حجت الاسلام فتاح سوادکوهی:

اوقاف قائمشهر 39پرونده وقفی مطرح در محاکم قضایی دارد

حجت الاسلام فتاح سوادکوهی سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه قائمشهر در گفتگوی خبری با ما گفت: اوقاف قائمشهر تعداد 39پرونده وقفی مطرح در محاکم قضایی دارد.
يکشنبه، 12 تير 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اوقاف قائمشهر  39پرونده  وقفی  مطرح در محاکم قضایی دارد

راسخون: حجت الاسلام فتاح سوادکوهی سرپرست اداره اوقاف وامورخیریه قائمشهر در گفتگوی خبری با ما گفت: اوقاف قائمشهر  تعداد 39پرونده  وقفی  مطرح در محاکم قضایی دارد.


وی این پروتده ها را در مراحل بدوی،تجدیدنظر و دیوانعالی کشور  ذکر و افزود برای تقلیل آن فرهنگ سازی و طرح مسائل فقهی وقف در رسانه ها و جراید و دانشگاه ها و مدارس و تریبونهای نماز جمعه جهت اطلاع از عواقب آن و اهرمهای تشویقی و بنوعی تسهیل و تسریع و در صورت امکان مساعدت برای تخفیف از منابع ممکن و نشر فرهنگ و معارف اسلامی و قرآنی-کمک هزینه اشتغال و ازدواج مسکن جوانان-کمک هزینه دارو و درمان افراد بی بضاعت ذکر کرد.


وی در ادامه با توجه به اجرای طرح جامع و تیپ امامزادگان در شهرستان گفت: تعداد  18طرح جامع و تیپ حداقل بمساحت قریب به 20000متر مربع  در شهرستان قائمشهر – سواد کوه و جویبار اجراء خواهد شد.


سوادکوهی افزود اوقاف قائمشهر – سواد کوه و جویبار دارای  تعداد 382 موقوفه می باشد که  335 موقوفه ثبت و 47 موقوفه ثبت نشده است.و180 دارای امامزاده که تعداد  76 امامزاده ثبت و 104 امامزاده به ثبت نرسیده است.


وی همچنین ادامه داد: از تعداد  901 تکیه و مسجد ودیگر اماکن مذهبی تعداد 381 مورد آن ثبت و 520 مورد دیگر آن به ثبت نرسیده است که مردم منطقه باید برای به ثبت رسیدن آن موقوفات و اماکن مذهبی با اوقاف همکاری نمایند.


وی در پایان  در باره عمده مشکل بر سر راه توسعه و ترویج وقف و اسقبال کم مردم منطقه را  مسئله موقوفات مشاعی از کمتر از یک دانگ تا شش دانگ دانست و ذکر کرد این مهم برای مردم حتی عمده روحانیان منطقه قابل قبول  نبوده و حاضر به همکاری نیستند و سازمان در این مسئله باید تسهیلات لازم را فراهم نماید و  در بسیاری از موارد نه تنها استقبالی صورت نمی گیرد بلکه  اقدام  به تهاجم و جسارت نسبت به واقف مربوطه  و سازمان می شود که این  فرایند صدمات جبران ناپذیری به  توسعه سایر بخشهای دینی   و فرهنگی و  انجام  کارها و پروژه خیرات وارد مینماید و ذهن مردم را از خدمات ارزنده سازمان دور میسازد.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان را در"واحداخبار و اطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.


 
 
 



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.