مشاوره خانواده:

سایت‌های همسریابی نگاهی جهادی و دلسوزانه به مقوله ازدواج داشته باشند

مدیران سایت‌های همسریابی منصفانه و دلسوزانه بیندیشند و نگاهی جهادی برای کاهش مشکل ازدواج داشته باشند، مسئولان نیز در بخش صدور مجوز این قبیل سایت‌ها، مدبرانه قدم برداشته تا آسیبی به کاربران وارد نشود.
يکشنبه، 26 خرداد 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سایت‌های همسریابی نگاهی جهادی و دلسوزانه به مقوله ازدواج داشته باشند

 مدیران سایت‌های همسریابی منصفانه و دلسوزانه بیندیشند و نگاهی جهادی برای کاهش مشکل ازدواج داشته باشند، مسئولان نیز در بخش صدور مجوز این قبیل سایت‌ها، مدبرانه قدم برداشته تا آسیبی به کاربران وارد نشود.
به گزارش راسخون به نقل از ایکنا، نصرالله منصوری، مشاوره ازدواج و خانواده با اشاره به خطرات سایت‌های همسریابی اظهار کرد: مراجعه‌کننده‌های بسیاری دارم که از طریق سایت‌های همسریابی با یکدیگر آشنا شده‌اند. بسیاری از آنها از عمل خود پشیمان هستند که دیگر پشیمانی فایده‌ای ندارد. به نظر می‌رسد خانواده‌ها توجه چندانی به موضوع مشاوره قبل ازدواج ندارند. آنها برای صرف یک پیتزای خوب، از شمال تا جنوب شهر را جستجو می‌کنند اما حاضر نیستند برای ازدواج نزد مشاور بروند.
وی افزود: دو مورد را گذشتگان‌مان مطرح می‌کنند که جنبه عقلانی ندارد و به نظر می‌رسد بار معنایی اشتباهی دارد. آنها معتقدند که علاقه پس از ازدواج باید به وجود آید و دوم آنکه در کار خیر عجله کنید. هر دو جمله اشتباه است و آسیب‌های بسیاری را به زندگی وارد می‌کند. علاقه باید قبل از ازدواج وجود داشته باشد و به قول افلاطون، دو چشم را باید قبل ازدواج باز کرد و پس از آن باید گذشت شود که متأسفانه در زندگی کنونی شاهد عکس موضوع هستیم.
مشاوره خانواده ادامه داد: گسترش ازدواج صحیح، جهاد بزرگ است. باید به خانواده‌ها آموزش دهیم که در حین ازدواج فرزندان‌شان بدون تعارف حرف بزنند و از دروغ بپرهیزند. همین از دروغ‌های کوچک مبنی بر اینکه عروس همچون دخترمان و داماد همچون پسرمان می‌ماند و تفاوتی ندارد، باید اجتناب کرد. امیدواریم که بتوانیم با آموزش صحیح و مشاوره‌های قبل از ازدواج بتوانیم شاهد آسیب‌های کمتری باشیم.
وی بیان کرد: متأسفانه در جامعه کنونی، شش میلیون و 500 هزار زن، طلاق‌نامه دست‌شان بوده که بین 18 تا 25 سال است و اغلب این طلاق‌ها در سال اول ازدواج انجام شده است. همچنین براساس آمار رسمی که جای تأسف هم دارد، هر یک ساعت در تهران، 16 طلاق به ثبت می‌رسد که از این تعداد 9 طلاق برای همسران تحصیل کرده و دارای تحصیلات عالیه هستند.
منصوری اظهار کرد: بسیاری از همسران دارای مدارک علمی، تربیت زندگی را یاد نگرفته‌اند و حاضر نیستند حتی غرورشان را زیرپا بگذارند. آنها به واسطه داشتن مدارک علمی، همه را از بالا نگاه می‌کنند و همین خودشیفتگی‌شان سبب می‌شود که زندگی‌شان از هم پاشیده شود.
وی یادآور شد: یکی از آمارهای تکان‌دهنده در جامعه امروز طلاق عاطفی 80 درصد در میان خانواده امروزی است. در طلاق عاطفی خانواده‌ها به دلیل ترس از آبرو و خانواده‌های‌شان تن به ادامه زندگی می‌دهند که برخلاف میل‌شان است.
منصوری اظهار کرد: فرهنگ ایرانی همیشه تمدن‌ساز است و می‌بینیم چگونه این فرهنگ همیشه تمدن‌ساز به دلیل گسترش سایت‌های همسریابی در حال نابودی است. باید روش صحیحی را برای موضوع ازدواج در پیش گرفت. همه ما از جمله مشاوران خانواده، رسانه‌های دیداری، شنیداری و مکتوب در برابر این جامعه مسئول هستیم و باید به اطلاع‌رسانی درستی بپردازیم.
وی افزود: سایت‌های همسریابی در صورتی می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند که منافع دیگران را فدای منافع شخصی نکنند. هر آنچه که به صلاح کاربر است، عمل کنند که متأسفانه در وضعیت کنونی این اتفاق رخ نمی‌دهد.
منصوری اظهار کرد: در سایت‌های همسریابی بیاییم منصفانه و دلسوزانه فکر کنیم و بیندیشیم. مسئولان باید مدبرانه در این راه قدم بردارند تا آسیبی به کاربران وارد نشود. به نظر می‌رسد در این سایت‌ها دختران بیش از پسران آسیب‌پذیر باشند.
/7432/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.