یک ژنرال اسرائیلی:

حزب‌الله توانایی ضربه کاری به اسرائیل را دارد/ ترس از دستیابی حزب‌الله به موشک«یاخونت»

فرمانده عملیات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد حزب‌الله روز به روز توانایی آتش دوربرد خود را افزایش می‌دهد همراه با اینکه توانایی شلیک موشک به صورت مداوم و یک حمله ابتدایی سنگین را دارد.
شنبه، 14 دی 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
حزب‌الله توانایی ضربه کاری به اسرائیل را دارد/ ترس از دستیابی حزب‌الله به موشک«یاخونت»
فرمانده عملیات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرد حزب‌الله روز به روز توانایی آتش دوربرد خود را افزایش می‌دهد همراه با اینکه توانایی شلیک موشک به صورت مداوم و یک حمله ابتدایی سنگین را دارد.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس به نقل از روزنامه یدیعوت أحارنوت، ژنرال یؤاف هارإیفن فرمانده عملیات ارتش رژیم صهیونیستی تاکید کرده است که در صورت بروز هر گونه جنگ بین اسرائیل و لبنان حزب الله توانایی یک حمله سنگین ابتدایی را دارد.
 
ژنرال یؤاف هارإیفن هشدار داد به دلیل برخی تغییرات اساسی که در منطقه به ویژه سوریه و لبنان رخ داده است احتمال دارد یک طوفان منطقه را درنوردد.
 
وی در مصاحبه با روزنامه یدیعوت أحارنوت گفت: تمرکز 20 هزار نیروی جهادی در سوریه خطری است که اسرائیل را تهدید می‌کند؛ اینها افرادی هستند که عقیده مبارزه با اسرائیل را دارند و این مسئله اسرائیل، اردن و آمریکا را نگران کرده است.
 
این ژنرال اسرائیلی در ادامه گفت که دستگاه اطلاعاتی این رژیم کارهای ممتازی را در لبنان انجام داده است. حزب الله با وجود این که در جنگ سوریه حضور دارد ولی روز به روز توانایی آتش دور برد خود را افزایش می‌دهد همراه با اینکه توانایی شلیک موشک به صورت مداوم و یک حمله ابتدایی سنگین را دارد.
 
هارإیفن با اشاره به توانایی هجومی حزب الله گفت: تردیدی ندارم تجربه عملیاتی که حزب الله در سوریه در حال اندوختن آن است علی الخصوص نیروهای ویژه آنها، این نیرو را قادر می‌سازد تا آنچه را که ما آن را «متجاوز دیوار» می‌نامیم، عملی کند.
 
وی در مورد نظریه جنگ جدید علیه گروه‌هایی همچون حزب الله و جنبش حماس که توانایی آتش و هدف قرار دادن عمق خاک دشمن را دارند گفت: داشتن یک ارتش نظامی توانمند و باتجربه، «مشت اول» به حساب می‌آید.این ارتش باید دارای توانایی اطلاعاتی قوی در تمام جبهه‌ها باشد که به یک قدرت تهاجمی و آتش سنگین و سریع تبدیل شود، این ارتش همچنین باید بتواند در روز به چندین هزار هدف حمله کند.
 
این ژنرال اسرائیلی گفت که همگام با عمل پیشگیرانه باید برای محدود کردن آزادی عمل دشمن در آینده تلاش کنیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد: اگر نیاز باشد که از دستیابی دشمن به وسائل جنگی جلوگیری کنیم پس به گونه‌ای کار می‌کنیم که این تجهیزات به دست دشمن نرسد.
 
رئیس عملیات ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرد که عملیات آینده در لبنان با آتش سنگینتری همراه خواهد بود و افزود که مرحله کنونی مرحله باز دارندگی است و به صلاح آنها نیست که حمله را شروع کنند و گفت: « من گمان نمی‌کنم که حزب الله یک برنامه راهبردی برای شکستن وضع کنونی داشته باشد.
 
در همین رابطه روزنامه وال استریت ژورنال چاپ آمریکا نوشته است برخی از مقامات این کشور می‌گویند که حزب الله موفق شده است برخی از قطعات سامانه موشکی پیشرفته «یاخونت» ساخت روسیه را از سوریه به لبنان منتقل کند و حزب الله با این کار توانسته‌است از مراقبت هوایی اسرائیل فرار کند.
 
این مسئولان آمریکایی افزوده‌اند حزب الله تا به حال موفق نشده است که سایر قطعات این سامانه را منتقل کند تا آن را فعال کند.
 
مسئولان آمریکایی تصریح کرده‌اند که برای انتقال این اجزاء شبکه‌های تلفن و برق در منطقه مرزی سوریه و لبنان قطع شده است تا فعالیت اطلاعاتی اسرائیل دچار مشکل شود.
 
روزنامه وال استریت ژورنال در ادامه می‌نویسد: حزب الله در انبارهای اسلحه در سوریه موشک‌های ضد هواپیما دارد واحتمال می‌رود حزب الله 12 سامانه موشکی پیشرفته در سوریه نصب کرده باشد که به سمت کشتی‌ها نشانه رفته‌اند.
 
این روزنامه در ادامه می‌نویسد حملات هوایی پیشین اسرائیل که مواضعی را در سوریه هدف قرار داد بود دستآورد چندانی نداشته است و بعد از آن اسرائیل چندین بار به سوریه حمله کرده است.
 
این روزنامه تصریح می‌کند که در مجموع اسرائیل 5 بار به انبار‌های اسلحه در سوریه حمله کرده است.
 
وال استریت ژورنال تاکید می‌کند که گزارش‌های مبتنی بر دست یابی حزب الله به موشک‌ها «یاخونت» ترس فراوانی را در نیروی دریایی اسرائیل ایجاد کرده است.
 
بر اساس تخمین‌های موجود دست یابی حزب الله به یاخونت به معنی عاملی برای از کار افتادن دو بندر مرکزی حیفا، اسدود و تمامی سواحل در سرزمین‌های اشغالی خواهد بود.
 
ترس مقامات اسرائیلی از آنجا نشات می‌گیرد که تا به الان سامانه‌ای برای تشخیص و نابودی این موشک پیشرفته روسی ساخته نشده است.
 
موشک «یاخونت» یک موشک زمین به زمین و ضد کشتی است و توانایی پرواز به مسافت صدها کیلومتر در ارتفاع پایین را دارد.
 
موشه یعلون وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پیشتر این سامانه موشکی را خط قرمز اسرائیل اعلام کرده و تاکید کرده بود که اسرائیل نمی‌تواند اجازه دهد که این سامانه از مرز سوریه به داخل لبنان وارد شود.
 
اسرائیل همچنین سامانه ضد هواپیمایی «سام17 »و موشک زمین به زمین «فاتح 110 » را به عنوان خط قرمز خود اعلام کرده بود.
 
بر اساس گزارش وال استریت ژورنال مسئولان آمریکایی معتقدند حزب الله به خوبی می‌داند که چگونه دستگاه‌های مراقبتی اسرائیل را گمراه کند و یکی از این افراد این گونه در مورد حزب الله می‌گوید: حزب الله «صبور» و «بسیار عالی» است.
/111/


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما