مدیرعامل بنیاد غدیر در نشست خبری :

«لبیک یا رسول‌الله» شعار دهه امامت و ولایت است | شبیه‌سازی واقعه غدیر در ۱۲۲ شهر

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه «لبیک یا رسول الله» شعار امسال دهه امامت و ولایت است، گفت : اجتماع بزرگ ولایت در شب عید غدیرخم در میدان امام حسین(علیه السلام) برگزار می‌‌شود.
چهارشنبه، 9 مهر 1393
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
«لبیک یا رسول‌الله» شعار دهه امامت و ولایت است | شبیه‌سازی واقعه غدیر در ۱۲۲ شهر

ویرایش عکس تیر 99

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه «لبیک یا رسول الله» شعار امسال دهه امامت و ولایت است، گفت : اجتماع بزرگ ولایت در شب عید غدیرخم در میدان امام حسین(علیه السلام) برگزار می‌‌شود.

 
به گزارش راسخون به نقل از فارس، نشست خبری دهه امامت و ولایت صبح امروز(چهارشنبه نهم مهرماه) در محل بنیاد بین‌المللی غدیر با حضور حسین ظریف‌منش رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر و رئیس برگزاری دهه امامت و ولایت و اصحاب رسانه برگزار شد.
 
وی اظهار داشت: در سه سال گذشته فاصله اعیاد قربان و غدیر را به عنوان دهه امامت و ولایت نامگذاری کردیم تا یک فضای گفتمانی برای ترویج و تبیین مسأله غدیر و آموزه‌های ادبی در اجتماع ایجاد کنیم.
 
این مقام مسئول با تأکید بر اینکه غدیر افضل اعیاد اسلامی و عید‌الله اکبر است، افزود: مسأله امامت و ولایت در فلسفه غدیر نیاز دیروز، امروز و فردای جامعه اسلامی است، در واقع غدیر روز استمرار امر خدای تعالی به دست پیامبر اکرم است تا در این روز امام علی به عنوان اسوه حسنه یک انسانی الهی مطرح شود.
 
* برگزاری 110 هزار برنامه غدیریه در کشور
 
ظریف‌منش لبیک یا رسول‌الله(ص) را شعار امسال دهه ولایت و امامت عنوان کرد و گفت: در این دهه تلاش داریم که حقانیت غدیر را ترویج کنیم که این همه در آیه‌های قرآن کریم و هم در احادیث معتبر شیعه و اهل سنت نقل شده است، در واقع مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را مصداق عینی امروز غدیر در جامعه عنوان می‌کند و اعتقاد داریم راه مقابله با وهابیت عنوان طرح امیر‌المؤمنین و غدیر به عنوان عامل وحدت می‌تواند مثمرثمر باشد.
 
وی در ادامه به تشریح برنامه‌های این دهه پرداخت و ادامه داد: از عید سعید قربان تا عید سعید غدیر یکسری برنامه‌های گرامیداشت که ناظر بر جشن، سرور و تکریم غدیر است  و دسته دیگر برنامه‌های فرهنگ‌ساز که به درک فلسفه غدیر و ایجاد گفتمان علوی در جامعه می‌پردازد.
 
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی غدیر با بیان اینکه 22 وزارتخانه در تمام قسمت‌های خود در این مدت به ترویج معارف غدیر می‌پردازند، گفت: در این راستا سازمان بسیج مستضعفین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، شهرداری، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه به شکل‌های مختلف به برگزاری جشن در این ایام اقدام می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه نزدیک به 110 هزار برنامه در حوزه‌های گرامیداشت و فرهنگ‌ساز در سراسر کشور انجام می‌شود، افزود: برگزاری جشن‌ها، اجتماعات غدیر، همایش‌های علمی، همایش‌های تبیین و تبلیغی، جشنواره‌های هنری، مسابقات متعدد از خطبه غدیر یا آموزه‌های امیر‌المؤمنین یا زیارت جامعه کبیره برای معرفت‌افزایی، برگزاری هزاران جلسه آموزشی با پاسخگویی به شبهات، صدها جلسه ورزش، تقدیر از سادات، عمامه‌گذاری طلاب در حوزه‌های علمیه، شب‌های شعر و طرح تبیین حقیقت توسط ائمه جماعات و علما از جمله برنامه‌های این دهه پر خیر و برکت خواهد بود.
 
* 3740 سادات پایتخت تکریم می‌شوند
 
حسین ظریف‌منش با اشاره به برپایی سفره اطعام 14 هزار نفری در استان خوزستان در روز عید غدیر خم گفت: 20 نشریه در این ایام ویژه‌نامه‌ای را در رابطه با غدیر منتشر خواهند کرد و در بسیاری از استان‌ها برنامه ویژه صیغه عقد اخوت انجام خواهد شد، همچنین بازسازی عید غدیر در 122 شهر کشور توسط سازمان بسیج مستضعفین برپا می‌شود، با این وجود نمایشگاهی از آثار هنری در موزه امام علی(ع) تهران در این ایام برپا خواهد شد.
 
وی در رابطه با برنامه‌های کلانشهر تهران به مناسبت عید غدیر بیان داشت: اجتماع بزرگ جشن ولایت در شب عید غدیر خم در میدان امام حسین تهران با مدیریت سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) بعد از نماز مغرب و عشا و با همکاری شهرداری تهران و بنیاد غدیر برپا می‌شود، همچنین برپایی جشن در  220 مسجد تهران با همکاری امور مساجد و 1200 جشن در بوستان‌های تهران و 4 جشن بزرگ در  4 پایانه مسافربری، برگزاری جشن عید تا عید در برج میلاد، تهیه بسته ویژه برای تکریم سادات در 374 محله برای 3740 سادات تهرانی، آذین‌بندی 20 میدان اصلی تهران و برگزاری مسابقات ورزشی در 5 رشته در 374 محله و پیاده‌روی خانوادگی در روزهای پنجشنبه و جمعه مصادف با 17 و 18 مهر ماه، بازسازی واقعه غدیر در لشگرک تهران از جمله برنامه‌های غدیریه در پایتخت است.
 
*عناوین دهه امامت و ولایت
 
وی در پایان به عناوین دهه امامت و ولایت اشاره کرد که در ادامه می‌آید.

ردیف تاریخ عنوان توضیحات
1 یکشنبه07/13 تولید، ولایت، اطاعت عید قربان
2 دوشنبه 07/14 ولایت و وحدت امت اسلامی برگزاری همایش‌های وحدت با حضور علمای اهل سنت و شیعه
3 سه‌شنبه 07/15 ولایت، بصیرت و دشمن‌ستیزی -
4 چهارشنبه16/16 ولایت، معرفت و محبت روز جهانی کودک و برگزاری مسابقه بزرگ غدیر ویژه کودکان و نوجوانان در شبکه پویا صدا و سیما
5 پنج‌شنبه07/17 ولایت، ایثار و شهادت مراسم غبارروبی مزار شهدا و تجلیل از خانواده معظم شهدا
6 جمعه 07/18 ولایت، عدالت، انتظار روز ولادت امام هادی، ایراد خطبه زیارت جامع کبیره در پیش از خطبه‌ نماز جمعه در سراسر کشور
7 شنبه 07/19 ولایت و مردمسالاری دینی -
8 یکشنبه 20/20 ولایت و دفاع از مظلومین -
9 دوشنبه 07/21 غدیر، امامت و ولایت عید سعید غدیر خم
10 سه‌شنبه 07/22 روز ولایت و فرهنگ علوی -

/2759/



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.