سجادی : سرپرستی من بر فدراسیون فوتبال کذب است / انتخابات فدراسیون های اعزامی به اینچئون برگزارنمی شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت : انتخابات فدراسیون هایی که به بازیهای آسیایی 2014 اینچئون اعزام می شوند، برگزار نمی شود اما مجمع فدراسیون هایی که ورزشکار یا تیمی به اینچئون اعزام نمی کنند،در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.
شنبه، 25 مرداد 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
سجادی : سرپرستی من بر فدراسیون فوتبال کذب است / انتخابات فدراسیون های اعزامی به اینچئون برگزارنمی شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت : انتخابات فدراسیون هایی که به بازیهای آسیایی 2014 اینچئون اعزام می شوند، برگزار نمی شود اما مجمع فدراسیون هایی که ورزشکار یا تیمی به اینچئون اعزام نمی کنند،در زمان تعیین شده برگزار خواهد شد.
 
به گزارش راسخون به نقل از ایرنا، نصراله سجادی روز شنبه درجمع خبرنگاران افزود: با توجه به حساسیت رشته های اعزامی وبه وجودآمدن مشکلاتی به دلیل تغییردر ریاست برخی فدراسیون ها ، مجمع انتخاباتی این دسته از فدراسیون ها مانند بسکتبال و تیراندازی قبل از بازی های آسیایی برگزار نمی شود و برگزاری مجمع آنها به بعد از بازی ها موکول می شود.
 
وی اظهار کرد: مجمع انتخابات فدراسیون های اسکی، تنیس، بولینگ و بیلیارد و شطرنج در زمان تعیین شده و پیش از بازی های آسیایی اینچئون کره جنوبی برگزار می شود.
 
سجادی همچنین درمورد عملکردکاروان اعزامی ایران به هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در کره جنوبی گفت:پیش بینی در این زمینه بسیار سخت است زیرا کره جنوبی میزبان این رقابت هاست و کاروان اعزامی از ایران در بسیاری از رشته ها باید با ورزشکاران میزبان به رقابت بپردازد.
 
وی ادامه داد:کره جنوبی در دوره هایی که میزبان این بازیها بوده، همیشه بیشترین مدالها را کسب کرده است و همین مساله کار را برای کاروان ایران بسیار سخت می کند.
 
سجادی ادامه داد: هفته گذشته گزارشی به معاون اول رئیس جمهوری دادم و با توجه به قول وی در این خصوص ، مشکلی مالی در اعزام ورزشکاران کاروان ایران به اینچئون نخواهیم داشت.
 
وی درخصوص پیش بینی اش از نتایج کاروان اعزامی ایران به بازی های آسیایی گفت: همانطور که گفتم پیش بینی در این خصوص بسیار سخت است اما با توجه به بررسی هایی که شخصا در خصوص نتایج و مدال های توزیع شده در هفت دوره گذشته از 1990 تا 2012 انجام دادم متوجه شدم ، هر کشور برای کسب عنوان چهارم بازی های آسیایی باید بین 22 تا 25 مدال طلا کسب کند.
 
معاون وزیر ورزش در خصوص آئین نامه انتخاب روسای فدراسیون های ورزشی گفت: این آئین نامه ازهشتم تیرماه قابل اجرااست امادرخصوص برخی فدراسیون ها چون قایقرانی که قبل از این تاریخ ثبت نام ها صورت گرفت، با توجه به احترام به افراد اجازه داده شد انتخابات با توجه به شرایط قبلی برگزار شود .
 
به گفته وی این آئین نامه در صورت ثبت نام مجدد افراد برای تصدی پست ریاست فدراسیون های ورزشی و یا آغاز ثبت نام برای برگزاری مجمع انتخاباتی قابل اجرا خواهد بود.
 
وی در مورد انتخابات فدراسیون پزشکی ورزشی و اینکه آیا مجمع این فدراسیون پیش یا پس ازبازیهای آسیایی اینچئون برگزار می شود یا خیر؟ نیز گفت : زمان مجمع انتخاباتی این فدراسیون 28 شهریورماه است و مانمی توانیم از آنان بخواهیم که این مجمع را زودتر از زمان تعیین شده برگزار کنند و بر همین اساس انتخابات این فدراسیون به بعد از بازیهای آسیایی موکول شده است.
 
** اسامی ورزشکاران مشخص شده بزودی اعلام خواهد شد
 
سجادی درخصوص اینکه چه تعداد ورزشکار در 22رشته تعیین شده راهی اینچئون خواهند شد گفت: تعداد ورزشکاران کاملا مشخص شده است واگر چه زمان اعلام اسامی ورزشکاران به ستادبرگزاری بازی های آسیایی 24 مرداد ماه تعیین شده امابه معنی این نیست که فهرست بازیکنان کاملا بسته شده است ، زیرا دو برابر نفرات اعزامی به اینچئون قبلا به ستاد معرفی شده اند.
 
وی توضیح داد:باتوجه به اینکه احتمال مصدوم شدن یا آسیب دیدگی ورزشکاران در برخی رشته ها چون تکواندو وجود دارد لذا ممکن است تعداد محدودی از این اسامی تغییر کنند یا همان نفرات اولیه بدون تغییر به کره اعزام شوند.
 
**کشتی گیران چهاروزن آزادوفرنگی هم درجهانی وهم آسیایی شرکت می کنند
 
سجادی در مورد آزادکاران و فرنگی کاران تیم های ملی کشتی بزرگسالان ایران اعزامی به بازی های آسیایی اینچئون و پیکارهای کشتی قهرمانی سال 2014 جهان در تاشکند ازبکستان و اختلاف فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک گفت: دو جلسه در این خصوص با رییس فدراسیون کشتی و کمیته ملی المپیک و کادر فنی داشتیم و در نهایت با هماهنگی و همکاری یکدیگر در این خصوص تصمیم گیری شد.
 
معاون وزیر ورزش افزود: براساس تصمیم گیری انجام شده چهار کشتی گیر در تیم های ملی آزاد و فرنگی در هر دو رقابت بازیهای آسیایی و قهرمانی جهان حضور خواهند داشت اما در سه وزن دیگر برای بازی های آسیایی نفرات ممکن است تغییر کنند که اسامی آنان نیز در آن فهرست اولیه اعلام شده به ستاد برگزاری بازی ها قرار دارد.
 
رقابتهای کشتی آزادوفرنگی قهرمانی سال 2014جهان درهشت وزن در روزهای 17 تا 23 شهریور ماه برگزار خواهد شد و همچنین رشته کشتی آزاد و فرنگی در بازیهای آسیایی (28 شهریور تا 12 مهر ماه) در هفت وزن برگزار می شود.
 
** سرپرستی فدراسیون فوتبال را تکذیب می کنم
 
سجادی در خصوص مطلب یکی ازرسانه ها درخصوص پیشنهاد پست سرپرستی فدراسیون فوتبال به وی گفت: این مطلب از اساس شایعه ای بیش نیست و من در این خصوص به طور کتبی جوابیه داده ام.
 
وی تصریح کرد:باتوجه به اینکه در حال نزدیک شدن به بازیهای آسیایی اینچئون هستیم، پیشنهاد می کنم که همه با هم از جمله رسانه های ورزشی که همیشه در حوزه ورزش تاثیر گذار بوده اند، تلاش کنیم فضای آرام وبدون استرسی فراهم شود و موضوعاتی از این دست دیگر مطرح نشود.
 
این مدیر ورزشی در خصوص تصمیم نلو وینگادا برای استفاده از چند فوتبالیست رده سنی زیر 23 سال در تیم اعزامی به بازیهای آسیایی اینچئون و اینکه این افراد با توجه به رده سنی شان دیگر شانسی برای حضور دررقابت های انتخابی المپیک 2016 ریو نخواهند داشت ، گفت: اعتقاد شخصی من نیز این بود که این نفرات از رده سنی زیر 21 سال باشند تا در انتخابی المپیک نیز حاضر شوند، اما با تمام این مسایل وینگادا سرمربی است و تصمیم نهایی را وی در این خصوص خواهد گرفت.
 
** امیدوارم در هفته اول شهریورماه مراسم تقدیر از مدال آوران برگزار شود
 
معاون وزیر ورزش درخصوص تقدیر از ورزشکاران وقهرمانان ورزشی پیش از اعزام کاروان ایران به بازیهای اینچئون گفت: با توجه به اینکه ما خواستار برگزاری این مراسم با حضور ریاست جمهوری هستیم، زمان برگزاری را به نهاد ریاست جمهوری اعلام کرده ایم و حالا منتظریم آنان این زمان را تعیین و به ما اعلام کنند.
 
سجادی توضیح داد: هفته نخست شهریور ماه را با توجه حضور تعداد بیشتری از ورزشکاران کاروان اعزامی به اینچئون در کشور انتخاب کرده ایم و امیدواریم این زمان از طرف دفتر ریاست جمهوری هم مورد تایید قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: البته چه ورزشکاران حاضر باشند و چه در اردوها یا مسابقات برون مرزی باشند جوایز آنان داده شده و مورد تقدیر نیز قرار می گیرند.
 
سجادی در پاسخ به سوال خبرنگاران که آیا میزان جوایز ورزشکاران تعیین شده است یا خیر، گفت: آئین نامه تجلیل از قهرمانان تدوین و تصویب شده است و بر اساس این آئین نامه مشخص است که هر ورزشکار براساس نوع مسابقات چه جایزه گرفته و چه تقدیری از وی خواهد شد.
 
به گفته سجادی تدوین این آئین نامه سه ماه طول کشید و کارشناسان از جمله خود وی با دقت بسیار زیاد این آئین نامه را تدوین کرده اند.
 
سجادی : در خصوص عملکرد ورزشی ایران در اینچئون فدراسیوها باید پاسخگو باشند
 
سجادی در پاسخ به این سوال که پس از بازیهای آسیایی اینچئون وزارت ورزش یا کمیته ملی المپیک پاسخگو است ؟ گفت: فدراسیون های ورزشی مسئول اصلی هستند و وظیفه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش پشتیبانی و حمایت از رشته های مختلف است و زحمات اصلی در این خصوص را نیز فدراسیون های ورزی کشیده اند.
 
وی با اشاره به اینکه همه ما می توانیم شرایط را به گونه ای کنیم که ورزشکاران با آرامش بیشتر در رقابت ها ظاهر شوند و نتایج بهتری بگیرند ، گفت: ما به دنبال سهم خواهی نیستیم و موفقیت ایران افتخاری برای همه ما خواهد بود ، ایران هشت دوره در این رقابت ها شرکت کرده ، اما مردم شاید اسامی قهرمانان این رقابت ها را به خاطر نیاورند اما افتخاری که برای کشور کسب شده هرگز فراموش نخواهد شد ، ضمن اینکه تاکید می کنم که رسانه باز هم در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند و می توانند تیم ها را از نظر روانی به شرایط مطلوب نزدیک کنند.
 
** برگزاری مسابقات جهانی اسکی روی چمن از نظر فنی و هزینه درست نبود
 
سجادی با توضیح اینکه تنها سه کشور برای حضور در این رقابت ها آمادگی داشتند گفت: کار درستی نبود که رقابت های جهانی تنها با حضور نمایندگان سه کشور برگزار شود ضمن اینکه از نظر فنی و هزینه میزبانی این رقابت ها مقرون به صرفه نبود.
 
وی درپاسخ به سوال خبرنگاری که چرارقابت های لیگ این رشته نیزبرگزار نشد ، گفت: وزارت ورزش در خصوص میزبانی رقابت های جهانی اسکی روی چمن می توانست اظهار نظر کند اما در خصوص برگزاری لیگ ، رئیس فدراسیون باید پاسخگو باشد.
 
سجادی گرفتن سهمیه المپیک 2016 ریو را یکی از مهم ترین محورهای معاونت توسعه ورزش قهرمانی وحرفه ای عنوان کردوگفت: روش کسب سهمیه و حضور دراین بازیها تغییر کرده ودر برخی رشته ها باید ورزشکاران یا تیم هاامتیاز خاصی کسب کنند و تنها شرکت در رقابت های انتخابی و کسب سهمیه به این شکل کافی نیست .
 
وی در خصوص نظارت بر اجرای تقویم های ورزشی فدراسیون ها نیز گفت: در این راستا از همکاران وزارت ورزش و جوانان رابط برای هر فدراسیون قرار داده شده است تا بر روند اجرای تقویم نظارت کند و برای عملکرد فدراسیون ها در هر سه ماه ، اعتبار سه ماه بعدی به آنان اختصاص خواهد یافت .
 
سجادی همچنین به امضا تفاهم نامه بین وزارت ورزش و فدراسیون های ورزشی اشاره کردو گفت : براساس این تفاهم نامه تنها 10 درصد اعتبارات برای پرداخت حقوق در فدراسیون ها مورد استفاده قرار می گیرد و 15 درصد اعتبارات هر فدراسیون باید بین هیات های استانی آنان توزیع شود.
 
وی استعداد یابی را یکی از مهم ترین محورهای هر فدراسیون ورزشی براساس این تفاهم نامه عنوان کرد و گفت: 10 درصد اعتبارات نیز باید برای توسعه ورزش همگانی در کشور توسط هر فدراسیون هزینه شود.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم حلما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هادی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلیا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نیما و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هلن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هومن و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نرجس و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم تیام و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم نازیلا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم هارون و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم میترا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم زهیر و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملیکا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم اهورا و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال
معنی اسم ملودی و نام های هم آوا با آن + میزان فراوانی در ثبت احوال