حجت الاسلام قرائتی سایت "خنده حلال" را راه‌اندازی می کند

حجت الاسلام قرائتی با اشاره به راه‌اندازی سایت خنده حلال و حکیمانه و ستاد ازدواج، فعالیتهای مثبت و اثرگذاری در زمینه مهدیت، نماز و زکات را یادآور شد و گفت: 700 مسجد بین راهی ساخته شده است.
شنبه، 11 دی 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حجت الاسلام قرائتی سایت "خنده حلال" را راه‌اندازی می کند

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم پاسداشت حجت‌الاسلام شیخ محسن قرائتی چهارشنبه هشتم دیماه با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری، تعدادی از نمایندگان مجلس، دکتر حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام رئیسی معاون قوه قضائیه، سرلشکر فیروزآبادی، دکتر صالحی، عسگر اولادی و.... در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران برگزار شد.

حجت‌الاسلام قرائتی در مراسم گرامیداشت خود جای سایت خنده و ستاد ازدواج را در کشور خالی دانست و گفت: اگر زنده باشم سایت خنده حلال و حکیمانه و ستاد ازدواج را راه می‌اندازم.

وی با اشاره به فعالیت مثبت ستاد مهدویت، نماز و زکات تأکید کرد: حدود 30 طلبه فاضل متخصص مهدویت تربیت شده‌اند و بحث زکات که در کشور هیچ بود سال گذشته 70 میلیارد تومان داشت و 700 مسجد بین راهی ایجاد شد که برای 1400 نفر هم ایجاد شغل گردید.

حجت الاسلام قرائتی در پایان دو موضوع را در کشور خالی دانست و گفت: یکی سایت خنده و دیگری ستاد ازدواج است. متأسفانه ما به جای اینکه با هم بخندیم به هم می‌خندیم. باید یک سایت خنده حلال و حکیمانه راه بیفتد و چون کسی زیر بارش نرفت تصمیم گرفتم آن را راه بیندازم.
 

استادی: حجت‌الاسلام قرائتی از مفاخر ایران است

آیت الله استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمقه قم در این مراسم به دوستی 40 ساله خویش با حجت الاسلام قرائتی اشاره کرد و گفت: آقای قرائتی از مفاخر ماست و اگر در انجمن از ایشان تقدیر می شود به جاست که جلسه مهمتری برای ایشان در صدا و سیما به پاس همکاری بیش از 30 ساله ایشان بر پا شود ضمن اینکه مناسب است حوزه علمیه قم نیز جلسه ای را در تقدیر از ایشان به عنوان یک مبلغ و مفسر نمونه برپا کند.

آیت الله استادی با تجلیل از تلاش های حجت الاسلام قرائتی در حوزه تفسیر قرآن تاکید کرد: امتیاز تفسیر ایشان با دیگر تفاسیر بحث بلاغت است یعنی زود فرد را به نتیجه می رساند و آسان فهم بودن آیات کار بسیار ممتازی است که بسیاری از اساتید فن تفسیر از ایشان تقدیر کردند و هیچ تفسیری از حیث شمارگان به تفسیر نمونه نرسیده است.
 

رئیسی: حجت‌الاسلام قرائتی زندگی را با قرآن تطبیق می‌دهد

حجت‌الاسلام رئیسی رمز محبوبیت استاد قرآئتی را سلوک عملی وی خواند و گفت: مردم ایشان را در سلوک و زندگی شخصی‌اش اهل عمل می‌دانند و ایشان زندگی را با قرآن تطبیق می‌دهند.

معاون اول قوه قضائیه پاسداشت حجت‌الاسلام قرائتی را در راستای شکر الهی دانست و گفت: شکر مخلوق در واقع شکر خداست آقای قرائتی در میان مردم و نخبگان جایگاه یک معلم و مفسر بزرگ را دارند و برای همگان شناخته شده هستند اما برای نسل جدید و کسانی که سالک این مسیر هستند باید امتیازات ایشان بیان شود تا در سلوک خود به این الگو توجه کنند.

حجت‌الاسلام رئیسی راه‌اندازی ستاد احیای تفسیر، ستاد احیای نماز، ستاد احیای زکات و آوردن قرآن به متن جامعه و ... را از جمله خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام قرائتی برشمرد و تأکید کرد: ایشان زندگی را با قرآن تطبیق می‌دهد نه قرآن را با زندگی که متاسفانه برخی این کار را می کنند، ما باید زندگی مان را قرآنی کنیم.
 

دارابی: قرائتی خود یک رسانه است

دکتر دارابی حجت‌الاسلام قرائتی را مرد علم و عمل توصیف کرد و گفت: امروز قرائتی خود یک رسانه است.

دکتر علی دارابی در این مراسم با اشاره به یکی از نظر سنجی‌های سازمان صدا و سیما گفت: در این نظر سنجی که هم در بین خواص و هم در میان بین توده مردم انجام شد آقای قرائتی فاصله بسیار نزدیکی نسبت به دیگر مبلغان و گویندگان در رسانه ملی دارد.

وی با بیان اینکه قرائتی اسلام‌شناس و مفسر قرآن است تأکید کرد: زبان ایشان زبان ائمه و انبیاء است. ویژگی‌های شخصیتی ایشان در طول بیش از 30 سال فعالیت در حوزه تبلیغ دین قابل توجه است. ایشان هیچ گاه اجازه ندادند فرزندان و منسوبانشان به جای او سخن بگویند و بیت المال نزد ایشان بیشترین مراقبت را داشته و دارد.

دارابی با اشاره به پرهیز استاد قرائتی از مباحث و جنجال های سیاسی بر ولایت مداری وی تأکید کرد و گفت: امروز قرائتی خود یک رسانه است اگر به دنبال رمز ماندگاری آقای قرائتی هستیم باید بگوییم که قرائتی مرد عمل و علم است.
 

سرلشکر فیروزآبادی: قرائتی نعمت الهی برای امت اسلامی

سرلشکر حسن فیروزآبادی نیز در این مراسم با بیان اینکه استاد قراتی روح سرشاری از معارف دینی دارند، بصیرت، اخلاص و عمل به موقع و اندازه را از ویژگی‌های شخصیتی حجت الاسلام قرائتی برشمرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: استاد قرائتی هم آسیب‌شناسی می‌کنند و هم دوای درد و هم سوز دارند. سوز ایشان به خاطر فهم عمیق از معارف دینی است.

وی حجت الاسلام قرائتی را مبلغی اثرگذار توصیف کرد و گفت: استاد قرائتی نعمت الهی برای امت اسلامی ایران و مقام معظم رهبری است.
 

حجت الاسلام رشاد: اخلاص و ابداع از خصایل قرائتی است

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، اخلاص و ابداع را دوصفت برجسته حجت‌الاسلام قرائتی خواند و گفت: پدیده قرائتی نیازمند مطالعه علمی است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی رسانه در رسانه را یکی از مشکلات صدا و سیما دانست و افزود: کار ما رسانه در رسانه است یعنی منبر را در تلویزیون نشان می‌دهند که این دیگر رسانه نیست اما سبک کار آقای قرائتی به گونه ای است که با هنرمندی نگذاشتند این مسئله ایجاد شود بلکه با نحوه بیان خود در صدا و سیما یک برنامه حقیقتا تلویزیونی و رادیویی ارائه می‌کنند.

وی حجت الاسلام قرائتی را یک پدیده خواند و گفت: یک پیشنهاد به صدا و سیما دارم؛ استاد قرائتی یک پدیده است و نیازمند یک مطالعه مشرفانه است لذا از چهار فرد صاحب نظر در صدا و سیما دعوت شود با نگاه علمی رفتار و پیام رسانی ایشان را مطالعه کنند و یک پیشنهاد به خود آقای قرائتی دارم؛ از آنجایی که ایشان بسیار نقدپذیر هستند تفسیر نو با آنکه یک تفسیر ماندگار و روان و پرمحتواست اما نیازمند بررسی است. ایشان این تفسیر را به چند گروه شاهد بدهند چون مطالب آن بسیار اجمال و ابهام دارد.
 

حجت الاسلام نواب: چرا قرائتی ها تکثیر نشد/ قرائتی دانش آموز موفق مدرسه رسول الله است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم، نیز طی سخنانی دانش آموز، کتاب و معلم را سه ویژگی یک مدرسه خواند و گفت: اگر این سه ویژگی در کنار هم قرار گیرد و یک فارغ التحصیل برجسته بیرون آید آن مکتب، مکتب ویژه ای است. از آنجایی که کتاب ما قرآن و محمد(ص) پیامبر و معلم ماست، قرائتی دانش آموز موفق مدرسه رسول الله است.

حجت الاسلام ابوالحسن نواب رفتارهای استاد قرائتی را عقلانی توصیف کرد و اخلاص را موجب طراوت شخصیت استاد قرائتی دانست و ولایی بودن، صراحت لهجه، تقوا، شجاعت، عقلانیت، شوخ طبعی، و... را از ویژگی های شخصیتی استاد قرائتی برشمرد.
 

دکتر صالحی: لزوم تدوین کتابی در حوزه قرآن و دیپلماسی

سرپرست وزارت امور خارجه نیز علاقه خاص به حجت الاسلام قرائتی را دلیل حضور خود در این مراسم عنوان کرد و گفت: من از منظر یک معلم که اساسا مهندس است مطالبم را بیان می کنم. برداشت ما از دین یعنی نظام زندگی اما این نظام زندگی احتیاج به یک منشور دارد و اگر منشور این نظام را قرآن بدانیم نیازمند این هستیم که کسی این منشور را به زبان روز تبیین کند.

دکتر علی اکبر صالحی شیوه بیان استاد قرائتی را بسیار خاص توصیف کرد و افزود: من به عنوان یک شنونده و بیننده درسهای ایشان، ناچارم تا آخر بنشینم چون درس ایشان انفرادی نیست بلکه درسی جمعی است چون شنونده احساس می کند خود نیز در بیان و مفهوم درس سهیم است.

وی افزود: ما نمی خواهیم مسائل علمی را از دل قرآن بیرون بکشیم اما مسائل علمی که امروز می فهمیم اگر بتوانیم از طریق قرآن و بیان شیوای ایشان تبیین کنیم حوانان به سمت این مسائل کشیده می شوند.

سرپرست وزارت امور خارجه در پایان از استاد قرائتی برای تدوین کتابی در حوزه دیپلماسی و عملیاتی کردن مباحث قرآن در این زمینه دعوت به همکاری کرد.

999
منتظر اخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:
news@rasekhoon.net

 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.