روحانی‌مقدم بیان کرد:

جوانان آگاهانه انتخاب کنند | غیرقابل اعتماد بودن سایت‌های همسریابی

کارشناس مشاور دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به وضع کنونی جامعه که شناخت رودر رو در امر ازدواج نیز به سختی برای خانواده‌ها و جوانان حاصل می‌شود، چگونه ممکن است به سایت‌هایی همسریابی بدون پشتوانه و بی‌توجه به اصول اسلامی اعتماد کرد.
شنبه، 25 خرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جوانان آگاهانه انتخاب کنند | غیرقابل اعتماد بودن سایت‌های همسریابی

 کارشناس مشاور دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: با توجه به وضع کنونی جامعه که شناخت رودر رو در امر ازدواج نیز به سختی برای خانواده‌ها و جوانان حاصل می‌شود، چگونه ممکن است به سایت‌هایی همسریابی بدون پشتوانه و بی‌توجه به اصول اسلامی اعتماد کرد.
به گزارش راسخون به نقل از ایکنا، حجت‌الاسلام علی‌اکبر روحانی‌مقدم با اشاره به فعالیت سایت‌های همسریابی و شیوه عملکرد آن‌ها گفت: امروزه در فضای مجازی، افرادی به دنبال استفاده از چنین سایت‌ها و فضاهایی هستند که اغلب این افراد، شرایط صحیح ازدواج برای آنها فراهم نیست و یا در زندگی در بحث انتخاب همسر، دچار مشکل هستند و در نهایت رو به این سایت‌ها و فضاها می‌آورند.
مشاور دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: سایت‌های همسریابی و مسائلی مانند آن‌که امروزه در فضای مجازی رواج پیدا کرده است تبعات خاص خودش را دارد. موارد بسیاری از این تبعات را در مشاوره‌هایی که با جوانان در این مورد داشته‌ام مشاهده کرده‌ام که نتیجه آنها در نهایت به بازی با احساسات و یا ازدواج خیالی منجر شده است.
وی ادامه داد: در این مورد بیشتر خانم‌هایی که به این سایت‌ها روی می‌آورند دچار شکست‌های روحی و روانی می‌شوند و تبعات آن هم این است که به انتخاب همسر چه در فضای مجازی و چه در جامعه بدبین خواهند شد به طوری که از جنس مخالف دوری خواهند کرد.
روحانی‌مقدم با اشاره به تبعات این سایت‌ها افزود: تبعات این رفتار و این اتفاق باعث می‌شود که سن ازدواج در جامعه روز به روز بالا رفته و یا اگر هم در موردی به ازدواج منجر شود خانواده‌ای بدون اعتماد و بدون پشتوانه خواهد بود که نهایتاً به جدایی ختم می‌شود. با توجه به وضع کنونی جامعه که امکان شناخت چهره‌ به‌ چهره و در منظر عمومی وجود دارد، نمی‌توان شناخت و اعتماد خوبی از یکدیگر برای ازدواج پیدا کرد پس چطور جوانان ما باید به چند عکس و متنی که در این سایت‌ها و بدون در نظر گرفتن مبانی اسلام قرار گرفته است، اعتماد ‌کنند.
کارشناس پاسخگویی سایت ایپرسش تصریح کرد: در نگاه کلی اگر بتوانیم بگوییم که یک یا دو مورد از این سایت‌ها با نیت خیرخواهانه فعالیت می‌کنند، اما اکثر این سایت‌ها با هدف کسب درآمد و منافع خودشان اقدام به راه‌اندازی و فعالیت در فضای مجازی می‌کنند که منافع جامعه و مردم در این سایت‌ها جایگاهی ندارد، در کل نمی‌شود به این فضا‌ها اعتماد کرد.
روحانی‌مقدم با اشاره به تحقیقات و بررسی‌هایی که در مورد فعالیت‌های این سایت‌ها انجام داده است افزود: با تحقیقی که در مورد این سایت‌ها‌ انجام گرفت متوجه شدیم، تا زمانی که پولی را که بنا به درخواست سازند‌گان سایت به حساب آنها واریز نکنید، نمی‌توانید به این فضا و سایت وارد شوید. هدف اصلی این سایت‌ها کسب درآمد شخصی است و هیچ‌ خیری هم در این موارد وجود ندارد. چرا که اگر این سایت‌ها نیت خیرخواهانه و در راه خدا دارند باید بدون چشم داشتی، این فضا را در اختیار جامعه قرار دهند. این سایت‌ها با تبلیغاتی به صورت دریافت مبالغ تقریباً کم، اقدام به جذب بسیاری از افراد جامعه کرده‌اند و هزینه بسیار زیادی را در مجموع کسب خواهند کرد.
وی ادامه داد: در ارتباطاتی که در فضای مجازی رخ می‌دهد، نظارت دقیق وجود ندارد و شناخت واقعیت از غیر آن بسیار دشوار است و هنگامی که این اتفاق روی می‌دهد معمولاً افراد خودشان رودر رو قرار می‌گیریند و به گفت‌وگو می‌پردازند در نتیجه وقتی این اطلاعات اولیه وجود داشته باشد و خودشان هم در کنار آن گفت‌وگو کنند خطر اعتماد نکردن در آن بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد چرا که ارتباط، باعث ایجاد دلبستگی می‌شود و هنگامی که دلبستگی قبل از ازدواج ایجاد شد افراد نمی‌توانند خوبی‌ها و معایب یکدیگر را ببینند.
مشاور دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ازدواج به سبک سنتی و قدیمی گفت: در ازدواج‌های عرفی و سنتی که در جامعه داریم، قطعاً فیلترهایی مانند پدر و مادر وجود دارند که تمامی حرکات را در این مورد زیر نظر دارند و مطلع هستند که فرزندانشان باید چه مسیری را طی کنند تا به موفقیت برسند. چنین امر بزرگی در این سایت‌ها و فضاها به هیچ وجه وجود ندارد و یک مشکل بزرگ برای این سایت‌ها است. باید گفت معمولاً افرادی که در این فضا هم در حال ارتباط‌گیری هستند سن آنها از ازدواج گذشته است و این افراد در انتخاب صحیح و ازدواج در جامعه با مشکل مواجه خواهند شد.
وی تصریح کرد: اعتماد به این سایت‌ها کار بسیار آسانی نخواهد بود و باید با بررسی دقیقی از اینکه چه نهاد‌هایی این سایت‌ها را تأیید می‌کنند به پیگیری در مورد این سایت‌ها پرداخت. بنده به عنوان یک مشاور که کار اصلی‌ام همین است به هیچ وجه این سایت‌ها را تایید نمی‌کنم ولو اینکه یک نهادی و یا یک وزارتخانه‌ هم این سایت‌ها را تایید کرده باشد. چرا که در این فضا به راحتی دروغ، بازی با احساسات و تمسخر افراد و مسائلی مانند آن بسیار زیاد است و نباید انسان به چنین فضاهایی اعتماد کند.
/7432/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.