طباطبایی :قريب به 500 نفر از روحانیت در جنگ تحميلي به شهادت رسيدند

تنها روحانيت شيعه است كه اگر مردم را به كاري دعوت مي‌كند، خودش پيشتاز است و اگر حرفي از نماز و روزه و خمس مي‌زند، خودش جلوتر است و در جنگ هم خودش پيشرو و جلوتر از همه بوده است. وي خاطرنشان كرد: بيش از 600 نفر از روحانيون اصفهان به شهادت رسيدند كه شهيد مدرس و شهيد بهشتي هم جزو اين دسته هستند و قريب به 500 نفر از ايشان در جنگ تحميلي به شهادت رسيدند و اين در حالي‌ست كه جمعيت روحانيون...
شنبه، 18 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
طباطبایی :قريب به 500 نفر از روحانیت در جنگ تحميلي به شهادت رسيدند
فارس: نماينده ولي فقيه در استان با اشاره با برگزاري يادواره گراميداشت 600 روحاني شهيد در اصفهان در هفته آينده، حضور روحانيت در همه صحنه‌هاي انقلاب را از جمله دلايل همراهي مردم و موفقيت اين انقلاب برشمرد و گفت: روحانيت در كشور ما به عنوان يك طبقه اجتماعي مطرح نيست، بلكه از خود مردم، از بطن مردم و متعلق به مردم است و اين افتخار براي روحانيت است كه هميشه همراه و همگام با مردم و در همه صحنه‌ها پيش قدم بوده است.
 
آيت‌الله سيد‌يوسف طباطبايي‌نژاد در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته اصفهان با اشاره به هفته نيروي انتظامي، از خدمات اين نيرو در برقراري آرامش و امنيت در جامعه تقدير كرد و گفت: هميشه يكي از بزرگ‌ترين آرزوهاي بشر، امن بودن محل امنيت بوده و به‌حمدالله در كشور ما امنيت به نحو مطلوبي برقرار است كه عمده اين بار بر عهده نيروي انتظامي است.
وي با تاكيد بر اينكه مردم بايد هميشه يار و همكار و نيروهاي اطلاعاتي نيروي انتظامي باشند، گفت:
مردم بايد همانطور كه در اول انقلاب همكار وزرارت اطلاعات و نيروهاي امنيتي براي شناسايي منافقين بودند، هم‌اكنون نيز در كنار اين نيروها باشند و اگر آمريكا مي‌خواست يك چنين گروهي را در كشور خود جمع كند به يقين نمي‌توانست، كما اينكه در يافتن و مقابله با نيروهاي طالبان و برخي موارد ديگر بي‌عرضه‌اند و اگر هم دروغ مي‌گويند كه جنايتكارند، اما نيروهاي امنيتي ايران هميشه با حمايت مردم در همه عرصه‌ها سربلند بوده‌اند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با محكوم كردن جنايات اخير رژيم غاصب صهيونيستي در برخورد با مسلمانان در مسجد الاقصي، خواستار موضع‌گيري جهان اسلام و دولت‌ها عليه اين جنايات شد.
نماينده ولي فقيه در استان با اشاره با برگزاري يادواره گراميداشت 600 روحاني شهيد در اصفهان در هفته آينده، حضور روحانيت در همه صحنه‌هاي انقلاب را از جمله دلايل همراهي مردم و موفقيت اين انقلاب برشمرد و گفت: روحانيت در كشور ما به عنوان يك طبقه اجتماعي مطرح نيست، بلكه از خود مردم، از بطن مردم و متعلق به مردم است و اين افتخار براي روحانيت است كه هميشه همراه و همگام با مردم و در همه صحنه‌ها پيش قدم بوده است.
طباطبايي‌نژاد افزود: تنها روحانيت شيعه است كه اگر مردم را به كاري دعوت مي‌كند، خودش پيشتاز است و اگر حرفي از نماز و روزه و خمس مي‌زند، خودش جلوتر است و در جنگ هم خودش پيشرو و جلوتر از همه بوده است.
وي خاطرنشان كرد: بيش از 600 نفر از روحانيون اصفهان به شهادت رسيدند كه شهيد مدرس و شهيد بهشتي هم جزو اين دسته هستند و قريب به 500 نفر از ايشان در جنگ تحميلي به شهادت رسيدند و اين در حالي‌ست كه جمعيت روحانيون اصفهان در اول انقلاب 3 هزار نفر بوده و اين يعني قريب به يك ششم روحانيون در جنگ تحميلي به مقام شهادت نائل شدند و اين به جز فرزندان و نزديكان جامعه روحانيت است و در حقيقت درصد حضور روحانيت در جنگ بيش از ساير گروه‌ها‌ست.
وي با اشاره به همراهي رهبركبير و رهبر معظم انقلاب با مردم در طول تاريخ گفت: امام خميني (ره) وقتي در نجف تشريف داشتند به مردم پيغام مي‌دادند كه من تاسف مي‌خورم كه‌ بين شما نيستم و رهبر عزيز انقلاب هم در سفر به مازندران كه واقعا هم مردم استقبال گرمي از ايشان زير باران كردند، در ابتداي صحبت به نوعي بغض كرده بودند كه چرا من مانند شما مردم نمي‌توانم در زير باران باشم و اين نشان‌دهنده اوج مردمي بودن رهبران اين انقلاب است.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با تسليت سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در روز چهارشنبه هفته آينده گفت: اميدورام اين مراسم در سه روز و يا بصورت هفته جعفريه در اصفهان گرامي‌داشته شود ، چرا كه اين امام همام نقش بسياري در اسلام داشته‌اند و در سن 35 سالگي به امامت منصوب و در طول 34 سال امامت خود، فرهنگ غني اسلام را پياده كردند.
‌طباطبايي‌نژاد در سخنان ديگري با تبريك روز كاهش بلاياي طبيعي، بر حفظ محيط زيست در جامعه تاكيد كرد و گفت: همه بايد با هم كمك كنند تا علاوه بر حفظ نظافت و سرسبزي محيط، از پيشروي آلودگي‌هاي مختلف جلوگيري كنند.
وي با اشاره به روز گرامي‌داشت معلولان و سالمندان افوزد: من بارها به شهرداري و بهزيستي گفته‌ام كه اين طبقه جامعه ما نيازمند داشتن پاركي هستند تا به راحتي در آنجا حضور يابند و با توجه به موقعيت خاص جسمي و رواني‌شان، انجام اين كار لازم است كه گويا شوراي شهر زميني را براي آنان انتخاب كرده كه اميدوارم تا آخر امسال درخت كاري و كارهاي اوليه احداث پارك معلولان انجام شود
 
 

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پيشنهادات شما هستيم :
news@rasekhoon.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.