مجلس در نهایت صفا و دوستی به کابینه پیشنهادی رای دهد

حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: باید همه باهم رئیس جمهور را در زمینه اجرایی کردن مسائل پیشرفت آرمان‌های انقلاب و رفع مشکلات مردم تجهیز کنیم.
شنبه، 7 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مجلس در نهایت صفا و دوستی به کابینه پیشنهادی رای دهد
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: باید همه باهم رئیس جمهور را در زمینه اجرایی کردن مسائل پیشرفت آرمان‌های انقلاب و رفع مشکلات مردم تجهیز کنیم.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی که به تازگی از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شده، در اولین خطبه نماز جمعه امروز تصریح کرد: سعادت دنیا و آخر در رعایت تقوا است؛ تقوا یعنی کنترل نفس، تقوا یعنی تسلط بر غرایز، تقوا یعنی حاکم ساختن دین بر زندگی فردی و تقوا به معنای رها نبودن و مالک داشتن است.
 
*خداوند چه پذیرایی عجیب و فوق تصوری برای انسان کرده است
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی ماه رمضان را ماه اکتساب تقوا دانست و گفت: روزه که از سفرهای پر برکت خدا بر مومنین می‌باشد و از عباداتی است که با هیچ عبادتی قابل قیاس نیست.
 
به گزارش فارس امام جمعه موقت تهران ادامه داد: تمامی عبادت‌های که بر ما فرض شده است قالبی دارد اما روزه بین روزه‌گیر و خدای او و بیانگر پیوستن به الله است.
 
صدیقی به روایتی از پیامبر اکرم(صلی الله علیه وآله) مبنی بر اینکه نفس روزه‌دار تسبیح حساب می‌شود، اشاره کرد و گفت: محققان بیان کردند که انسان در هر شبانه روز بیش از 28 هزار بار نفس می‌کشد و در زمانی که نفس کشیدن در این ‌ماه تسبیح خداوند به حساب می‌آید ببینید خداوند چه پذیرایی عجیب و فوق تصوری برای انسان کرده است.
 
* نیازهای نفس هرگز ارضاء نمی‌شود
 
امام جمعه موقت تهران انسان را دارای غریزه‌ای لجام گسیخته و بی حساب و کتاب دانست و گفت: انسان نیز به مال شهرت، شهوت و سایر نیاز‌های طبیعی با حیوان مرزی ندارند.
 
وی ادامه داد: هر چقدر نیازهای نفس را بر طرف کنیم آن ارضاء نمی‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه روزه اراده انسان را تقویت می‌کند، افزود: روزه انسان را آنچنان می‌کند که اگر جهانی پر از آتش باشد و او را به دین او تهدید کند، اراده می‌کند که بسوزد و خاکستر شود اما دین خود را از دست ندهد.
 
صدیقی با بیان اینکه "به همین زودی عمر دنیوی ما برچیده می‌شود "، خاطر نشان کرد: در قیامت هر که قصرها، باغ‌ها، گلزارها، چشم های جاری، عسل مصفا و همسران دلپذیر دارد همه را از این دنیا فرستاده است.
 
* اگر نفس خود را کنترل کنیم، به دنبال پست و ریاست نمی‌رویم
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تقوا را باعث کنترل نفوس دانست و تصریح کرد: اگر نفس خود را کنترل کنیم بر سر مسائل سیاسی به جان یکدیگر نیافتیم، مغرور نمی‌شویم و به دنبال پست و ریاست نمی‌رویم.
 
امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: اینها را ما می‌توانیم ترک کنیم چرا که خدای از انسان چیزی را درخواست کرده و توقع دارد که انسان می‌تواند از عهده آن برآیید.
 
صدیقی خدا را اول، آخر، باطن و ظاهر خواند و گفت: پرستش یکی از مهمترین نیازهای انسان است و اگر خود را فانی بداند و در راه دوست قدم بردارد در آن زمان است که "خداوند با او ندار می‌شود. "
 
وی با بیان اینکه اگر ما خود را ارزان‌تر از آن بفروشیم ضرر کرده‌ایم یادآور شد: تقوا برای ما لباس ایجاد می‌کند - خصوصیت لباس این است که به انسان زمینه می‌دهد که خود را به جامعه عرض کند چرا که انسانی که در حمام وجود دارد نمی‌تواند با چنین ظاهری در جامعه حضور یابد - در زمانی که می‌خواهیم از دنیا بیرون برویم و در قیامت حضور پیدا کنیم باید لباس تقوا به تن کنیم و در این خصوص قرآن می‌فرماید. چرا برخی از انسان‌ها برهنه آمده‌اند؛ که البته تقوا برای انسان باعث یک لباس می‌شود.
 
وی در خصوص خطبه‌های نماز جمعه یاد آور شد: روزی از امام رضا (علیه السلام) پرسیدند که چرا خطبه‌های نماز جمعه را قبل از نماز می‌خواند اما خطبه‌های نماز های عید فطر را بعد از نماز که در جواب آن امام رضا(علیه السلام) پاسخ دادند نماز عید در سال یک بار اتفاق می‌افتد و مردم شاد هستند و برای گوش دادن به خطبه‌ها قطعا صحنه را ترک نمی‌کنند. اما نماز جمعه هر هفته برگزار می‌شود و اگر خطبه‌ها بعد از نماز جمعه گفته شود برخی‌ها از خطبه‌ها محروم می‌شوند.
 
صدیقی روز جمعه را ارتباط با قلب عالم دانست و تصریح کرد: روز جمعه روز پیوند با ولی اعظم ، روز جمعه هماهنگ با تمام عالم که به دور یک چیز می‌چرخند ما نیز می‌خواهیم در روز جمعه به دور آقا امام زمان بگردیم.
 
*تریبون نماز جمعه محلی برای ایجاد وحدت و حل مشکلات مردم است
 
حجت الاسلام کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه دوم ضمن تشکر از مقام معظم رهبری اظهار داشت: بنده هیچ گاه این زمینه را در خود نمی‌دیدم که بخواهم در مقابل خیل عظیم نماز گزاران جمعه سخنران باشم.
 
وی در خصوص اهمیت تریبون نماز جمعه با بیان اینکه ایجاد وحدت و حل مشکلات مردم باید موضوع مورد نظر باشد خاطر نشان کرد: هر کسی از این تریبون سوء استفاده کند و موجب سلب اعتماد مردم شود، در پیشگاه خداوند مسئولیت خواهد داشت.
 
* حجت‌الاسلام حکیم یک عالم مجاهد، زجردیده و از دودمان اصیل و ریشه‌دار حکیم بود
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به رحلت حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالعزیز حکیم رئیس مجلس اعلای شیعیان عراق وی را یک عالم مجاهد، زجردیده و از دودمان اصیل و ریشه‌دار حکیم عنوان کرد و گفت: ایشان فرزند آیت‌الله‌العظمی سید محسن حکیم یکی از استوانه‌های شیعه بود و در عمر خود داغ‌های فراوانی دید چرا که خاندان حکیم بیش از 60 شهید تقدیم آرمان‌های اسلامی کرده‌اند و ایشان نیز در زندان‌های مخوف بعثی دردهای زیادی را تحمل کرد و در تاسیس گروه بدر و انسجام میان مردم و شیعیان عراق نقش بسزایی داشت.
 
صدیقی افزود: روحانیون اصیل و از خانواده‌های ریشه‌دار باعث ثبات جامعه هستند و موجب جلب توجه توده‌ها به حکومت می‌شوند و بدون شک رحلت این عالم مجاهد ثلمه‌ای به شیعیان عراق وارد می‌کند.
 
وی خاطر نشان کرد: امیدوارم حوزه و حکومت عراق نبود ایشان را برای خود یک مسئولیت جدید بداند و در رفع کاستی‌های ناشی از عدم وجود ایشان تلاش کنند.
 
* آمریکایی‌ها می‌خواهند به بهانه جنایات اخیر اقامت نامشروع خود را در عراق ادامه دهند
 
رئیس دادگاه انتظامی قضات با اشاره به جنایات اخیر در عراق اظهار داشت: این جنایات امنیت عراق را نشانه گرفته و این خارجی‌ها و آمریکایی‌ها که در این کشور هستند می‌خواهند به بهانه این جنایات و با امضاء قرار داد امنیتی، اقامت نامشروع خود را در این کشور ادامه دهند.
 
صدیقی تصریح کرد: عراق آرام هم در اخراج خارجی‌ها و هم در ثبات منطقه موثر است و ما از ملت و دولت عراق توقع داریم تا دست به دست هم داده و با توکل بر خدا و همدلی بیشتر بر این مشکلات پیروز شوند.
 
* سخت‌کوشی، ساده‌زیستی و ولایت‌مداری از خصوصیات بارز شهیدان رجایی و باهنر بود
 
خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر آنها را نماد رئیس جمهور و نخست وزیر بسیجی ولایی، مومن، اخلاق مدار، سخت‌کوش، عالم، ساده‌زیست و ولایت‌مدار دانست و گفت: حضرت امام(ره) پس از شهادت این دو عزیز آنها را سمبلی برای حکومتی دانست که اشرافی‌گری، قیافه‌گرفتن و جدا شدن از مردم به هیچ وجه به حریمشان راه پیدا نمی‌کند.
 
وی 3 ویژگی سخت‌کوشی، ساده‌زیستی و ولایت‌مداری را از خصوصیات بارز این شهیدان دانست که هم در این دنیا مایع عزت آنها بود و هم در آخرت موجب رو سپیدی آنها شد.
 
* برخی سعی کردند حضور بی‌سابقه مردم در انتخابات را به یک چالش جدی تبدیل کنند
 
خطیب موقت نماز تهران با اشاره به برخی مشکلات پس از انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم ما ملت عزیز و با سعه صدر بالایی هستند که با این حضور بی‌سابقه و رای قاطع به یک رئیس جمهور که در دنیا سابقه ندارد موجب اقتدار و عظمت نظام اسلامی شدند.
 
صدیقی گفت: برخی سعی کردند این‌ فرصت استثنایی را که می‌رفت موجب اقتدار، انسجام و پیشرفت ایران در بین کشورهای منطقه باشد، به یک مشکل و چالش جدی تبدیل کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: مطمئنم هر کس که عامل این کار که به فرموده مقام معظم رهبری جنگ نرمی است که از گذشته تدارک دیده بودند، باشد باید بداند این یک خطای شخصی نیست و امیدوارم اگر همه دست به هم دهند و مشکلات را فراموش کنند خدا نیز به ما کمک خواهد کرد.
 
* همه باید رئیس جمهور را در رفع مشکلات مردم کمک کنند
 
صدیقی اظهار داشت: باید کمک کنیم تا رئیس جمهوری که با انتصاب مقام معظم رهبری و رای مردم بر مسند شرعی و قانونی نشسته است در سنگر قدرت استقرار پیدا کند و همه باهم او را در زمینه اجرایی کردن مسائل پیشرفت آرمان‌های انقلاب و رفع مشکلات مردم تجهیز کنیم.
 
خطیب نماز جمعه تهران گفت: بر اساس اختیارات قانونی، رئیس جمهور می‌تواند وزرایی را که صالح دانسته به مجلس معرفی کند و مجلس نیز باید بنا به فلسفه قانونی، کسانی را که ساده‌زیست، دارای حسن سابقه، استکبار ستیز، سخت کوش، ولایت‌مدار می‌داند به آنها رای دهد. کابینه باید مثل خود آقای رییس جمهور که پرتلاش و بیقرار در خدمت است، بدود.
 
صدیقی از مجلس خواست هر چه زودتر، در نهایت صفا و دوستی و در خور ملتی که هیچ وقت کم نگذاشتند، موجب تکمیل و تشکیل کابینه و دولت شود تا کارها پیش برود.
 
* جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین یکی از هولناک‌ترین جنایت‌ها در جهان است
 
صدیقی جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین را یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های استثنایی در جهان نامید و گفت: این رژیم ناجوانمردانه جوان فلسطین را می‌دزد، اعضای بدن آنها را بیرون می‌آورد و جنازه‌های آنها را به بدترین وضع به خانواده‌هایشان تحویل می‌دهد و دنیای استکبار که حتی دم از حقوق حیوانات می‌زد و هر کس که در مسیر آنها عمل نکند برچسب می‌خورد، تنها ماشاگر این موضوع است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: آنها بدانند که دست انتقام الهی از آستین امام زمان(عج الله تعالی الفرجه الشریف) بیرون خواهد آورد و آنها را به سزای عملشان می‌رساند.
 
وی همچنین با اشاره به سالروز وفات حضرت خدیجه (سلام الله علیها) به ذکر ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی و ساده‌زیستی همسر پیامبر(صلی الله علیه و آله) پرداخت.


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم فوژان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم فوژان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم راتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم راتا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سرینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سرینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
حکمت | تنها حکومت ولایی در طول تاریخ / استاد عالی
music_note
حکمت | تنها حکومت ولایی در طول تاریخ / استاد عالی
معنی اسم دالیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دالیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم لیدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم لیدا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم روژان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم روژان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم مایسا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم مایسا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دانیار و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم دانیار و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سارینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم سارینا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کاملیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم کاملیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم شایلین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم شایلین و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
راسخون برگزار می‌کند: قرعه‌کشی بزرگ کمک هزینه پیاده‌روی اربعین
راسخون برگزار می‌کند: قرعه‌کشی بزرگ کمک هزینه پیاده‌روی اربعین
معنی اسم بلال و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم بلال و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ویان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ویان و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال