در مراسم اختتامیه بخش حوزوی و دانشگاهی نمایشگاه قرآن؛

رونمایی از تفسیر آیت الله امامی کاشانی

مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم از رونمایی تفسیر آیت الله امامی کاشانی در مراسم اختتامیه بخش حوزوی و دانشگاهی نمایشگاه خبر داد.
يکشنبه، 30 مرداد 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
رونمایی از تفسیر آیت الله امامی کاشانی

ویرایش عکس تیر 99

راسخون :
مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قران کریم از رونمایی تفسیر آیت الله امامی کاشانی در مراسم اختتامیه بخش حوزوی و دانشگاهی نمایشگاه خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از شبستان، سیدحسن طیب حسینی مدیر بخش حوزوی نوزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در نشست خبری مشترک مدیران بخش حوزوی و دانشگاهی نمایشگاه که عصر امروز (شنبه 29 مرداد) برگزار شد گفت: مراسم اختتامیه بخش حوزوی و دانشگاهی به صورت مشترک چهارشنبه 2 شهریور برگزار و در آن از تفسیر آیت الله امامی کاشانی به عنوان یک شخصیت برجسته حوزوی و دانشگاهی رونمایی می شود.

حجت الاسلام طیب حسینی برگزاری 14 برنامه که 6 برنامه آن برای اولین بار در بخش حوزوی نمایشگاه برپا شده است را از جمله نوآوری های این بخش برشمرد و تصریح کرد: برگزاری جلسات دفاعیه پایان نامه های سطح 4 (دکترا) با موضوعات قرآنی و برپایی شب شعر قرآنی با  حضور شاعران نام آشنا و مذهبی کشور از جمله برنامه ها و فعالیت هایی است که برای نخستین بار، توسط بخش حوزوی در نمایشگاه قرآن ارایه شده است.

 وی با بیان این نکته که آیین اختتامیه بخش حوزوی و دانشگاهی نمایشگاه، در قالب برنامه ای مشترک برگزار می شود، سخنرانی شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی، تجلیل از خادمان قرآن و عترت در عرصه حوزه و دانشگاه، معرفی پایان نامه های برتر قرآنی و  معرفی غرفه های برتر  را از جمله برنامه های این مراسم برشمرد.

رییس شورای روابط عمومی حوزه در ادامه به موضوع تشکیل دبیرخانه دائم نمایشگاه بین المللی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم یکی از طولانی ترین نمایشگاه های کشور از نظر زمانی است و برنامه ریزی برای برپایی چنین نمایشگاهی با این ابعاد و حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی، کاری وسیع و سنگین است، لذا پیشنهاد شد دبیرخانه یا ستاد دائمی نمایشگاه بین المللی قران متشکر از مدیران بخش های مختلف نمایشگاه تشکیل شود تا بتواند برنامه ریزی محتوایی نمایشگاه را به عهده بگیرد و همچنین در بخش اجرا روند کار را سرعت ببخشد.

 وی همچنین از تشکیل تورهای بازدید اساتید حوزوی، تورهای بازدید ائمه جمعه تهران و قم و تورهای ویژه اساتید حوزه های علمیه اهل تسنن در کشور برای اولین بار در مدت برپایی نمایشگاه قرآن خبر داد.

حسین هلالی مدیر بخش دانشگاهی نمایشگاه نیز در ادامه این نشست با اشاره به حضور 50 نهاد و موسسه در بخش دانشگاهی، حضور این بخش را با وجود تاخیر به دلیل تغییر مدیریت، حضوری پربرکت ارزیابی کرد و گفت: بخش دانشگاهی در سه محور نمایشی، عرضه ای و رقابتی در نمایشگاه امسال شرکت کرده و فعالیت های هنری دانشگاهی، فعالیت های ویژه دستگاه های تخصصی و دانشگاهی به همراه ارائه نشریات دانشگاهی، پایان نامه ها و مقالات را در این بخش شاهد هستیم .

وی افزود: دانشگاه به عنوان یکی از مراکز و منابع علمی جامعه باید بتواند نقش خود را در تولید علم، ایجاد دغدغه و پاسخگویی به شبهات موجود در سطح جامعه به خوبی ایفا کند و یکی از عرصه های پاسخگویی که امروزه سوالات فراوانی در آن مطرح است و پاسخگویی به آن از اهمیت خاصی برخوردار است، حوزه دین و قرآن است که دانشگاه در کنار حوزه باید بتواند نقش فعالی در این زمینه داشته باشد.

 هلالی در ادامه قرآن را به عنوان محور وحدت و اتحاد مسلمانان برشمرد و تاکید کرد: بخش دانشگاهی نمایشگاه به دنبال آن است که با محور قرار دادن قرآن، گامهای موثری را در جهت برقراری ارتباط میان دانشجویان مسلمان و دانشجویان کشورهای اسلامی بردارد.

وی در رابطه با تشکیل دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن به لحاظ بین المللی بودن اقتضائات خاصی داردو با توجه به اینکه در عرصه دانشگاهی ما شاهد ارایه فعالیت ها در سه قسمت عرضه، سفارش، گزینشی و گلچین شده هستیم، نوع گزینش و پذیرش محصولات همچنین نوع گزینش و پذیرش و تعامل با شرکت کنندگان خارجی نیاز به کار کارشناسی و زمان زیادی دارد و این موضوعات تشکیل دبیرخانه دائمی را الزامی می کند.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

998

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.