نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف:

امامزادگان سرمایه های ملی و معنوی مردم ایرانند

نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم کنگره بزرگداشت مقام علمی و معنوی امامزاده عیسی (ع) با اشاره به منزلت و جایگاه امامزادگان در ایران گفت: وجود امامزادگان و بقاع متبرکه سرمایه های ملی، معنوی و اعتقادی برای مردم هستند همچنانکه امام راحل نیز فرمودند: من امیدوارم مردم در پناه این بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند.
چهارشنبه، 5 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امامزادگان سرمایه های ملی و معنوی مردم ایرانند

راسخون : نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه در مراسم کنگره بزرگداشت مقام علمی و معنوی امامزاده عیسی (ع) با اشاره به منزلت و جایگاه امامزادگان در ایران گفت: وجود امامزادگان و بقاع متبرکه سرمایه های ملی، معنوی و اعتقادی برای مردم هستند همچنانکه امام راحل نیز فرمودند: من امیدوارم مردم در پناه این بقاع متبرکه در آرامش زندگی کنند.


به گزارش راسخون، حجت الاسلام و المسلمین محمدی در کنگره مقدماتی بزرگداشت مقام علمی و معنوی امامزاده سید عیسی (ع) در کوهرنگ چهار محال و بختیاری که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد.

هدف از برپایی این کنگره را شناخت این بزرگواران به مردم و بیان کرامات امامزادگان دانست وگفت: در مقایسه با پیش از انقلاب که مردم شناختی نسبت به امامزادگان نداشتند، در حال حاضر این بقاع متبرکه به خوبی در جامعه معرفی شده و مقام ومنزلت ایشان بیش از پیش برای مردم تبیین شده است.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه میزان شناخت مردم از امامزاده های مدفون در این کشور عمقی نیست، گفت: براین اساس معرفی امامزاده ها و اطلاع رسانی از کرامات و مقام و منزلت ایشان یکی از اهدافی است که به تدریج در سطح جامعه در حال تحقق است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بر ضرورت آبادسازی بقاع متبرکه در سطح استان های کشور تاکید وگفت: با شکوفایی و آبادسازی بقاع متبرکه و تبدیل این مراکز به مرکز تبلیغ دین و قطب فرهنگی باید در راستای مقابله با تفکرات الحادی و التقاطی در کشور تلاش کنیم.

وی پاسخگویی به نیاز فکری و بشری مسلمین به ویژه جوانان را از دیگر ضرورت برگزاری این کنگره برشمرد و گفت: بشر فطرتا به گونه ای خلق شده که به خداپرستی و یکتاپرستی توجه دارد ولی متاسفانه دشمنان با تدوین برنامه های مختلف همواره سعی در انحراف و گمراهی بشر به منظور دستیابی به منافع بیشتر دارند.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با اشاره به ظرفیت های فرهنگی این استان گفت: چهار محال و بختیاری سرزمینی است که بیش از یک هزار سال ارادت ومحبت به اهل بیت دارد و شاهد این قضیه حضور امامزادگان و فرزندان عظیم الشان این بزرگواران در این سرزمین است که مردم این سرزمین با ارادت و محبت ملجا و ماوایی برای فرزندان پیامبر و اهل بیت فراهم کردند.

وی در ادامه با اشاره به بیانات امام راحل (ره) با تجلیل از شهامت و دلاوری عشایر در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: عشایر ذخایر انقلاب اند و در دوران دفاع مقدس، عشایر عملا نشان دادند وفادار به قرآن و اسلام هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس ماموریت های سخت و طاقت فرسایی که برخی از یگان ها توان انجام آن ماموریت را نداشته به عشایر واگذار می شد که به خوبی هم از عهده آن برمی آمدند و در حال حاضر عشایر در مقابله با دشمنان حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه این نخستین کنگره بزرگداشت امامزادگان در کشور است، گفت: این از برکات اسلام، قرآن، اهل بیت، امامت و ولایت است که ما چنین کنگره ای را برگزار می کنیم.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به به حدیثی از پیامبر (ص) در ارتباط با جایگاه ائمه (ع) گفت: من بین شما دو اصل مهم به امانت می گذارم، یکی قرآن و دیگری عترت و اگر به این دو امانت همواره تمسک بجویید گمراه نخواهید شد، قرآن سرمایه ای بی بدیل است.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: هم اکنون که در آستانه ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن هستیم باید از آن نعمت الهی بهره بگیریم.

وی اینکه خانه هایتان را با قرآن روشن کنید، گفت: خانه ای که قرآن در آن خوانده نمی شود بسیار سیاه و تاریک است.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف بر ضرورت بهره گیری از نورانیت قرآن تاکید کرد و گفت: قرآن کتاب زندگی است چرا که این کتاب مقدس آسمانی می تواند الگوی بزرگی برای زندگی مسلمانان باشد.

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه قرآن تنها نقطه نجات بخش انسان است، گفت: آموزش قرآن توسط والدین ضروری است چرا که قرآن صراط مستقیم را به ما نشان می دهد.

محمدی با بیان  اینکه امامزادگان در پیشگاه خداوند متعال از جایگاه رفیعی برخوردار هستند، گفت: امامزاده عیسی (ع) عالم و فقیه دانشمند زمان خود بوده که در راستای ترویج اسلام به ایران و سپس این استان آمده است.

وی خاطر نشان کرد: امامزادگان از مقام معنوی وجایگاه والایی در نزد خداوند بهره مند هستند، ایشان الگو و سبب آرامش و برکت بندگی بشریت هستند، اگر به امامزادگان به عنوان قطب فرهنگی توجه شود جوانان ما هرگز به قطب های سوفی گری و فرقه های منحرف گرایش پیدا نمی کنند.

وی افزود: دشمنان اسلام و اهل بیت با گسترش و ترویج ماهواره و اینترنت درصدد انحراف جوانان هستند و می خواهند ارتباط اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان را با امامزادگان قطع کنند و ما وظیفه داریم با ترویج فرهنگ زیارت امامزادگان اجازه ندهیم دشمنان به اهدف شوم خود برسند.

سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه نباید قومیت ها، زبان و لباس منطقه سبب شود بین ما اختلاف به وجود آید، گفت: باید اختلاف ها را کنار بگذاریم چرا که دشمنان به دنبال ایجاد یاس و ناامیدی در مسلمانان هستند.

اجلاسیه مقدماتی کنگره بزرگداشت مقام علمی و معنوی امامزاده سید عیسی (ع) با حضور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و جمعی از مسئولان استانی روز گذشته در کوهرنگ برگزار شد.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

901

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.