرایی و خدمات‌رسانی بهینه به 22 میلیون زائر و حدود یک میلیون زائر خارجی در سال، توجه ویژه‌ای به فرهنگ و خدمات اجتماعی دارد که از جمله می‌توان به ایجاد 14 موسسه بزرگ فرهنگی و بیمارستان رضوی اشاره کرد.
قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز هدف از این بازدید را آشنایی مدیران این سازمان با فعالیت‌های مدیریتی در زمینه‌های فرهنگی، خدمات‌رسانی، ساخت بناها و عمران و توسعه موقوفات و امور اقتصادی آن ذکر کرد.

محمود ساجدی‌فر گفت: آستان قدس رضوی و سازمان اوقاف و امور خیریه، دو نهاد اسلامی مرتبط با موقوفات هستند که تعامل، انتقال تجربیات و تضارب آرا بین مدیران دو مجموعه می‌تواند در حفظ، احیا و توسعه موقوفات، نقش مهمی ایفا کند.

وی با اشاره به رواق‌های امام خمینی (ره) و دارالحجه حرم رضوی گفت: بناهای جدید حرم مطهر رضوی به لحاظ بهره‌گیری از هنر معماری اسلامی و ایرانی دارای جذابیت بالایی است و قطعا دیدن این مکان‌ها و نیز اطلاعات پیرامون آن‌ها برای من و همکارانم بسیار قابل بهره‌برداری و کاربردی است.
ساجدی‌فر همچنین بر تعامل ادارات کل اوقاف استان‌ها با دفاتر نمایندگی و موقوفات آستان قدس رضوی تأکید کرد


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.