حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی:

ارتباطات اصحاب قرآنی در ایران و جهان برقرار شود

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: شرکت کنندگان ایرانی و مسئولان برگزار کننده مسابقات بین المللی قرآن، تدابیری اتخاذ کنند که ارتباط اصحاب قرآن در ایران و اصحاب قرآنی در سایر کشورها برقرار شود.
پنجشنبه، 9 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ارتباطات اصحاب قرآنی در ایران و جهان برقرار شود

 ویرایش عکس دی ماه 98

راسخون: حجت الاسلام و المسلمین محمدی عراقی در گفت‌‌وگو با ستادخبری بیست و هشتمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به این که قرآن کریم حبل المتین امت اسلامی است که تمام مذاهب در آن اتفاق نظر دارند افزود: این معجزه الهی رمز اصلی وحدت امت اسلامی است و برای یک قشر خاص نیست و از یک کودک تا یک دانشمند بزرگ می توانند با قرآن ارتباط برقرار کنند.

وی خاطرنشان ساخت: برگزاری هر نوع همایش، مسابقه و جشنواره که مرتبط با قرآن باشد می تواند این حس همبستگی، انسجام و وحدت را در بین امت اسلامی تقویت کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که امروز ما به تقویت خودآگاهی و همبستگی اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم گفت: یکی از سرچشمه ها و منابع تغذیه کننده این بیداری اسلامی که به وجود آمده و هر روز در حال گسترش می باشد قرآن کریم است.

محمدی عراقی پیشنهاد داد: باید در تمام فعالیت های قرآنی به ویژه بحث مسابقات،از شکل به محتوا حرکت کنیم.
 

وی تصریح کرد: اکثر کشورهای اسلامی بدون استثنا به قرآن می پردازند اما برخی از آنهابه صورت تشریفاتی با قرآن برخورد می کنند و در حد قرائت آیات و برگزاری مراسم و تشریفات ظاهری اکتفا می کنند در حالی که قرآن کتاب انسان سازی، هدایت، تعلیم و تربیت، کتاب سیاست و مدیریت انسانها است.
 

این عضو شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: باید به این هدف توجه داشته باشیم که برگزاری مسابقات قرائت و حفظ قرآن خوب است اما همه آنها مقدمه ای برای فهم و درک این کتاب الهی و مقدمه ای برای اجرای احکام کتاب خدا و رسیدن به آن هدفی است که آفرینش انسان برای آن بوده است.

وی با تاکید بر این که باید هر چه بیشتر در این زمینه برنامه ریزی کنیم و از این گونه برنامه ها استقبال به عمل آوریم افزود: تا آنجا که ممکن است در حد ظاهر قرآن و برگزاری مسابقات باقی نمانیم و آن تاثیر اجتماعی وفکری قرآن را در جامعه ببینیم و بین امت اسلامی گسترش دهیم.

محمدی عراقی همچنین با اشاره به این که اسباب قرآن در ایران به برکت پشتیبانی های نظام و رهنمود های مقام معظم رهبری خیلی گسترش پیدا کرده است اظهار کرد: در بین خانواده ها، کودکان و جوانان توجه به قرآن و حتی در میان هنرمندان پرداختن به ابعاد هنری قرآن رشد یافته است.

این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در باره این که چگونه می توانیم این پیام انسان ساز قرآن را منتقل کنیم گفت: این مسابقات که با حضور نمایندگانی از کشورهای جهان اسلامی برگزار می شود فرصت خوبی برای انتقال این پیام است واین رسالت بر دوش اصحاب قرآن است. لذا کسانی که از ایران در این مسابقات شرکت می کنند چه محققان و قرآن پژوهان یا قاریان و مسئولان برگزار کننده، باید تدابیری اتخاذ کنند که ارتباط اصحاب قرآن در ایران و اصحاب قرآنی در سایر کشورها برقرار شود.

وی متذکر شد: متاسفانه گاهاً در چنین همایش های بین المللی به دلیل مشکلات زبان نمی توانیم با مدعوین خارجی ارتباط کامل و قوی برقرار کنیم در حالی که این همایش ها فرصت بسیار خوبی برای گفت و گو و تبادل نظر و تبدیل این گفت و گو ها به گفتمان قرآنی است.

این عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: می توانیم با استفاده از این فرصت و ایجاد گفتمان قرآنی در مورد موضوعات جهان اسلام همچون بیداری اسلامی، مبارزه با ظلم و نجات مسلمانان از زیر ستم و استبداد بحث و تبادل نظر کنیم.

محمدی عراقی همچنین با بیان این که باید در این فرصت اندیشه های بلند قرآنی امام خمینی (ره) را معرفی کنیم گفت: اصحاب قرآن سزاوارتر هستند که این اندیشه های اسلام ناب را که تفسیر ناب قرآن کریم است را زنده کنند و جوانان مسلمان را با حقایق قرآن کریم آشنا نمایند.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان را در"واحداخبار و اطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.