نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی

اگر فتوای مرجعیت نبود بغداد سقوط می‌کرد

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی گفت : اگر فتوای جهادی حضرت آیت‌الله سیستانی با تاخیر صادر می شد بغداد سقوط می کرد.
پنجشنبه، 5 تير 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
اگر فتوای مرجعیت نبود بغداد سقوط می‌کرد

ویرایش عکس آذر ماه 98

نماینده آیت‌الله العظمی سیستانی گفت : اگر فتوای جهادی حضرت آیت‌الله سیستانی با تاخیر صادر می شد بغداد سقوط می کرد. 
 
به گزارش راسخون به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین شهرستانی صبح امروز در دیدار با وزیر نیرو با اشاره به حوادث اخیر عراق و حمله گروهک تروریستی به این کشور اظهارداشت: این حوادث واقعا نگران کننده است، چرا که به خاطر خیانت امرای ارتش بازمانده از رژیم بعثی صدام ،مناطق به آسانی در تصاحب تروریست ها قرارگرفت.
 
وی با اشاره به خیانت سران بعثی ارتش عراق بیان داشت:مگر امکان دارد 1700نفر شهر 50هزار نفری را به آسانی تصرف کند.
 
نماینده آیت الله العظمی سیستانی با بیان این که مسئله عراق به این آسانی حل نخواهد شد گفت:مردم با همکاری ارتش برای پاکسازی شهرها از وجود گروهک داعش تلاش می کنند.
 
وی با اشاره به پاک سازی جاده سامرا به بغداد از وجود تروریست ها افزود: بخشی از این جاده در اختیار گروهک داعش بود که با همت ارتش و مردم پاکسازی شد و شرایط در این جاده بهتر شده است.
 
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی با بیان این که عراق در 11سال اخیر بیشترین ضربه را از تروریست خورده است تصریح کرد: این افراد در ظاهر از گروهک داعش اند؛ اما در واقع تشکیل شده از رژیم جنایتکار بعثی صدام هستند.
 
وی با اشاره به تاثیر فتوای مرجعیت شیعه برای جهاد علیه تروریست ها اظهارداشت:اگر فتوای جهادی آیت الله العظمی سیستانی دیر صادر می شد بغداد سقوط می کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی به حکم جهاد حضرت امام (ره)در زمان حمله به ایران اشاره کرد و بیان داشت:فتوای امروز مرجعیت شیعه نیز برای مقابله و پیشروی دشمن بسیار موثر واقع شد.
 
نماینده آیت الله العظمی سیستانی با بیان این که مردم از فتوای مرجعیت شیعه بسیار استقبال کردند گفت:باید از این فرصت به خوبی استفاده شود و نیروهای مردمی ساماندهی شوند.
 
وی با بیان این که شیعیان از سراسر جهان برای مبارزه با دشمنان و حفظ عتبات عالیات و اماکن مقدسه در عراق اعلام آمادگی کرده اندیادآورشد:برخی از علمای وهابی از قبیل قرضاوی با فتوای خود، خیانت به اسلام ومسلمین می کنند،اما برخی دیگر مانند شیخ الازهر موضع خوبی برای مقابله با افراط گرایی و تکفیر داشته اند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.