برنامه‌های گروه ادب و فقه و سیره رادیو معارف تشریح شد

مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو معارف و مدیرگروه فقه و سیره در رادیو معارف فعالیت‌های اجرایی خود را تشریح کردند.
يکشنبه، 26 شهريور 1391
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برنامه‌های گروه ادب و فقه و سیره رادیو معارف تشریح شد

مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو معارف و مدیرگروه فقه و سیره در رادیو معارف فعالیت‌های اجرایی خود را تشریح کردند.

 به گزارش راسخون به نقل از رسا، مجتبی تونه‌ای مدیر گروه فرهنگ و ادب و محمد مهدی صفایی مدیرگروه فقه و سیره رادیو معارف در نشست خبری که پیش از ظهر امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد، به تبیین و تشریح فعالیت‌ گروه‌ فرهنگ و ادب و فقه و سیره در رادیو معارف پرداختند.

تونه‌ای در این نشست با اشاره به اینکه وظیفه‌ گروه فرهنگ و ادب، قلم‌زدن و طرح مباحث فرهنگی در حوزه‌ دین در رادیو معارف است، اظهار کرد: گروه فرهنگ و ادب رادیو معارف، با پرداختن به مسائل اجتماعی، خانوادگی و دفاع مقدس، مباحث فرهنگی را نیز از زاویه و منظر دین بررسی می‌کند.

مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو معارف با اشاره به این‌که عمر مفید هر برنامه‌ای به موضوع برنامه ،شرایط روز جامعه و توانمندی سردبیر و کارشناسان بستگی دارد تصریح کرد:برنامه‌های این گروه دارای کارشناسان مشاور است و این کارشناسان از مراحل نخست ساخت برنامه تا مراحل انتهایی بر کیفیت کار نظارت می‌کنند.

وی تولید برنامه«ریحانه» و به«رنگ صدف» برای زنان و خانواده، برنامه خانواده و سبک زندگی ایرانی، اسلامی براساس کتاب مفاتیح‌الحیات آیت‌الله جوادی آملی را از برنامه‌های گروه فرهنگ و ادب برشمرد و افزود: برنامه‌های دیگری شامل نقد و بررسی مسائل حوزه زنان، نقد و آسیب‌شناسی شعار فرزند کمتر، زندگی بهتر نیز زیرنظر کارشناسان حوزه و دانشگاه در این گروه تولید می‌شود.

مدیر گروه فرهنگ و ادب رادیو معارف از برگزاری دومین نشست راهبردی گروه در نیمه دوم سال خبر داد و افزود: در این نشست و با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» به نقد و بررسی گذاشته خواهد شد تا با توجه به بیانات رهبری،آسیب‌شناسی لازم در این زمینه صورت گیرد.

تونه‌ای تولید نرم‌افزار«بربال سخن» مجموعه‌ای از سخنان خطبا و سخنرانان مشهور، نرم‌افزار صدف در رابطه با دختران و زنان، نرم‌افزار کلید خوشبختی ویژه همسران جوان را از دیگر فعالیت‌های گروه فرهنگ و ادب رادیو معارف عنوان کرد و گفت: برنامه اجتماعی «صبح روشن» در سه روز نخست هفته و برنامه‌ «خانه روشن» نیز در سه روز پایانی هفته برای شنوندگان پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد مهدی صفایی، مدیر گروه فقه و سیره نیز در ادامه این نشست اظهار داشت: با توجه به ضرورت پرداختن به مباحث مربوط به اقتصاد اسلامی برنامه هایی در این خصوص در گروه فقه و سیره رادیو معارف ساخته می شود و یکی از مهم ترین فعالیت های صورت گرفته در این گروه، همکاری با پژوهشکده های اسلامی به ویژه پژوهشکده فرهنگ و اندیشه است.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف از امضای تفاهم‌نامه‌هایی با پژوهشکده فرهنگ و اندیشه خبر داد و گفت: مرکز تخصصی مهدویت نیز به عنوان پشتیبان برخی از برنامه ها و مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و جامعة المصطفی العالمیة نیز جزو مراکزی هستند که کارشناسان حاضر در این مراکز همکاری لازم را با برنامه سازان گروه فقه و سیره رادیو معارف دارند.

وی با اشاره به شوراهای راهبردی رادیو معارف گفت: بعضی از گروه ها بر اساس مأموریت های خود، این شوراهای راهبردی را هدایت می کنند و در همین راستا شورای راهبردی احکام بر اساس نظرسنجی های سازمانی تشکیل شد و سیاست های آن به اطلاع مراجع تقلید رسید تا محور کارها مشخص شود.

حجت‌الاسلام صفایی از برگزاری نخستین جلسه شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی و جایگاه فقه، حقوق، اخلاق و مدیریت در آن خبر داد و افزود: در این جلسه کارشناسان پژوهشکده فرهنگ و اندیشه نیز حضور داشتند و یکی از تفاهم نامه های خاص در زمینه اقتصاد اسلامی برای بررسی مؤلفه های اقتصاد مقاومتی و ساخت برنامه های رادیویی در این خصوص به امضا رسید.

مدیر گروه فقه و سیره رادیو معارف با اشاره به اینکه از ابتدای امسال اتاق‌های فکر برای ویژه برنامه های این گروه تشکیل شده اظهار داشت: اعضای اتاق‌های فکر بر اساس سیاست های در نظر گرفته شده پس از مطالعه کتاب ها و منابع مرتبط با مناسبت ها، شیوه ساخت برنامه ها را تعیین می کنند.

وی از ساخت و پخش 35 ویژه برنامه در موضوع اهل بیت(ع) از ابتدای سال تاکنون خبر داد و گفت: بررسی موضوعات فقهی و حقوقی روز با رویکرد فقه پویا برای بررسی جدیدترین مسائل جامعه مانند بانکداری اسلامی، تقابل حقوق و اخلاق در خانواده و نقد تفکرات وهابیت از جمله فعالیت های انجام شده است./7432



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.