جشنواره فیلم های سینمایی دفاع مقدس روی آنتن شبکه یک سیما

همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس جشنواره فیلم های سینمایی دفاع مقدس با موضوعات و مفاهیمی همچون جنگ ، حس دلاوری و شجاعت در مردم ، ایثار و شهادت و مقاومت از شبکه یک سیما پخش می شود.
پنجشنبه، 28 شهريور 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
جشنواره فیلم های سینمایی دفاع مقدس روی آنتن شبکه یک سیما
ویرایش عکس تیر 99

همزمان با فرا رسیدن هفته دفاع مقدس جشنواره فیلم های سینمایی دفاع مقدس با موضوعات و مفاهیمی همچون جنگ، حس دلاوری و شجاعت در مردم ، ایثار و شهادت و مقاومت از شبکه یک سیما پخش می شود.

به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سیما، فیلم های سینمایی «روزهای زندگی» ،« دوئل» ،« حمله به اچ 3»،« گلوگاه شیطان » ، « کودک و فرشته»، « اخراجی ها» ، « اخراجی های 2 » از 29 شهریور تا 5 مهر از شبکه یک سیما روی آنتن خواهدرفت.

******************************************
فیلم سینمایی « روزهای زندگی » به کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی سعید سعدی ، جمعه 29 شهریور ساعت 14:50 از شبکه یک سیما پخش می شود .
داستان فیلم از این قرار است که: در آخرین روزهای جنگ تحمیلی در یک بیمارستان صحرایی نزدیک خط مقدم جبهه، دکتر امیرعلی علوی که سرپرست بیمارستان جنگی را به عهده دارد با تمام تخصص و علاقه و توانش به مداوای مجروحان جنگ مشغول است. همسرش لیلا پرستار و دستیار اوست. دکتر جوانی به نام سامان امینی از مرکز برای خدمت در این بیمارستان اعزام می شود ، اما او که آدمی ترسو و بی اعتقاد است و به اجبار به این مأموریت آمده، از همان ابتدا با دکتر علوی و همسرش و سیما پرستار وظیفه شناس بیمارستان درگیری دارد. با این حال مدت زیادی نمی گذرد که با پذیرفته شدن قطع نامه 598 به نظر می رسد جنگ به پایان رسیده ، اما ساعتی پس از اعلام پذیرفتن قطع نامه عراقی ها با بمب افکن و هلی کوپتر و تانک و نیروی پیاده حمله سخت و مرگ باری را آغاز می کنند و این در حالی است که بیمارستان نیز در سر راه آنهاست. بسیاری از مجروحان و کارکنان بیمارستان همراه با رزمندگان به شهادت می رسند و ...
حمید فرخ نژاد ، هنگامه قاضیانی و کوروش سلیمانی در فیلم سینمایی « روزهای زندگی » از تولیدات سال 1390 در ژانر جنگی و حادثه ای بازی کرده اند.
******************************************
فیلم سینمایی « دوئل » با نقش آفرینی پرویز پرستویی، هدیه تهرانی، کامبیز دیرباز و پریوش نظریه محصول سال 1382 در ژانر جنگی و خانوادگی ، شنبه 30 شهریور ماه ساعت 16 از شبکه یک   سیما روی آنتن می رود.
در این فیلم به کارگردانی احمدرضا درویش و تهیه کنندگی مشترک حسن رجبعلی بنا و تقی علیقلی زاده می‌بینیم: زینال پس از بازگشت از اسارت خاطرات گذشته اش را مرور می کند. با شروع جنگ و آغاز حمله عراقی ها، او که به همراه یحیی یک گروه مقاومت محلی را سازماندهی می کند، همسرش هانیه را در یک موشک باران از دست می دهد. پس از حمله بی امان هواپیماها به جمعیت آواره ای که درصدد عزیمت از منطقه جنگی هستند و انفجار قطار و تخریب ایستگاه راه‌آهن، سلیمه از زینال قول می گیرد که همسرش یحیی را سالم به او برگرداند. تعدادی از نیروهای دولتی که مدعی‌اند مأموریتی محرمانه دارند با هم‌دستی اسکندر تصمیم می‌گیرند گاوصندوق به جامانده در یک واگن باری را از آن خارج کنند. بر اساس صحبت های آنان مشخص می‌شود که داخل گاوصندوق اسناد و مدارک مهمی هست که اهمیتی استراتژیک دارد. زینال به جای یحیی مسئولیت این اقدام را می پذیرد و با کمک دوستانش گاوصندوق را پیاده و ...
******************************************
فیلم سینمای« حمله به اچ 3 » به کارگردانی شهریار بحرانی ، یکشنبه 31 شهریور ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.
در خلاصه فیلم آمده: ستاد نیروهای هوایی عراق که از ابتدای جنگ با برتری هوایی ایران روبرو شده و قریب الوقوع بودن شکستن حصار آبادان را پیش بینی می کند، برای حفاظت از هواپیمای استراتژیک، میگ میراژ و توپولوف عراقی از گزند بمباران های هوایی و مصون ماندن آن ها تا موقع شروع حمله ایران، تصمیم می گیرد آن ها را به سه پایگاه بسیار دور افتاده در نزدیکی مرز اردن منتقل کند. در مقابل ستاد نیروهای هوایی ایران نیز طرح بمباران این سه پایگاه را که به نام پایگاه های اچ - 3 معروفند مطرح می کند. در پی آن ...
جعفر دهقان، محمد کاسبی و حسین یاری در فیلم سینمایی « حمله به اچ 3» از تولیدات سال 1373 حوزه هنری در ژانر جنگی و خانوادگی به ایفای نقش پرداخته اند.
******************************************
فیلم سینمایی « گلوگاه شیطان » به کارگردانی حمید بهمنی و تهیه کنندگی سعید شرفی کیا ، دوشنبه 1 مهرماه ساعت 16 از شبکه یک سیما روی آنتن می رود.
« گلوگاه شیطان » با بازی امین زندگانی، پوریا پورسرخ و جمشید هاشم پور درباره عملیات شناسایی والفجر 8 است و درباره گروهی از غواصان است که برای شناسایی و آماده‌سازی عملیات والفجر 8 اقدام می‌کنند و به این نتیجه می‌رسند که شرایط خطرناک و غیر ممکن است. آن‌ها دست به طراحی جدیدی می‌زنند و ...
******************************************
فیلم سینمایی « کودک و فرشته » به تهیه کنندگی حسن کلامی ، سه شنبه 2 مهر ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می شود .
در این فیلم با هنرنمایی افشین هاشمی، سودابه بیضایی و شبنم مقدمی  می بینیم : در آخرین روز تابستان سال ۱۳۵۹، فرشته و خانواده‌اش آماده می‌شوند تا در جشن عروسی یکی از اقوام نزدیک شرکت کنند ، اما غرش صدای هواپیماهای جنگنده‌ای که از مرز عبور کرده‌اند موجب می‌شود که پدر فرشته تصمیم بگیرد از خیر عروسی خواهرش بگذرد و خانواده‌اش را از مهلکه بدر برد. فرشته برای آوردن مادر بزرگ از خانه خارج می‌شود؛ اما دیگر هیچگاه خانواده اش را نمی‌بیند؛ او مدتی بعد با شنیدن خبر زنده بودن برادرش، جستجویی طولانی را برای یافتن او آغاز می‌کند. فرشته در شهری که حالا توسط دشمن اشغال شده، درگیر ماجراهای بسیاری می‌شود.
مسعود نقاش زاده کارگردانی فیلم سینمایی « کودک و فرشته » تولید سال 1387 در ژانر جنگی و  خانوادگی را بر عهده داشته است.
******************************************
فیلم سینمایی « اخراجی ها » به کارگردانی  مسعود ده نمکی و تهیه کنندگی حبیب الله کاسه ساز ، چهارشنبه 3 مهر ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش خواهد شد .
داستان فیلم در مورد جوانی به نام مجید است که از خلافکارهای یکی از محله های جنوب شهر است عاشق نرگس دختر آقا میرزا (یک گیوه‌دوز عارف) می شود. آقا میرزا شرط ازدواج آنها را سربه راه شدن مجید قرار می‌دهد. مجید برای رسیدن به نرگس دست به دروغ و کلک می زند ، اما نقشه اش افشا می شود. مجید که حس می کند یکی از رزمندگان جبهه ایی رقیب اوست با نوچه های خود راهی جبهه می شود. در آنجا این گروه در مقابل رزمندگان اسلام چون عده ایی اوباش بی سروپا به نظر می رسند و فرمانده تصمیم به اخراج آنها از جبهه می گیرد و به این ترتیب گروه آنها به اخراجی ها معروف می شود. در این بین میانجیگری مرتضی که یکی از مقامات پشت جبهه است و حال و هوای بقیه رزمندگان، اخراجی ها را تحت تاثیر قرار می دهد و آنها در یک حمله نیروهای بعثی از خود رشادت زیادی نشان داده و ...
کامبیز دیرباز، نیوشا ضیغمی، امین حیایی و محمدرضا شریفی نیا از بازیگران اصلی این فیلم تولید سال1386 در ژانر جنگی و طنز می باشند.
******************************************
فیلم سینمایی « اخراجی ها 2 » با نقش آفرینی حسام نواب صفوی، امین حیایی، محمدرضا شریفی نیا و اکبر عبدی ، پنجشنبه 4 مهر ماه ساعت 16 از شبکه یک سیما پخش می شود .
در خلاصه داستان فیلم آمده: درگیری شدید در منطقه نبرد ادامه دارد، دشمن بیمارستان صحرایی را محاصره می‌کند و همه اخراجی‌ها به همراه سایر همرزمانشان اسیر می‌شوند. دشمن با اسیرگیری گسترده قصد یک مانور تبلیغاتی دارد. همه اسرا به یک اردوگاه اسرای ثبت‌نام نشده منتقل می‌شوند. خانواده اخراجی‌ها برای زیارت عازم مشهد هستند و به طور ناخواسته درگیر یک حادثه تروریستی می‌شوند. دشمن با فراخواندن خبرنگاران خارجی و داخلی به اردوگاه و تطمیع و تهدید برخی از اسرا و ایجاد چند پارچگی بین آنها، نقشه شومی در سر دارد. تروریست‌ها با دشمن هم‌دست شده‌اند، اما اسرا زیر بار فشارهای دشمن نمی‌روند و دشمن در بین اسرا به دنبال چهره‌های شاخص فرمانده و روحانی می‌گردد. حضور خانواده اخراجی‌ها بین مردم بیگناه و پخش اخبار مرتبط با آنها اسرا را همدل می‌کند و ...

فیلم سینمایی « اخراجی ها 2 » به کارگردانی مسعود ده نمکی و تهیه کنندگی حبیب الله کاسه ساز در سال 1387 در ژانر جنگی و طنز ساخته شده است.

/117/



نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.