مدیر کل اوقاف هرمزگان:

امامزادگان دارای قدمت بالای هرمزگان بازسازی می شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت:‌ اوقاف بازسازی ساختمان امامزادگان دارای قدمت بیش از 400سال و امامزادگانی که نزدیک به دوران ائمه هستند را در دستور کار دارد.
يکشنبه، 20 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امامزادگان دارای قدمت بالای هرمزگان بازسازی می شود

ویرایش عکس تیر 99

راسخون :
مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان گفت:‌ اوقاف بازسازی ساختمان امامزادگان دارای قدمت بیش از 400سال و امامزادگانی که نزدیک به دوران ائمه هستند را در دستور کار دارد.

به گزارش راسخون به نقل از اوقاف استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه ساختمان امامزادگان نزدیک به دوران ائمه مورد بازسازی و احیا قرار می گیرند، تصریح کرد: بر این اساس تعداد 30بقعه متبرکه در کل استان مورد توسعه ،‌باز سازی و ترویج قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه توسعه و احیا قدمگاه ها در دستور کار اوقاف نیست، ادامه داد:‌ در خصوص شجرنامه و نسب شناسی امامزادگان استان اقداماتی از طریق نسب شناسان و محققان معتبر در کتابخانه های آیت الله مرعشی نجفی،آستان قدس رضوی و در قم در دست بررسی و پیگیری است.

عبادی افزود: ‌نسب شناسی تعدادی از امامزادگان به اتمام رسیده و شجرنامه گروه دیگری از امامزادگان پیشرفت 70 درصدی داشته و نسب شناسی باقی مانده امامزادگان استان در دست بررسی است.
 

وی با اشاره به اینکه بر اساس آخرین تحقیقاتی که از محققان معتبر دریافت شده شجرنامه و نسب شناسی چهار امامزاده در هرمزگان به اتمام رسیده و مورد تایید مراکز نسب شناسی قرار گرفته است، خاطر نشان کرد: این چهار امامزاده شامل امامزاده سید سلیمان(ع) در بخش مرکزی بندرعباس،امامزاده شاه صفی الدین در هماگ ،امامزاده سید مظفر در قشم و امامزاده سید محمود در رودان است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اظهار داشت: علاوه بر امامزادگان مذکور کار تحقیقات جهت نسب شناسی سه امامزاده دیگر در استان پیشرفت 70 درصدی داشته است.

به گفته حجت الاسلام عبادی این تعداد از امامزادگان که نسب شناسی آنها 70 درصد پیشرفت داشته شامل امامزاده سید مظفر بندرعباس ،امامزاده سید محمد حاجی آباد و امامزاده شاه محمد تقی در بندرعباس است.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

901

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.