جدول فیلمها و میزان فروش

"سعادت‌آباد" و "یه‌حبه‌قند" گوی سبقت را ربودند

اکران عمومی فیلمهای سینمایی در گروه و به صورت آزاد تا پایان دهه اول محرم ادامه دارد و قرار نیست تغیر کند. فیلمهای "سعادت آباد" و "یه حبه قند" با 34 روز نمایش در سینماهای تهران فقط 150 میلیون تومان با یکدیگر فاصله دارند.
پنجشنبه، 26 آبان 1390
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
"سعادت‌آباد" و "یه‌حبه‌قند" گوی سبقت را ربودند

ویرایش عکس آذرماه 98

راسخون : هم اکنون فیلم های "سعادت آباد"، "یه حبه قند"، "پرتقال خونی"، "راه آبی ابریشم"، "پیتزا مخلوط"، "تپلی"، "باغ قرمز" و "دلقک ها" بر پرده سینماهای تهران و شهرستانها قرار دارد. البته وجود عناوین این آثار و موضوع فیلم ها با توجه به رقم گیشه نشان از توجه مخاطبین به سینمای اجتماعی است که این روزها به نوعی در فروش جای پای آثار کمدی گذاشته اند.

"سعادت‌آباد" و "یه‌حبه‌قند" گوی سبقت را ربودند

"سعادت آباد" آخرین ساخته سینمایی مازیار میری است که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته نیز به نمایش در آمد. در این فیلم که لیلا حاتمی، حامد بهداد، مهناز افشار، حسین یاری، هنگامه قاضیانی و امیر آقایی بازی می کنند با 34 روز نمایش در 18 سینمای تهران به فروش 723 میلیون تومانی در سینماهای تهران دست یافته است. همچنین این اثر در شهرستانها با داشتن 11 سالن و 34 روز نمایش 260 میلیون تومان فروش کرده است. دستیابی این فیلم به فروش یک میلیارد تومانی دور از دسترس نیست.

این فیلم داستان زنی به نام یاسی را روایت می‌کند که در زندگی مشترکش با محسن دچار تردیدهایی شده، تصمیم می‌گیرد برای او جشن تولدی بگیرد و خاطراتی را یادآوری کند. او برای بهتر برگزار کردن مهمانی، همه چیز را از قبل پیش‌بینی می‌کند، غافل از این که همه چیز مطابق با خواسته او پیش نمی‌رود.

"سعادت‌آباد" و "یه‌حبه‌قند" گوی سبقت را ربودند

"یه حبه قند" اثر تحسین شده سید رضا میر کریمی است. این فیلم که پخش ان برعهده حوزه هنری است و از تبلیغات مناسبی برخوردار است تا کنون توانسته با داشتن 18 سالن و 34 سالن در تهران به فروش 537 میلیون تومانی دست پیدا کند. همچنین "یه حبه قند" با داشتن 22 سینما و 34 روز نمایش نیز 170 میلیون تومان فروش کرده است.

این فیلم با فیلمنامه محمدرضا گوهری براساس طرحی از رضا میرکریمی و شادمهر راستین ساخته شده و در داستان آن آمده‌است: سکوت خانه باغی قدیمی و سرسبز با ورود مهمانانی در هم می‌شکند. چهار دختر این خانه به همراه همسر و فرزندانشان برای عروسی خواهر کوچکترشان به یاری مادر شتافته‌اند. این اقامت برای خواهران و باجناق‌ها شاید دردسر باشد، ولی برای بچه‌ها تحقق یک آرزوی بزرگ است. تا اینکه…

بازیگرانی که در فیلم "یه حبه قند" نقش آفرینی می‌کنند به ترتیب الفبایی نام کوچک عبارتند از آنژلا ملایری، ابوالفضل دهقان، اصغر همت، اما هاشمی، امیرحسین آرمان، پارسا مشیری، پریوش نظریه، پونه عبدالکریم زاده، رضا کیانیان، روح الله مفیدی، ریما رامین فر، سعید پورصمیمی، سهیلا رضوی، شمسی فضل الهی، شیدا خلیق، علی رضا رشیدی، علی رضا کشاورز، فرهاد اصلانی، ناهید مسلمی، محمدرضا زادسرور، نگار جواهریان، نگار عابدی، نیوشا گودرزی، هدایت هاشمی.

"سعادت‌آباد" و "یه‌حبه‌قند" گوی سبقت را ربودند

"پرتقال خونی" فلیم از سیروس الوند با بازی فریبرز عرب نیا، حامد بهداد، ویشکا آسایش و نیوشا ضیغمی این روزها با داشتن23 سالن نمایش و 20 روز نمایش234 میلیون تومان فروش کرده است. البته این رقم پایینی برای این فیلم با وجود بازیگرانی چون عرب نیا و بهداد است.

آخرین ساخته سینمایی الوند همچنین با داشتن 7 سینما در شهرستانها و 20 روز نمایش 70 میلیون تومان فروش کرده است. این رقم با این تعداد سالن برای فروش "پرتقال خونی" در شهرستانها قابل توجه است. این فیلم روایت داستان مهندس میانسالی به نام والا است که در آستانه جدایی از همسرش است.در این بین دختر جوانی به نام ترمه برای طراحی دکور دفتر کارش می‌آید و رفته رفته این آشنایی به شکل‌گیری رابطه‌ای عاطفی می‌انجامد. والا که زخم خورده از زندگی مشترک است با احتیاط و کمی بدبینانه در این رابطه پیش می‌رود تا اینکه شخصی به نام سیاوش قدم در زندگی ترمه می‌گذارد و...
 

"سعادت‌آباد" و "یه‌حبه‌قند" گوی سبقت را ربودند

"راه آبی ابریشم" یک پروژه فاخر ملی است که توسط محمد بزرگ نیا ساخته شده و با بازی بهرام رادان، داریوش ارجمند، رضا کیانیان، پیام دهکردی و پگاه آهنگرانی هم اکنون با داشت 18 سالن سینمایی در تهران و شهرستانها همزمان اکران عمومی شده است. این پروژه تاریخی که به داستان دریانوردی ایران می پردازد با 27 روز نمایش 166 میلیون تومان در تهران فروش داشته است.
 

همچنین در شهرستانها نیز با 10 سالن سینمایی و 27 روز نمایش به فروش 80 میلیون تومانی دست پیدا کرده است. "راه آبی ابریشم" داستان سفر دو کشتی سلیمان و ادریس به دریا را روایت می‌کند. در قرن چهارم هجری و در اوج تاریخ دریانوردی ایرانیان، شازان ابن یوسف که به تحصیل علم نجوم در دارالعلوم شیراز مشغول است پیشنهاد شغل کتابت کشتی را می‌پذیرد و به همراه این دو کشتی به سفری دشوار و ناممکن می‌رود و از حوادث و ماجراهای این سفر رهنامه می‌نویسد.

"سعادت‌آباد" و "یه‌حبه‌قند" گوی سبقت را ربودند

در"پیتزا مخلوط" که فیلمی کمدی است، مجید صالحی، لیلا اوتادی، سعید آقاخانی، الیزابت امینی، علی صادقی، مهران غفوریان٬ یوسف صیادی، محسن قاضی‌مرادی، مینا جعفرزاده، فرهاد بشارتی، الناز حبیبی، عباس میرزایی، محمد حبیبی و آتیلا پسیانی بازی می کنند.

درخلاصه داستان فیلم به نویسندگی برزو نیک نژاد آمده است: دو جوان شهرستانی که از هفت سال پیش برای کسب‌ درآمد به تهران آمده‌اند، در یک پیتزافروشی مشغول کار هستند تا اینکه بروز ماجراهایی، آن دو را در موقعیت‌های عجیب و جالبی قرار می‌دهد. این فیلم نیز با داشتن 24 سالن سینمایی و 6 روز نمایش در سینماهای تهران 57 میلیون تومان فروش کرده است. همچنین در شهرستانها نیز با داشتن 12 سالن 20 میلیون تومان فروش داشته است.
 

"تپلی" تنها فیلم در ژانر کودک و نوجوان است که هم اکنون بر روی پرده سینماها قرار دارد، این فیلم نیز با داشتن 12 سالن و 27 روز نمایش در سینماهای تهران 87 میلیون تومان فروش کرده است و همچنین در شهرستانها نیز با داشتن 8 سالن و 27 روز نمایش 45 میلیون تومان فروش داشته است.

تپلی" پیشتر "دنیای پرامید" نام داشت. بهنام قربانی، چنگیز وثوقی، فلور نظری، رامتین شایان، یحیی مقدم، مریم طالبی، فرامرز پورمهدی، رضا حقیقی، علیرضا چولابی، محمد هندی، ابوذر جلالی، بهروز سیف‌خانی، جهانگیر شیرینکار، فریده توکلی، محمدعلی یوسفی، علی طاهرنیا، علیرضا وکیلی، کودک خردسال: مبینا هژیریان و با هنرمندی: بیژن درویش‌پور در این فیلم مقابل دوربین رفتند.
 

"باغ قرمز" اولین ساخته بلند سینمایی امیر سمواتی است که در گروه سینمایی آزاد اکران عمومی شده است. امین تارخ، شقایق فراهانی، لیلا اوتادی، مرتضی ضرابی، رامین راستاد، نیکی نصیریان و فریدالدین بازیگران فیلم سینمایی "باغ قرمز" هستند. این فیلم روابط انسانی میان داود و مهناز از جنوبی‌ترین نقطه شهر و روابط انسانی دکتر و همسرش از شمالی‌ترین نقطه شهر را روایت می‌‌کند.

این فیلم نیز با داشتن 7 سالن سینمایی در تهران و 13 روز نمایش به فروش 14 میلیون تومانی دست پیداکرده است. این رقم در حالی است که "باغ قرمز" امکان اکران عمومی در شهرستانها نداشته است.
 

"دلقک ها" به کارگردانی عباس مرادیان عنوان دومین فیلم کمدی در جدول اکران آبان ماه سینمای ایران است. این فیلم درباره دو جوان جنوب شهری به نام‌های کریم و اتابک است که درگیر ماجرایی می‌شوند و... حامد کمیلی، شهرام قائدی، بهنوش بختیاری، امیر نوری، رابعه اسکویی، مهران رجبی، کاظم افرندنیا، احمد پورمخبر، کیانوش گرامی، امیر ابراهیمی و ... از بازیگران فیلم هستند.

"دلقک ها" نیز با داشتن 6 سالن سینمایی در تهران و 6 روز نمایش 10میلیون تومان فروش داشته است. این فیلم نیز مانند "باغ قرمز" در شهرستانها به روی پرده نرفته است.

فروش فیلم های سینمایی فوق تا پایان روز دوشنبه 23 آبان ماه است.
 

عنوان فیلم تعداد سالن های سینمایی روزهای نمایش فروش تهران فروش شهرستانها
سعادت آباد 18 34 723 260
یه حبه قند 18 34 573 170
پرتقال خونی 23 20 234 70
راه آبی ابریشم 18 27 166 80
پیتزا مخلوط 24 6 57 20
تپلی 12 27 87 45
باغ قرمز 7 13 14 -
دلقک ها 6 6 10 -

شما می توانید آخرین اخبارایران و جهان رادر"واحداخبارواطلاع رسانی راسخون"مشاهده نمایید.

5795

منتظراخبار، انتقاد وپیشنهاد شماهستیم:
news@rasekhoon.net



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.