آیین رونمایی از نخستین «اوراق وقفی بیمارستان تخصصی سرطان»

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه: خیرین در حوزه سلامت گام‌ بردارند

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت : بیماری‌هایی که برای انسان به وجود می‌آید، به خود انسان برمی‌گردد و کوتاهی و غفلت از خود انسان‌هاست و هرچه شفا و دواست، از خدای متعال است.
سه‌شنبه، 6 اسفند 1392
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه: خیرین در حوزه سلامت گام‌ بردارند

ویرایش عکس خرداد 99

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیماری‌هایی که برای انسان به وجود می‌آید، به خود انسان برمی‌گردد و کوتاهی و غفلت از خود انسان‌هاست و هرچه شفا و دواست، از خدای متعال است.
 
به گزارش راسخون به نقل ازایسنا، حجت‌الاسلام محمدی در مراسم آیین رونمایی از نخستین «اوراق وقفی بیمارستان تخصصی سرطان» که دوشنبه‌شب در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد، اظهار کرد : خدا را سپاسگزاریم که در سال حماسه سیاسی و اقتصادی توانستیم از اوراق وقفی برای بیماران سرطانی رونمایی کنیم. اوراق وقف منحصر به یک موضوع خاص نیست اما با مشورت صاحبنظران و کارشناسان به این مساله پی بردیم که در سلامت جامعه سرطان و توجه به آن تاثیر زیادی دارد.
 
او ادامه داد : در رابطه با بیماری‌هایی که برای انسان به وجود می‌آید، به خود انسان برمی‌گردد و کوتاهی و غفلت از خود انسان‌هاست و هرچه شفا و دواست، از خدای متعال است و شفابخشی خدا دو گونه است. یکی این که به صورت معجزه‌آسا بیماری درمان می‌شود و دوم از طریق نظام عادی آفرینش و مسائلی هم‌چون پزشکان، بیمارستان‌ها و اطبا، درمان تحقق پیدا می‌کند.
 
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه اظهار کرد : خیرین جامعه ما به توقیف الهی توانسته‌اند در این راستا گام بردارند و این یک توقیف الهی است که نصیب آن‌ها شده پس باید قدر این توفیق را بدانند و شایسته است که در امر خیر و به خصوص در حوزه سلامت گام‌های مفیدی بردارند.
 
محمدی ادامه داد : من در این‌جا لازم می‌دانم که از مسوولان بخواهم کاری کنند که این‌گونه وقف‌ها ادامه‌دار باشد و زمینه مشارکت تمام اصناف فراهم شود تا مردم جامعه در این راستا به رقابت و سبقت با یکدیگر بپردازند و هم‌زمان امکان مشارکت برای تمامی افراد فراهم شود، چراکه این حرکت به نفع تمام مردم جامعه است.
 
وی اظهار کرد : ترویج مشارکت جمعی بر خیرات یک اصل اساسی است. این مشارکت فقط نیاز سازمان خیریه و بیماران نیست بلکه مشارکتی است که از طرف معارف الهی و قرآن کریم بر آن اشاره شده است. در این راستا تمامی ارگان‌های جامعه از واقفین، اصحاب رسانه، حوزه‌های علمیه، روحانیون، مدیران گرفته تا سایر مسوولان، باید گام بردارند. ما باید مردم را به امر خیر دعوت کنیم. وقف یکی از اموری بوده که قبل از اسلام بوده و پیامبر و ائمه نیز بر این کار خیر مهر تایید زده‌اند.
 
نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد : مومن نباید خود به راحتی استراحت کند در صورتی که سایر هم‌نوعانش در بیماری به سر می‌برند آن هم بیماری خاصی هم‌چون سرطان که علاوه بر هزینه‌های گزاف، یک استرس نیز برای خانواده‌ها دارد. خیرین ما باید به این موضوع توجه زیادی کنند و افراد جامعه باید در کار خیر نسبت به یکدیگر سبقت داشته باشند.
 
محمدی در پایان گفت : وقف صدقه جاریه است و در تمام زمان‌ها ادامه دارد. خیرین ما باید به خیرات خود مهر ابدی بزنند، چراکه با وقف پرونده خیرات آن‌ها بعد از مرگ بسته نمی‌شود و خیرش تا ابد به آن‌ها می‌رسد و طبق سخن امام صادق (علیه السلام) وقف صدقه جاریه‌ای است که در کنار فرزند صالح قرار می‌گیرد.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.