مراسم معارفه حجت‌الاسلام علی محمدی در سازمان اوقاف

مراسم معارفه سرپرست جدید سازمان اوقاف و امور خیریه که با حضور آیت‌الله جنتی، آیت‌الله تسخیری، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، حجت‌الاسلام تقوی رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه، جمعی از نمایندگان مجلس، سرداران سپاه، روحانیت و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و وزیر ارشاد برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش وقف و با تبریک آغاز دهه کرامت گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه بزرگی به نام وقف وجود دارد که از آموزه‌های دینی ماست و اگر مورد ....
شنبه، 2 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
مراسم معارفه حجت‌الاسلام علی محمدی در سازمان اوقاف
ویرایش عکس خرداد 99

وزیر اطلاعات با تاکید بر اینکه بسیاری از نقص‌ها و خلاهای موجود در مباحث فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با احیای فرهنگ وقف برطرف کرد، گفت: نیاز است مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه در این زمینه نقش آفرینی کنند.
 حجت‌الاسلام حیدر مصلحی صبح روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه سرپرست سابق و جدید سازمان اوقاف و امور خیریه که با حضور آیت‌الله جنتی، آیت‌الله تسخیری، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، حجت‌الاسلام تقوی رئیس سیاستگذاری ائمه جمعه، جمعی از نمایندگان مجلس، سرداران سپاه، روحانیت و نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و وزیر ارشاد برگزار شد با اشاره به اهمیت نقش وقف و با تبریک آغاز دهه کرامت گفت: در نظام جمهوری اسلامی ایران سرمایه بزرگی به نام وقف وجود دارد که از آموزه‌های دینی ماست و اگر مورد توجه جدی قرار گیرد، می‌تواند در بسیاری از مباحث فرهنگی و اجتماعی نقش بزرگی ایفا کند.
وی با تاکید براینکه بسیاری از نقص‌ها و خلاهای موجود در مباحث فرهنگی و اجتماعی را می‌توان با احیای فرهنگ وقف برطرف کرد، افزود: در طول 30 سال گذشته آن طور که باید در حق این آموزه دینی و نقش‌هایی که می‌تواند ایفا کند توجه لازم نشده است و بنابراین باید در این بخش تجدیدنظر شود.
رئیس سابق سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: نیاز است مجلس شورای اسلامی، دولت و قوه قضائیه در این زمینه نقش آفرینی کنند.
مصلحی با اشاره به فعالیت های خود در سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد: مدتی که در این سازمان انجام وظیفه می‌کردم، در سطح بسیار پایینی توانستیم تحولی را در مسئله وقف به وجود بیاوریم و توجهات را به این سمت جلب کنیم و اگر موقوفات حوزه‌های علمیه در کشور احیا شود به خوبی می‌تواند نیازهای اقتصادی و فرهنگی حوزه را برطرف کند.
وزیر اطلاعات به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر شناسایی و احیای موقوفات اشاره کرد و گفت: در پی اجرای این طرح، تنها در بازار تهران دو هزار و 200 موقوفه مربوط به حوزه علمیه شناسایی شد که البته به دلایل مختلف احیای این فرهنگ به درستی انجام نمی‌شود.
وی با بیان اینکه مجموعه‌های مختلف باید برای احیای این آموزه دینی و گسترش فرهنگ وقف به میدان بیایند، اظهار کرد: موقوفات مربوط به نهضت امام حسین(ع) در جمهوری اسلامی ایران به خوبی می‌تواند این فرهنگ را احیا کند و در سطح بسیار بالایی در بین جوانان و نوجوانان فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی را در مسیر نهضت امام حسین(ع) قرار دهد.
وی موقوفات امامزادگان را یکی دیگر از سرمایه های ایران اسلامی و قطب فرهنگی در زمینه وقف دانست و گفت: اگرچه موقوفات امامزاده ها اثرگذاری بسیار بالایی در مباحث فرهنگی داشته اند اما با کمال تاسف این سرمایه نیز مورد بی‌توجهی قرار گرفته است.
مصلحی ادامه داد: البته فعالیت‌های بسیار خوبی در سازمان اوقاف و مسئولان ادارات کل در استان‌ها در این جهت صورت گرفته است تا این حرکت استمرار پیدا کند. 
 
سوابق علمی و مسئولیتی حجت‌الاسلام علی محمدی به شرح ریر می باشد؛
الف – مشخصات فردی :
 نام و نام خانوادگی : علی محمدی سیرت
 متولد : 1339 صادره از : اراک
ب - سوابق علمی و تحصیلی:
 
- ورود به حوزه علمیه قم شهریور سال 1351
 - گذراندن سطوح تحصیلی مقدمات در محضر اساتید محترم حجج اسلام معصومی - رضوانی – قائمی – بیگدلی – علمی – طالقانی – نکونام و شهید سلیمی و اساتید دروس سطح در محضر حضرات، استادی - صلواتی – ستوده – مقتدایی – محقق – وجدانی - فاضل لنکرانی – سید ابوالفضل موسوی تبریزی و فاضل هرندی.
 - دروس فلسفه و کلام و علوم قرآنی در محضر اساتید محترم : آیت الله مصباح یزدی – آیت الله مظاهری – حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمدی - حجت الاسلام والمسلمین فیاضی. -
 دروس خارج فقه و اصول در محضر اساتید محترم : مرحوم آیت الله فاضل لنکرانی - آیت الله وحید خراسانی – آیت الله حاج آقا مجتبی تهرانی و آیت الله العظمی خامنه ای.
 - تحصیلات : دکترای رشته معارف و علوم سیاسی موسسه آموزشی امام خمینی (تهیه رساله و دفاع). و بیش از 10 سال سابقه تدریس در دانشکده علوم و دانشکده فنی دانشگاه تهران ، دانشسرای عالی علوم، استان مرکزی ، دانشکده علوم قضایی ، دانشکده تربیت معلم و مراکز آموزشی سپاه.
 
ج – سوابق اجرایی:
- مسئول بسیج استان مرکزی در دوران دفاع مقدس.
 - مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان مرکزی.
- مسئول نمایندگی ولی فقیه در ستاد مشترک سپاه.
 - مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان حفاظت اطلاعات سپاه.
 - مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی زمینی سپاه.
 - مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی مقاومت بسیج سپاه.
د – سوابق اجتماعی:
- عضو شورای سیاست گذاری امور مساجد.
 - عضو هیات نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان استان تهران.
 - عضو هیئت موسس و هیئت امناء روحانیون رزمنده پیرو ولایت.
/1001/


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.