غذاهای دریایی بهترین سپر مقابله با "سرطان"

غذاهای دریایی حاوی امگا 3 به دلیل داشتن اسیدهای چرب در پیشگیری از سرطان نقش مهمی دارند.
يکشنبه، 28 مهر 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
غذاهای دریایی بهترین سپر مقابله با "سرطان"
غذاهای دریایی حاوی امگا 3 به دلیل داشتن اسیدهای چرب در پیشگیری از سرطان نقش مهمی دارند.
 
به گزارش راسخون به نقل از باشگاه خبرنگاران، فاطمه خمسی، فوق تخصصی خون و آنکولوژی  بیان داشت: در زمینه اهمیت رژیم غذایی در کاهش ابتلا به سرطان ثابت شده افرادی که رژیم های غذایی سرشار از چربی های حیوانی داشته اند بیشتر به سرطان مبتلا می شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: برخی از علائم مانند به وجود آمدن توده در بدن، بی اشتهایی مزمن، کاهش وزن غیر قابل توجیه و تغییر رنگ خال ها می توانند عوامل هشدار دهنده ای باشند که می شود با انجام آزمایشات در صورت سرطانی بودن در مراحل اولیه از پیشرفت آن جلوگیری کرد.
 
این متخصص خون و آنکولوژی تصریح کرد: آنتی اکسیدان های موجود در برخی از مواد غذایی با کاهش رادیکال های آزاد بدن در پیشگیری از انواع سرطان ها نقش مهمی دارند، مواد آنتی اکسیدانی مانند کاروتنوئیدها ویتامین c و ویتامینE، سلنیوم که مانع از آسیب سلول ها و بافت می شود، سبزیجات و میوه ها، مغزها (بادام) غذاهای دریایی از خطر ابتلا به سرطان های پروستات،‌ ریه، روده و دستگاه گوارش جلوگیری می کند.
 
خمسی افزود: با اشاره به اینکه رژیم های حاوی امگا 3 سرطان سینه را تا حدود 14 درصد کاهش می دهند، افزود: غذاهای دریایی به علت داشتن اسیدهای چرب امگا 3، سیلنیوم، روی، ویتامین E و ... در پیشگیری از بسیاری از سرطان ها به خصوص سرطان پستان و روده نقش مهمی دارند.
 
وی در پایان اظهار کرد: مصرف مواد غذایی دریایی حاوی امگا 3، عدم مصرف مواد سرخ شده، مصرف روغن زیتون، ورزش  و کاهش استرس و کشف بیماری در مراحل اولیه با توجه به علائم بروز کننده، می توان در کاهش بروز سرطان ها و پیشگیری از آن موثر بود./
/111/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.