75 پژوهشگر از 5 قاره جهان در همایش دکترین مهدویت حضور دارند

دبیر ششمین همایش بین‌المللی مهدویت از حضور 75 پژوهشگر مهدویت از 5 قاره جهان خبر داد و گفت: 57 نفر از این متفکران را مردان و 18 نفر دیگر را زنان تشکیل می‌دهند.
چهارشنبه، 30 تير 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
75 پژوهشگر از 5 قاره جهان در همایش دکترین مهدویت حضور دارند
ویرایش عکس شهریور 99

راسخون:
نشست خبری ششمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت پیش از ظهر امروز با حضور حجت‌الاسلام سیدمسعود پورسیدآقایی، دبیر این همایش، حجت‌الاسلام محمد اختری، دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و حجت‌الاسلام عبدالله رضایی، دبیر سومین جشنواره بین‌المللی آینده روشن در سالن کنفرانس مجمع جهانی اهل‌بیت برگزار شد.
در ابتدای این نشست، پورسیدآقایی دبیر ششمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: تاکنون در فعالیت‌های مهدوی تنها نگاه اعتقادی و نظری رایج بود، اما به برکت جمهوری اسلامی و راهنمایی‌های امام راحل و مقام معظم رهبری ما شاهد رویکرد راهبردی کاربردی در آموزه‌های مهدویت هستیم.
وی افزود: تاکنون 5 دوره همایش بین‌المللی دکترین مهدویت برگزار شده است و ما سعی کرده‌ایم که در تمامی این دوره‌ها همایش دارای رویکرد راهبردی کاربردی باشد و با همین هدف ششمین همایش را نیز برگزار می‌کنیم.
وی ادامه داد: تا به امروز 385 مقاله به زبان فارسی از داخل کشور دریافت کرده‌ایم که از این تعداد 28 مقاله پذیرفته‌ شده‌اند و 16 مقاله در کنار 16 مقاله خارجی فرصت طرح در همایش را دارند.
پورسیدآقایی در ادامه گفت: از 28 مقاله پذیرفته شده 6 مقاله توسط خانم‌ها و 22 مقاله توسط آقایان تولید شده است. نویسندگان 7 مقاله دارای مدرک تحصیلی دکتری و 6 تن نیز دانشجوی مقطع دکترا هستند. 13 مقاله توسط کارشناسان ارشد و 2 مقاله نیز توسط دارندگان مدرک کارشناسی ارسال شده است.
وی با بیان اینکه از میهمانان دعوت شده از آمریکا به دلیل مشکلاتی در اخذ ویزا، تنها یک نفر در همایش حضور دارد، گفت: 75 تن از پژوهشگرانی که مقالاتشان به بخش نهایی راه پیدا کرده است، در همایش حضور خواهند داشت. 57 تن از این متفکران مرد و 18 تن دیگر زن هستند.
دبیر ششمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت گفت: پژوهشگران دعوت شده از 5 قاره جهان هستند به این نحو که 7 نفر از اروپا، یک نفر از آمریکا، یک نفر از استرالیا، 5 نفر از کانادا و 35 نفر از آسیا در این همایش حضور خواهند داشت. 38 تن از پدیدآوردندگان مقالات خارجی راه یافته به همایش دارای مدرک تحصیلی دکترا و 14 تن نیز دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد هستند.
وی با بیان اینکه مراسم افتتاحیه ساعت 17:30 دقیقه شنبه 2 مرداد آغاز می‌شود، گفت: در این همایش علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی و سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنرانی خواهند کرد و در مراسم اختتامیه که روز یکشنبه 3 مرداد برگزار خواهد شد آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی به همراه مهرداد بذرپاش، رییس سازمان ملی جوانان و غلامعلی حداد عادل رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به سخنرانی خواهند پرداخت. از مراسم افتتاحیه و اختتامیه و کمیسیون‌های همایش در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی تهران برگزار خواهد شد.
پورسیدآقایی همچنین تصویر از مهدی‌آوران را از دیگر برنامه‌های همایش دکترین مهدویت عنوان و اظهار کرد: ما برترین‌های فعالان حوزه مهدوی را در بخش‌های پژوهش، کتاب اساتید حوزه و دانشگاه، نهادهای برتر و رسانه‌ را شناسایی و انتخاب کرده‌ایم که در طول برگزاری همایش از آنها تقدیر خواهد شد.
ششمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت طی روزهای 2 و 3 مرداد در تهران و 4 و 5 مرداد در شیراز با حضور اندیشمندان حوزه مهدویت برگزار می‌شود


1002
منتظر اخبار ، انتقاد و پیشنهادات شما هستیم :
news@rasekhoon.net


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.