ملایر یکی از شهرهای برتر کشور در زمینه وقف است

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: ملایر با دارا بودن 63.5 درصد اراضی موقوفه، یکی از شهرهای برتر کشور در زمینه وقف است
سه‌شنبه، 26 دی 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ملایر یکی از شهرهای برتر کشور در زمینه وقف است

ویرایش عکس مرداد 99

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: ملایر با دارا بودن 63.5 درصد اراضی موقوفه، یکی از شهرهای برتر کشور در زمینه وقف است
 

به گزارش راسخون به نقل از ایرنا حجت الاسلامˈرضا زین العابدینیˈ روز سه شنبه در دیدار اصحاف وقف شهرستان با امام جمعه ملایر افزود: این حجم بالای موقوفات ملایر، پتانسیل بسیار مناسبی برای رشد، توسعه و پیشرفت است.

وی اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده در نیات واقفین ملایری، مشخص شد که دیدگاه و افق دید واقفین این شهرستان در راستای ترویج علم، دین، بحث درمان، آموزش، حل مشکلات جوانان چون اشتغال، مسکن و سایر موارد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات وقف در شهرستان ملایر در بخش های عمرانی، آموزشی، درمانی و فرهنگی و تنها در راستای اجرای نیت واقف هزینه می شود.

زین العابدینی ادامه داد: در هفته وقف بیش از 30 مختلف فرهنگی، مذهبی، ورزشی و عمرانی در این شهرستان با شعارˈهمه واقف باشیمˈ برگزار شد.

وی افتتاح بخش درمانی سیف الدوله با 69 تخت در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر و پروژه تجاری و مسکونی نبی اکرم(ص) از محل درآمد موقوفات را از مهترین اقدامات در هفته وقف برشمرد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر بیان داشت: همچنین در راستای اجرای نیت واقف، ماهیانه بین 50 تا 60 میلیون ریال برای درمان بیماران نیازمند به حساب بیمارستان امام حسین(ع) ملایر واریز می شود.

حجت الاسلام زین العابدینی گفت: در زمینه آموزشی نیز در سه ماهه نخست امسال، یک میلیارد و 400 میلیون ریال برای مدرسه نمونه سیفیه ملایر هزینه شد و 94 دانش آموز دبیرستان امسال در بهترین دانشگاه های کشور پذیرفته شدند.

وی از تریبت یک هزار و 200 حافظ قرآن در سال جاری طبق تاکیدات رهبری خبر داد و اظهار داشت: حافظان قرآن در محل هایی چون تکیه ابوالفضل(ع)، امامزاده عبدالله(ع) ملایر، امامزاده ابراهیم(ع) طجر سامن، تالار موقوفات، مدرسه نمونه سیفیه و فخریه آموزش می بینند.

وی همچنین از راه اندازی ایستگاه هایˈهمه واقف باشیمˈ در چهار نقطه شهر در امامزاده عبدالله(ع)، مسجد جامع، مسجد امام جعفر صادق(ع) و مدرسه نمونه سیفیه به منظور تشویق مردم در بحث وقف و اطلاع رسانی و بیان عملکرد اداره اوقاف و امور خیریه در هفته وقف خبر داد.

63.5 درصد از اراضی شهرستان ملایر موقوفه است

/7432/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.