همزمان با روز بزرگداشت خیام نیشابوری

آئین گلباران آرامگاه حکیم خیام نیشابوری برگزار شد

آئین گلباران آرامگاه حکیم غیاث‌الدین عمر خیام نیشابوری به‌مناسبت بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه ماه روز ملی بزرگداشت این شاعر، ریاضیدان و فیلسوف بزرگ ایرانی برگزار شد.
يکشنبه، 28 ارديبهشت 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آئین گلباران آرامگاه حکیم خیام نیشابوری برگزار شد

آئین گلباران آرامگاه حکیم غیاث‌الدین عمر خیام نیشابوری به‌مناسبت بیست و هشتم اردیبهشت‌ماه ماه روز ملی بزرگداشت این شاعر، ریاضیدان و فیلسوف بزرگ ایرانی برگزار شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از تسنیم، اسفندیار جلاری، فرماندار نیشابور در مراسم گلباران مقبره حکیم عمر خیام نیشابوری که صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: باید جایگاه فرهنگی نیشابور با وجود حدیث سلسله‌الذهب ولی نعمت‌مان حضرت ثامن‌الحجج ارج نهاده شود.
 
جلایری افزود: نیشابور به‌دلیل داشتن مکان‌های گردشگری بسیاری مانند آرامگاه‌های عطار، خیام، فضل ا‌بن شاذان، قدمگاه رضوی بعد از مشهد دومین شهر پرگردشگر استان خراسان رضوی است.
 
همچنین شهردار نیشابور اظهار کرد: بنده و تمام همکارانم برای توسعه صنعت گردشگری در این شهرستان و رشد اقتصادی آن تلاش می‌کنیم.
 
محمدحسن زرندی بیان کرد: از قریب به یک سال پیش کلنگ دو باب هتل پنج و سه ستاره برای ماندگاری بیشتر گردشگران در این شهرستان زده شده است و امیدواریم که تا سه سال آینده بتوان از آنها بهره‌برداری کنیم.
 
در ادامه این مراسم رئیس شورای اسلامی شهر نیشابور گفت: اعضای شورای اسلامی شهر نیز مانند دیگر مسئولان دلسوز نیشابور در جهت توسعه متوازن شهرستان گام برمی‌دارند.
 
محمدکاظم صادقی اظهار کرد: دو روز ملی از روزهای ملی ثبت شده در تقویم کشور مختص به ادبا و عالمان نیشابوری است و نیشابوری‌ها باید بتوانند از این ظرفیت گسترده که خداوند در اختیارشان قرار داده است، استفاده کنند.
 
در این مراسم دکتر نوش‌آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقامات استانی و مسئولان شهرستانی، جمعی از استادان علم و ادب، خیام‌شناسان و آحاد مردم خطه شورانگیز نیشابور حضور داشتند.
 
اجرای موسیقی سنتی توسط گروه محلی «نیشابورک» به سرپرستی محمد دهنوی، شعرخوانی خدابخش صفادل و دکتر مهدی نوروز، اجرای ورزش باستانی به سرپرستی میری بخش دیگری از مراسم بود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.