یک واقف تهرانی : آپارتمانم را وقف آسایش زوج های جوان کردم

ابراهیم شاکر، واقف نیک اندیش تهرانی آپارتمان خود را برای سکونت زوج های جوان در یک سال اول زندگی وقف کرد.
يکشنبه، 6 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
یک واقف تهرانی : آپارتمانم را وقف آسایش زوج های جوان کردم

ابراهیم شاکر، واقف نیک اندیش تهرانی آپارتمان خود را برای سکونت زوج های جوان در یک سال اول زندگی وقف کرد.
 
به گزارش راسخون، وقف یکی از سنت‌های حسنه در دین اسلام است. مراد از وقف امری است که به رونق جامعه کمک کند. گذشتن از اموال، وقت و یا هر چیزی که برای صاحب آن دارای منفعت است، بی‌تردید عملی سخت است و کسی که در این جایگاه قرار می‌گیرد، انسانی بزرگ و شریف است که مصلحت و نیاز همنوع را بر منفعت شخصی ترجیح داده است.
 
در وقف روح برادری، ایمان، تعاون و اعتماد به دیگران زنده می‌شود و اسلام به اینها نظر داشته است؛ در وقفنامه‌های اهل بیت (ع) هم دیده می‌شود که وقف موجب نجات از آتش است. بخشش از آنچه دوست داشتنی است، روحی بزرگ و منشی والا می‌خواهد.
 
ابرهیم شاکر، 71 ساله از دیار خوبان است؛ وی بازنشسته وزارت بهداشت و درمان است. حدود یک سال و نیم قبل، شاکر موقوفه‌ای را به ثبت رساند و همین بابی شد برای گفتگویی کوتاه با وی که در ادامه می خوانید:
 
شاکر در این باره گفت : حدود یک سال و نیم قبل، یک دستگاه آپارتمان مسکونی را وقف کردم. بسیاری از زوج‌های جوان در سال اول زندگی خود به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانند بدون دغدغه زندگی کنند. یکی از مهم‌ترین مسائل، تأمین مسکن برای آنان است. تصمیم گرفتم آپارتمان را به مدت یکسال در اختیار هر زوجی که تازه ازدواج کرده‌اند، قرار دهم.
 
وی در ادامه افزود: می‌خواستم یک زمین هم در اطراف کرج برای ساخت دارایتام یا سالمندان وقف کنم و با کمک خیرین ساخت آن را آغاز کنم. اما به من گفته شد که باید ساختمان کامل شود و بعد آن را با نیتی که دارم وقف کنم.
 
این واقف با اعلام روند ساخت دارایتام گفت: امیدوارم در آینده‌ای نه چندان دور، کار ساخت به اتمام برسد و بهره‌برداری از آن آغاز شود.
 
شاکر درباره گسترش فرهنگ وقف گفت: هر کس باید بداند با وقف نه تنها چیزی را از دست نمی‌دهد بلکه هم دنیا و هم اخرتش را می‌سازد. وقف گستره ی بزرگی دارد و هر کس درباره جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کند، مسئول است.
 
وی در پایان گفت: مدرسه سازی، ساخت سرای سالمندان، دارایتام و وقف در عرصه ‌های دیگر از نیازهای جامعه ماست و واقفان می‌توانند در این حوزه فعالیت داشته باشند.
/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.