تشکل مستقل دانشجویی با عنوان پویش عدالت اعلام موجودیت کرد

از زمان حکومت امام علی (ع) تا انقلاب اسلامی ایران، در هیچ مقطعی از تاریخ تشیع، اندیشه عدالت خواهی شیعی این چنین فرصت بروز و ظهور نهادینه در قالب یک نظام سیاسی - اجتماعی نیافته بود و شیعه تا این زمان همواره در جستجوی بازیابی اندیشه و هویت خویش و رهایی از پرچم جور بوده است. در بخش دیگر بیانیه تصریح شده است: استقرار دوباره گفتمان عدالت طلبانه در نظام جمهوری اسلامی و سرلوحه قرار دادن این شعار توسط مسوولان، روحی تازه در کالبد این جنبش دمید اما در عین حال سطح جدیدی از انتظارات به جا و مشروع...
شنبه، 21 آذر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تشکل مستقل دانشجویی با عنوان پویش عدالت اعلام موجودیت کرد
 
تشکل مستقل دانشجویی دانشجویان ایرانی اروپا و امریکا تحت عنوان " پویش عدالت " با صدور بیانیه ای اعلام موجودیت کرد.   
به گزارش روز جمعه ایرنا، در بیانیه تشکل یاد شده با اشاره به عید غدیر آمده است: تاریخ پرفراز و نشیب تشیع، از سبزی صبح غدیر و عید ولایت آغاز گشته و به سبزی ظهور منتهی خواهد شد و ظهور منجی قبل از هر چیز تداعی گر عدالت، یعنی ظهور نوعی اصیل از مناسبات انسانی است که برخاسته از فطرت خداجوی انسان‌هاست.
این بیانیه ادامه می دهد که در فراز و نشیب تاریخ ، هیچ حرکتی و جنبش برحقی بدون توسل به عدالت، این رکن رکین فطرت بشری و اصل اعتقادی تشیع، منصه بروز نیافته است و یا ابتر مانده است.
از زمان حکومت امام علی (ع) تا انقلاب اسلامی ایران، در هیچ مقطعی از تاریخ تشیع، اندیشه عدالت خواهی شیعی این چنین فرصت بروز و ظهور نهادینه در قالب یک نظام سیاسی - اجتماعی نیافته بود و شیعه تا این زمان همواره در جستجوی بازیابی اندیشه و هویت خویش و رهایی از پرچم جور بوده است.
در بخش دیگر بیانیه تصریح شده است: استقرار دوباره گفتمان عدالت طلبانه در نظام جمهوری اسلامی و سرلوحه قرار دادن این شعار توسط مسوولان، روحی تازه در کالبد این جنبش دمید اما در عین حال سطح جدیدی از انتظارات به جا و مشروع را ایجاد کرد.
در بخش دیگر بیانیه آمده است : جنبش دانشجویی به اقتضای روحیات پاک و نگرش پویا و نقادانه نسل جوان همواره در عدالت طلبی پیشرو بوده و با اتکا به پیشینه ای پرفراز و نشیب و البته پرافتخار در مبارزه با استبداد پهلوی و امپریالیسم امریکایی، برگ های زرینی از تاریخ معاصر ایران اسلامی را رقم زده است.
در این بیانیه این تشکل تصریح شد: اینک دانشجو با تکیه بر روحیات عدالتخواهانه و ظلم ستیزانه و با توسل به اندیشه های ناب شیعی و پیروی از ولایت ائمه اطهار علیهم السلام و اعتقاد به استمرار حرکت آنان در ولایت فقیه، بار دیگر به صحنه آمده است تا با پرسشگری و نقادی و به دور از جنجال و شعار و تکیه بر ضمیر آگاه و روشنفکری خویش، و با درنظر داشتن منافع ملی ، یک بار دیگر صحنه ای حماسی همچون اسلاف استکبارستیز خویش بیافریند و مبارزه با تبعیض و نظام ناعادل حاکم بر مناسبات بین‌المللی مبتنی بر هژمونی سرمایه‌داری مانند مرکزی برای تئوری‌پردازی در این حیطه و بازویی مناسب برای کمک به عملیاتی کردن آن در سطح جامعه باشد.
" پویش عدالت " ، نامی است از این پس آشنا در عرصه تاریخ جنبش دانشجویی و متشکل از جمع کثیری از نخبگان و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اروپا و امریکا است که در راستای اهداف مذکور خواهد کوشید.
در بخش پایانی این تشکل آمده است: 16 آذر امسال، فرصتی است برای یادآوری اندیشه های ضد ظلم و استکبارستیزانه دانشجویان و " پویش عدالت" و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اروپا و امریکا نیز مانند سایر دانشجویان بیدار در داخل کشور، در راستای عدالت در حیطه داخلی و مبارزه با فساد، تبعیض و ویژه خواری و همچنین عدالت درحیطه خارجی و سیاست بین الملل و مبارزه با امپریالیسم سیاسی - فرهنگی غرب به سردمداری آمریکا، فریاد برخواهند آورد و خواهان درافکندن نظمی جدید در عرصه کنش متقابل دولت - ملت ها در صحنه بین الملل هستند.

/1001/

منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.