قاری برجسته مصری: تلاوت در محضر رهبر انقلاب افتخار حرفه‌ای من است

«شیخ احمد الشحات احمد لاشین»، قاری برجسته مصری، مردمی‌بودن را از ویژگی‌های مهم رهبر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: «تلاوت در محضر ایشان از افتخارات کارنامه‌ای حرفه‌ای من در تلاوت قرآن است».
سه‌شنبه، 6 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
قاری برجسته مصری: تلاوت در محضر رهبر انقلاب افتخار حرفه‌ای من است



«شیخ احمد الشحات احمد لاشین»، قاری برجسته مصری، مردمی‌بودن را از ویژگی‌های مهم رهبر انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: «تلاوت در محضر ایشان از افتخارات کارنامه‌ای حرفه‌ای من در تلاوت قرآن است».
 
به گزارش راسخون به نقل از ایکنا، «احمد شحات احمد لاشین»، قاری برجسته مصری و قاری افتخاری سی‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در گفتگویی با بیان این مطلب گفت:«من به علت شرکت در محافل قرآنی و تلاوت در جلسات قرآن در نقاط مختلف استان فارس، موفق نشده‌ام به طور کامل در جریان رقابت‌های قرآن شیراز قرار بگیرم و شاهد رقابت قاریان و حافظان قرآنی از نزدیک باشم، اما آنچه در بخش حفظ قرآن این مسابقات مشاهده کردم، بسیار جذاب بود و فکر می‌کنم یکی از بهترین مسابقاتی است که تاکنون در آن حضور یافته‌ام»
 
وی افزود: سطح بالای مسابقات سراسری قرآن «شیراز» به ویژه در بخش حفظ و استقبال گسترده مردم ایران از محافل قرآنی برای من بسیار جالب بود و می‌توان پیشرفت قرآنی ایران را با عنوان «بیداری قرآنی» تعبیر کرد.
 
این قاری برجسته مصری ضمن ابراز خرسندی از سطح بالای مسابقه سراسری قرآن کریم در شیراز گفت: من بارها برای قرائت قرآن و شرکت در محافل قرآنی به ایران سفر کرده‌ام، آنچه در این سفر نظر من را به خود جلب کرد، پیشرفت بزرگ، حافظان قرآن در ایران است.
 
وی از پیشرفت قرآنی ایران به «بیداری قرآنی» یاد کرد و گفت: آنچه در ایران شاهد آن هستیم نشان‌دهنده بیداری بزرگی در حوزه قرآنی است و نشان می‌دهد که ایران در جهت تبدیل شدن به مصری دیگر گام بر‌می‌دارد.
 
شیخ احمد شحات احمد لاشین اضافه کرد: بارها برای قرائت و اجرای برنامه‌های قرآنی به ایران سفر کرده‌ام و همین سفرهای پی در پی باعث شد تا تغییرات پیش آمده در حوزه قرآنی در ایران را به خوبی حس کنم واکنون به نظر من ایران به پیشرفت و یک تحول بسیار بزرگی در این زمینه دست یافته است.
 
این قاری برجسته مصری با اشاره به اینکه من تاکنون با حافظان قرآن زیادی تعامل داشته و آنان را مورد ارزیابی قرار داده‌ام، گفت: سطح بالای حافظان قرآن در سی‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن شیراز برای من بسیار جالب بود و پیشرفت‌های قابل ملاحظه ایران در عرصه حفظ قرآن را نشان می‌دهد.
 
• قاریان مصری علاقه وافری به حضور در ایران
 
شیخ احمد شحات احمد لاشین درباره استقبال مردم ایران از فعالیت‌ها و محافل قرآنی تصریح کرد: قاریان بزرگ مصر علاقه فراوانی به حضور در محافل قرآنی که در جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود، دارند و راز این علاقه، استقبال مردم این کشور از محافل قرآنی و به ویژه از قاریان مصری و تأثیرپذیری شنوندگان از قرائت قاری قرآن است.
 
وی درباره مهم‌ترین خاطراتی که از سفر به ایران برای وی به جا مانده است، گفت: در این سفر که مصادف با ماه مبارک رمضان بود به همراه تعدادی از قاریان و حافظان و فعالان قرآنی ایران برای دیدار با رهبر جمهوری اسلامی ایران دعوت شدم که این امر برای من بسیار خوشحال‌کننده بود.
 
احمد شحات احمد لاشین تصریح کرد: پس از چند سفری که به ایران داشته‌ام مقداری زبان فارسی یادگرفته بودم و در دیدار با رهبری سعی کردم با ایشان فارسی صحبت کنم، لذا در این دیدار پس از عرض سلام به ایشان گفتم «چطورین؟» که ایشان با تبسم به من نگاه کردند و با خنده به من گفتند: «شما بدون شک زبان فارسی را یاد گرفته‌اید»
 
این قاری مصری با اشاره به تلاوت قرآن کریم در نخستین روز ماه مبارک رمضان در محضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفت: رمضان گذشته نخستین باری بود که من از نزدیک با رهبر مسلمانان جهان، دیدار داشتم ومن تلاوت در محضر ایشان را افتخاری در کارنامه تلاوت‌های خود می‌دانم. 
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: آنچه در آن دیدار بیش از هر چیزی نظر مرا به خود جلب کرد، مردمی‌بودن رهبر ایران است و حضور ایشان بر سر سفره افطار در کنار عامه مردم بود و این امر که نشان‌دهنده میزان تواضع و مردمی بودن رهبر یک کشور است برای من بسیار زیبا و جاب بود. گفتنی است، احمد شحات احمد لاشین، همانند بسیاری از کودکان مصری در سن شش سالگی برای حفظ قرآن کریم وارد مرکز اسلامی الأزهر شد و از همان زمان زندگی قرآنی خود را زیر نظر اساتید الازهر آغاز کرد و تاکنون ادامه دارد.
 
وی در سال 2001 میلادی در مسابقات سراسری قرآن کریم مصر شرکت کرد و توانست رتبه نخست این مسابقات را به دست آورد.
 
البته شیخ احمد لاشین به گفته خود وی، هیچگاه برای شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در سایر کشورها برگزار می‌شود تلاش نکرده است؛ زیرا تحصیل در الازهر این فرصت را از وی گرفته بود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما