با حضور گسترده زائران و مجاوران حرم

سوگواره حضرت عبدالعظیم الحسنی(علیه السلام) برگزار شد

مراسم سوگواره خورشید تابناک ری در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام نواده امام حسن مجتبی(علیه السلام) با حضور انبوه زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار شد.
شنبه، 2 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سوگواره حضرت عبدالعظیم الحسنی(علیه السلام) برگزار شد

مراسم سوگواره خورشید تابناک ری در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام نواده امام حسن مجتبی(علیه السلام) با حضور انبوه زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از شبستان، مراسم سوگواره خورشید تابناک ری در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام نواده امام حسن مجتبی علیه السلام در سرزمین ایران اسلامی، با حضور انبوه زائران و مجاوران حرم مطهر برگزار شد. این مراسم، با حضور جمعی از چهره های علمی، فرهنگی و سیاسی و همچنین مسئولان شهرستان ری و دسته های عزادار از اقصی نقاط کشور و جمع کثیر زائران و مجاوران حرم مطهر همراه بود.
 
در این مراسم که پنجشنبه، 14 شوال مطابق با 31 مرداد ماه، ساعت 11 صبح، در مصلای بزرگ ری برگزار شد، زیارتنامه حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام توسط آقای فراهانی قرائت و پس از ذکر اشعار توسط آقای تاری، گروه همخوانی طوبی به اجراء برنامه پرداخته و مداح اهل بیت علیهم السلام، آقای باقری به مرثیه سرایی و ذکر مصائب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام در سوگ وفات محدث عظیم الشان حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام پرداختند.
 
سخنران این مراسم معنوی، آیت الله صدیقی نیز در سخنانی به تجلیل از مقام شامخ دانشمند بزرگ شیعه و نگین درخشان ری پرداخت و این شخصیت بزرگ را قابل احترام در نزد بزرگان دین دانست.
 
در پایان این مراسم نماز جماعت ظهر و عصر به امامت آیت الله ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام اقامه شد.
 
حضرت عبدالعظیم الحسنی(علیه السلام)، نواده پاک امام حسن مجتبی علیه السلام و از راویان حدیث و از دانشمندان بزرگی است که محضر سه تن از امامان معصوم علیهم السلام را درک کرده و از محضر ایشان بهره برده است.
 
سخنان ائمه علیهم السلام در مورد این شخصیت بارز و محبوب و مورد اعتماد نزد اهل بیت علیهم السلام نشان از شخصیت علمی و مدارج بالای معنوی دارد، چنانچه در روایتی مشهور، امام هادی علیه السلام زیارت بارگاه حضرت عبدالعظیم الحسنی(علیه السلام) را برابر با زیارت مزار منور حضرت سیدالشهداء علیه السلام در کربلا دانسته است.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.