براتی : تا زمانی که آیین نامه کمیته اخلاق تصویب نشود، نمی‌تواند رایی صادر کند

محمدزاده : فیفا به کشورها اجازه داده تا آیین نامه‌ها بر اساس اعتقادات‌شان بومی‌سازی شود

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت : فیفا این جازه را به کشورها داده است که براساس اعتقادات خود آیین‌نامه‌ها را بومی سازی کنند.
سه‌شنبه، 18 شهريور 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
محمدزاده : فیفا به کشورها اجازه داده تا آیین نامه‌ها بر اساس اعتقادات‌شان بومی‌سازی شود

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت : فیفا این جازه را به کشورها داده است که براساس اعتقادات خود آیین‌نامه‌ها را بومی سازی کنند.
 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، علی‌اکبر محمد‌زاده در گفت‌وگو با برنامه نود در خصوص موضوع خالکوبی بازیکنان اظهار داشت: در این مورد چیزی به عنوان بخشنامه نداریم ما فقط مصاحبه کردیم که بازیکنان محبت کرده و رعایت کنند.
 
وی در پاسخ به این سوال که در مورد بازیکنان خارجی چه تصمیمی گرفته می‌شود گفت: برای ما مهم بخش فرهنگ مملکت خودمان است. ما به مسائل کلان‌تر توجه می‌کنیم و این به این معنی نیست که از خالکوبی چشم‌پوشی کنیم. ما طبق آئین‌نامه و قوانین فیفا و خودمان عمل می‌کنیم.
 
رئیس کمیته اخلاف فدراسیون فوتبال ادامه داد: هر چیزی که برخلاف آداب و رسوم باشد ممنوع است. هر کاری که باعث شود چهره بازیکن تغییر کند ممنوع است. فسادهای دیگری هم وجود دارد که با آنها برخورد می‌کنیم. مسائل فرهنگی زیرمجموعه فرهنگی است و اجازه نمی‌دهیم فساد پیشرفت کند.
 
*براتی: تا زمانی که آیین نامه کمیته اخلاق تصویب نشود، نمی‌تواند رایی صادر کند
 
احمد‌رضا براتی کارشناس حقوقی فوتبال در خصوص کار کمیته اخلاق و با اشاره به درگیری قلعه نویی و نکونام، عنوان کرد: این کمیته مرجع رسیدگی به این نیست که اگر کسی علیه دیگری صحبت کرد حکم صادر کند. طبق آئین‌نامه، کمیته انضباطی باید در این خصوص تصمیم بگیرد. خالکوبی هیچ جا آئین‌نامه‌ای ندارد که کمیته اخلاق بخواهد از آن جلوگیری کند.
 
وی ادامه داد: تا زمانی که کمیته اخلاق آئین‌نامه‌اش در مجمع فدراسیون فوتبال تصویب نشود نمی‌تواند در خصوص تخلفات رایی را صادر کند.
 
محمد‌زاده در پاسخ به صحبت‌های براتی عنوان کرد: بند 5 ماده 28 فدراسیون فوتبال به صراحت گفته است که هرگونه نمایش و پوشش غیرمتعارف بازیکنان غیرقابل قبول است و برخورد می‌شود و احراز صلاحیت آن به مرجع مربوطه باز می‌گردد.
 
رئیس کمیته اخلاق عنوان کرد: فیفا به تمامی کشورهای عضو اجازه داده است تا آئین‌نامه خود را بر اساس اعتقادات خود بومی‌سازی کنند.
 
وی در پاسخ به این سوال که آیا با وجود کمیته اخلاق، ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای هم در فدراسیون وجود دارد یا خیر گفت: این کمیته با آمدن کمیته اخلاق دیگر وجود ندارد و ما هم این توفیق را نداریم که در خدمت علیپور باشیم.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.