درآمد 12 میلیارد دلاری مکزیک از گردشگری

«مکزیک» با میزبانی از 13 میلیون گردشگر در سال 2010، 12 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت.
سه‌شنبه، 26 بهمن 1389
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
درآمد 12 میلیارد دلاری مکزیک از گردشگری

راسخون: «مکزیک» با میزبانی از 13 میلیون گردشگر در سال 2010، 12 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت.

روز گذشته وزارت گردشگری «مکزیک» در گزارشی اعلام کرد با وجود تلاش‌های گسترده‌ی پلیس مکزیک برای مبارزه با باند‌های قاچاق مواد مخدر که بروز ناامنی در برخی از نقاط این کشور را در پی داشت، این کشور با میزبانی از 13 میلیون گردشگر در سال 2010، 12 میلیارد دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت.

به گزارش داو جونز، وزارت گردشگری «مکزیک» همچنین از رشد هشت درصدی گردشگران این کشور در سال 2010 در مقایسه با سال 2009 خبر داد، این در حالی است که درآمدهای «مکزیک» از محل صنعت گردشگری در سال 2009 نسبت به سال 2010، پنج درصد رشد داشته است.

افزایش پنج درصدی درآمدهای مکزیک از محل صنعت گردشگری در شرایطی روی می‌دهد که وزارت گردشگری این کشور در گزارشی در ماه مارس اعلام کرد بود به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای خوکی در این کشور و وقوع بحران جهانی اقتصادی که کاهش شدید تعداد گردشگران مکزیک را درپی داشت، درآمد‌های این کشور در سال 2009 از محل صنعت گردشگری 15 درصد نسبت به سال 2008 کاهش یافته است.

طبق اعلام این وزارتخانه، مکزیک در سال 2009، 11میلیارد و 280میلیون دلار از محل صنعت گردشگری درآمد داشت و درآمد این کشور از صنعت گردشگری در سال 2008، 13میلیارد و 290میلیون دلار بود.

دولت مکزیک در ماه جولای 2009 نیز اعلام کرد که در راستای جلب اعتماد گردشگران برای سفر به این کشور، تمام گردشگرانی را که به مکزیک می‌آیند، تحت پوشش رایگان بیمه‌ی درمانی قرار می‌دهد.

در این راستا، برای گردشگران کارتی تحت عنوان کارت یاری گردشگر صادر می‌شود و آن‌ها تحت پوشش رایگان بیمه‌ی درمانی قرار می‌گیرند.

اقدام جدید دولت مکزیک برای بازگرداندن گردشگران به این کشور در شرایطی صورت می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود، با ادامه‌ی روند کاهش تعداد گردشگران مکزیک، بخش قابل توجهی از 250 هزار شاغل در صنعت گردشگری کار خود را از دست بدهند.

در ماه می نیز دولت مکزیک طرحی را اجرا کرد که در قالب آن، گردشگرانی که در این کشور به آنفلوآنزای خوکی مبتلا شده باشند، به مدت سه سال می‌توانند رایگان تحصیلات خود را در مکزیک سپری کنند.

998

منتظراخبار ، انتقاد وپیشنهاد شما هستیم:
news@rasekhoon.net


 

 
 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما