اگر به قرآن عمل می شد امروز رژیم صهیونیستی وجود نداشت

رئیس جامعه ­المصطفی مشکلات امروز امت اسلامی را کم توجهی به قرآن دانست وگفت: اگر امت واحده در پیروی از فرامین وحی موفق بود، اکنون رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی وجود نداشت.
شنبه، 10 فروردين 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگر به قرآن عمل می شد امروز رژیم صهیونیستی وجود نداشت

ویرایش عکس مهرماه 98

 رئیس جامعه ­المصطفی مشکلات امروز امت اسلامی را کم توجهی به قرآن دانست وگفت: اگر امت واحده در پیروی از فرامین وحی موفق بود، اکنون رژیم صهیونیستی در قلب کشورهای اسلامی وجود نداشت.  
 به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در بازدید از مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی، با اشاره به خطبه های بی بدیل نهج البلاغه اظهار داشت:حضرت علی(ع) که خود قرآن ناطق و الگوی تمام نمای انسانیت است در دو موضوع همواره عاشقانه و به  شیدایی سخن می راند و آن زمانی است که به وصف قرآن کریم و پیامبر اعظم (ص) می رسند.
 رییس جامعه المصطفی با اشاره به  کلمات امیر المومنین (ع)در  نهج البلاغه، ضرورت یادگیری معانی عمیق و ژرف کلام وحی را از نیازهای اساسی طلاب بر شمرد و خاطر نشان کرد: عالم دینی، بیش از آنکه به علم بپردازد باید به اخلاق و دین روی آورد و منبع اصلی اخلاق را قرآن مجید بداند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عوامل موثری در حیات و بقای انسان نقش دارند که امام علی (ع) در نهج البلاغه به آنها اشاره نموده است، از جمله نور، راه روشن و مستقیم و آب حیات که انسان بدون آن نمی تواند زندگی کند.
وی با با بیان این که قرآن، آب حیات است بیان داشت: معادن و کوه ها، عامل دیگری است که برای بالندگی انسان ضرورت دارد، قرآن کریم هم معدنی است که برای انسان و هدایت او همه چیز در آن موجود است. عامل دیگر، درمان است که انسان هنگام بیماری به پزشک متخصص و داروخانه مراجعه می کند، قرآن هم بهترین درمان و اصلی ترین داروخانه ای است که برای هر مرضی از جمله بیماری روحی درمان دارد.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که  کتب دیگر از جمله تورات ،زبور ،انجیل و صحف دیگر، شعاعی از انوار قرآن هستندبا اشاره به کم لطفی بعضی به آیین قرآن، مشکلات بزرگ امت اسلامی را کم توجهی به دستورات قرآن دانست و اظهار داشت: اگر امت واحده در پیروی از فرامین وحی موفق بود، اکنون اسراییلی در قلب کشورهای اسلامی وجود نداشت.
رییس جامعه المصطفی در ادامه اظهار داشت: ما بر مشترکات مذاهب تاکید داریم چرا که "انما المومنون اخوه"، آموزه قرآن است. همه برادریم و دشمن مشترک داریم. قرآن و پیامبر محور وحدت مذاهب هستند و با پیروی از آنهاست که اسلام به سعادت می­رسد و زمینه ظهور منجی مهیا می­گردد.
براساس اعلام المصطفی، وی در بخش دیگری از سخنان خود، مرکز آموزش زبان و معارف اسلامی را مرکزی مهم و فاخر دانسته و تاکید کرد: این مرکز یکی از مراکز کم نظیر و فعال قرآنی است که اهتمام ویژه ای به این فرهنگ آسمانی دارد.

مرتبط

آیت الله اعرافی بهترین انتخاب برای مدیریت حوزه بود | تاکنون سوار خودروی خارجی نشده ام

سرود جالب جوانان پاکستانی برای رهبر انقلاب



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.