جایگاه ملایر امروز در استان همدان و کشور بسیار بالا است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان، ملایر را از نظر وقف جز شهرستان‌های برتر کشور برشمرد و بیان داشت: جایگاه ملایر امروز در استان همدان و کشور بسیار بالا است و این خود برای ملایر افتخاری بزرگ است.
سه‌شنبه، 3 ارديبهشت 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جایگاه ملایر امروز در استان همدان و کشور بسیار بالا است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان، ملایر را از نظر وقف جز شهرستان‌های برتر کشور برشمرد و بیان داشت: جایگاه ملایر امروز در استان همدان و کشور بسیار بالا است و این خود برای ملایر افتخاری بزرگ است.

به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان همدان، حجت‌الاسلام ولی‌الله عادلی در بازدید از اداره اوقاف شهرستان ملایر یکی از برنامه‌های سال‌های اخیر سازمان اوقاف و امور خیریه کشور را بازرسی و ارزیابی عملکرد ادارات اوقاف استان‌ها و شهرستان‌ها در کشور برشمرد و اظهار داشت: این بازدیدها باعث بهتر شدن عملکرد ادارات اوقاف و امور خیریه و تبادل تجربه است.

وی گفت: در این بازدیدها که توسط بازرسان سازمان همه ساله انجام می‌شود بررسی نقاط قوت و ضعف ادارات اوقاف استان‌ها و شهرستان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه شهرستان در چشم‌انداز برنامه خود با این برنامه ابلاغی به سمت رفع نواقص و تقویت نقاط قوت در سراسر کشور پیش می‌رود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گیلان با اشاره به عملکرد خوب اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از همه جهات در سال 91 بیان داشت: بیش از 80 درصد برنامه‌های اوقاف و امور خیریه در سال 91 تحقق یافته و در این راستا عملکرد آن طی بازرسی‌ها و بازدیدهای به عمل آمده از نظر ما مطلوب است.

وی در ادامه به سه رسالت مهم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اشاره کرد و افزود: ترویج فرهنگ قرآنی، ترویج فرهنگ علوی در بقاع متبرکه و ترویج فرهنگ و حفظ موقوفات در راستای نیات واقفان از جمله اولویت‌ها و رسالت‌هاست که باید در این راستا حرکت کنیم.

عادلی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تربیت حافظان قرآنی در کشور افزود: در این راستا سازمان طی سال‌های اخیر برنامه‌های مختلفی از جمله برگزاری طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، جشن‌ها و اعیاد و مناسبت‌های مختلف، طرح ضیافت الهی در ماه رمضان،  طرح نشاط معنوی و... را در برنامه خود داشته است.

 وی گفت: در این راستا از سال گذشته با همکاری سایر نهادها تربیت حفاظ قرآن را نیز در دستور کار قرار داده که برنامه‌های  فرهنگی با حضور کارشناسان زبده از قم و سایر شهرستان‌ها انجام گرفته است.

رییس هیئت بازرسی اداره اوقاف استان گیلان به نیات واقفان از گذشته تا به امروز اشاره و تصریح کرد: عموم نیات واقفان برپایی مجالس عزاداری برای ائمه، کمک به دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت، کمک به امور درمانی و بیماران نیازمند، اطعام‌دهی، روضه سیدالشهدا، کمک به مسجد و بقاع متبرکه و... بوده و امروز نیز این نیازها همچنان وجود دارد.

وی اظهار داشت: در این زمینه جای برخی نیات واقفان خالی است و نیازمندی‌هایی از جمله ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی، هزینه درمان و دارو، ازدواج جوانان، تأمین مسکن، اشتغال و حمایت از علوم هسته‌ای با توجه به کاربردی بودن این علوم از نیازهای جدی است که امیدواریم نیات واقفان در آینده به این سمت و سو باشد.

عادلی با توجه به وجود واقف بزرگ شهرستان ملایر مرحوم سیف‌الدوله گفت: وجود چنین واقف بزرگی در شهرستان ملایر منشأ خیر و برکت برای این شهرستان بوده که امروز ثمرات موقوفات این واقف بزرگ باعث تحولات شگرفی در امور مختلف فرهنگی، ورزشی، عمرانی و اقتصادی و علمی و.-.. در این شهرستان شده است.

وی ملایر را از نظر وقف جز شهرستان‌های برتر کشور برشمرد و بیان داشت: جایگاه ملایر امروز در استان همدان و کشور بسیار بالا است و این خود برای ملایر افتخاری بزرگ است.

عادلی در ادامه به سلامت سیستم کاری سازمان اوقاف اشاره کرد و گفت: با ثبت همه اطلاعات از جمله قراردادهای میان مستأجرین و اوقاف و نذورات و درآمدهای اوقاف از بقاع متبرکه و رقبات که از سال 90  کلید کار در سازمان و ادارات اوقاف و امور خیریه زده شد سیستم کاری اوقاف از نظر سلامت بالا رفته و احتمال خطا و اشتباه بسیار کم و یا به صفر رسیده است.

وی ابراز داشت: در این راستا همه اطلاعات در سامانه ثبت می‌شود و هیچ برنامه‌ای از نظر در آمدی و ثبتی بدون ثبت در سامانه انجام نمی‌شود که شهرستان ملایر نیز در ثبت اطلاعات در سال گذشته عملکرد بالایی داشته است.

در پایان بازرسان اوقاف به همراه مسئولان اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر از استخر سیفیه، فروشگاه رفاه، بیمارستان و مقبره سیف الدوله و... دیدن کردند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
اخبار مرتبط