حجت الاسلام طالبی نیا:

داشتن بصیرت مهمترین مسئله در تشخیص حق و باطل است

حجت الاسلام طالبی نیا داشتن بصیرت را از مهمترین مسئله در تشخیص حق و باطل دانست.
شنبه، 19 شهريور 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
داشتن بصیرت مهمترین مسئله در تشخیص حق و باطل است

ویرایش عکس آذرماه 98

راسخون: حجت الاسلام طالبی نیا داشتن بصیرت را از مهمترین مسئله در تشخیص حق و باطل دانست.
 

 به گزارش روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان مازندران مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف و امورخیریه در همایش خانوادگی ارتقاء سطح بصیرت کارکنان ادارات غرب استان مازندران داشتن بصیرت را از مهمترین مسئله تشخیص حق و باطل دانست.
 

 وی افزود: کسانی که دارای فهم دینی نبوده اند حتی در زندگی مادی هم ضرر کرده اند و کسانیکه در دنیا فقط خود را دیدند و از خداوند غافل شدند و معاد را از یاد بردند متضرر شده اند.


 سعید طالبی نیا حاکمیت دینی را از اصلی ترین مسائل مرتبط با زندگی مادی و اخروی دانست و تصریح کرد: مسئله حاکمیت دینی از اصیل ترین مسئله در زندگانی دنیا و آخرت است و انقلابی پیروز و سعادتمند و قدرتمند است که دارای حاکمیت دینی باشد و هر حکومتی که دارای حاکمیت دینی نباشد دارای محور نیست و خلاء بزرگی در آن مشاهده خواهد شد.
 

 مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف و امورخیریه که در جمع دویست نفر از خانواده های کارکنان اوقاف غرب استان در هتل ترافیک نشتارود سخن می گفت با اشاره به بصیرت در موضوع تشخیص ولایت فقیه گفت : در بحث شناخت ولایت فقیه باید هوشیار باشیم و ولایت فقیه بعد از پیامبران و ائمه به طور سلسله وار انتقال یافت و این بحث را مرحوم کلینی آغاز و دیگر علما آن را تقویت و مطرح کردند و بعد از آن شیخ مفید که معلم شیعه می باشد ولایت فقیه را مطرح کرده است و بعد از آن شیخ طوسی و سید مرتضی رضی آن را بیان کرده اند و همه باید در مقابل این بزرگان سرتعظیم فرود بیاوریم و این بحث را با دل و جان پذیرا باشیم.


 حجت الاسلام طالبی نیا هدف از تشکیل حکومت دارای حاکمیت دینی را ایجاد پشتوانه برای حفظ حکومت و قدرتمند بودن در مقابل مستکبران و سدّ راه کردن برای دشمنان دانست.
 

 وی حکومت اسلامی ایران را ادامه دهنده حکومت راه انبیاء و ائمه معصومین دانست و افزود: این انقلاب با رهبری امام به پیروزی رسید و با رهبری رهبر معظم انقلاب با قدرت و بینش و بصیرت به پیش می رود و دولت های همیشه افت و خیز دارند و آنچه که باقی می ماند حاکمیت دینی است .
 

 مسئول امور روحانیون سازمان اوقاف افزود: باید به مقام معظم  رهبری افتخار کنیم و وقتی کوفی عنان در دیدار با ایشان گفت : ای کاش ایشان دبیر کل سازمان ملل می شدند و هیچکس را به کیاست ایشان ندیدم و این نعمت ولایت و دیگر نعمت ها خداوند بزرگ تا به حال به هیچ ملتی نداده است و باید قدر این حکومت را بدانیم و معتقد باشیم که مشروعیت ، از ناحیه مشروعیت حکومت اسلامی است.
 

 وی ایجاد بصیرت در خانواده ها و حفظ اعتقادات اسلامی و دینی در خانوارها را از اصلی ترین وظایف پدر و مادر دانست.
 

 حجت الاسلام قادی امام جمعه بخش نشتارود در این همایش هم اصلاح و فساد جامعه را در گرو اصلاح و فساد خانواده دانست وی افزود: شناخت پایه های مسایل اعتقادی و اصول اخلاقی و عمل کردن این اصول از وظایف اصلی خانواده ها است که در این رابطه همه سخنوران ، مبلّغین و علماء مسئولند که آن را تبلیغ نمایند تا همه خانواده ها در مقابل هجمه ها و ایجاد شک و شبهه و فسادهای اخلاقی و بی بند و باری مصون بمانند.
 

 حجت الاسلام سیف اله سهرابی مدیر کل اوقاف مازندران هدف از برگزاری این همایش را ایجاد بصیرت ، شور و نشاط معنوی و آشنایی خانواده های کارکنان با یکدیگر را ذکر کرد.

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

901

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.